Gå til innhold

Er det sånn eldre blir behandlet i sine hjem?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en video på yt som viser en eldre mann bli behandlet brutalt av en hjemmesykepleier. Hvordan kan hun få seg til å gjøre noe sånt!? En svak eldre mann som fortjener å bli behandlet med verdighet, og som har null sjanse til å forsvare seg selv. Jeg blir kvalm!

håper ikke dette er noe som er vanlig, og hvis man har mistanke om at sin eldre mor/far blir mishandlet av en ansatt, så synes jeg det burde være på sin plass og ha lov til å sette opp kamera.

Anonymkode: c56e9...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker ikke se videoen. Ser frykten i øynene hans i stillbildet og får tårer i øynene. Stakkars stakkars stakkars mann... Grusomt!!!!!!

Skrevet

Jeg tror (og håper) at de aller fleste som jobber i hjemmesykepleien viser respekt og omsorg for sine brukere. Min oppfatning er at her i Norge er det største problemet for hjemmesykepleien at de har for liten tid til hver enkelt. Og så er det enkeltindivider som ikke lytter til brukeren, men kjører på og opptrer respektløst. 

Jeg ville ikke nølt med å satt opp kamera om jeg misstenkte grove overgrep!

• Liker 2
Skrevet

Klarer ikke å se slik video. Jeg har jobbet i hjemme sykepleien og viste alltid respekt for pasienten. Om det hente at en av oss ikke hadde respekt så var det pasienten. Mye rart der ute men jeg jobber alltid profesjonelt med omsorg, tålmodighet og respekt. 

Anonymkode: ceea3...1a6

Skrevet

Det har vært svært mange lignende saker der en svart ansatt misbruker og er voldelig mot hvite eldre. Det har også vært noen saker hvor babyer har blitt drept av barnevakten fordi de "kjedet seg" eller "likte ikke babyen" og andre grunner.

Anonymkode: 073c8...d26

Skrevet

Uff helt forferdelig, får helt vondt i meg

Ja en er helt prisgitt pleieren og en må bare håpe dette er et engangstilfelle, men dessverre er det nok ikke det. 

Anonymkode: 72f6b...8e8

Skrevet

Stakkars mann...😟 For noen kjerringer!😡

Skrevet

Nei, det er ikke sånn eldre blir behandlet i sine hjem. 

Klart det kan skje med enkelte pleiere enkelte steder, man har dessverre aldri noen garantier - men jeg har overhodet ingen tro på at dette er normalen, hverken i USA eller i Norge :) 

• Liker 5
Skrevet

Jeg blir så glad for at slike ting blir filmet. Disse "pleierne" fortjener å bli vist frem og få sparken.

Måtte de aldri få jobbe med mennesker igjen 😢

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom over en video på yt som viser en eldre mann bli behandlet brutalt av en hjemmesykepleier. Hvordan kan hun få seg til å gjøre noe sånt!? En svak eldre mann som fortjener å bli behandlet med verdighet, og som har null sjanse til å forsvare seg selv. Jeg blir kvalm!

håper ikke dette er noe som er vanlig, og hvis man har mistanke om at sin eldre mor/far blir mishandlet av en ansatt, så synes jeg det burde være på sin plass og ha lov til å sette opp kamera.

Nei. Jeg har jobbet mange år i det norske helsevesenet og dette er unntaket fra regelen. Slikt er ikke dagligdags.  Og dette skjedde i Storbritannia. Ikke i Norge.

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg har jobbet flere år i eldreomsorgen, jeg har ikke sett det så ille. Men noen skulle aldri ha jobbet med mennesker, det er helt klart. Noen har ikke tålmodigheten til eldre som gjør ting sakte, demente som ikke gjør som man ønsker osv. Har sett en del hardhendt behandling, låsing av dører som ikke er lov osv. Redde eldre, særlig demente som ikke forstår hva som skjer. 

Har også sagt i fra mange ganger, men det skjer aldri noe mer. 

Anonymkode: 635e5...a74

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg håper for guds skyld at noe slikt ikke skjer i Norge. Synes det er for jævlig å se slike videoer. Har sett en del av disse barnevaktene som mishandler barn, helt for forferdelig. 

Man får jo håpe at disse hendelsene er unntaket heller enn regelen, og slike videoer pleier jo å være det. Det er jo gjerne verstingtilfellene som blir ekstra synlige. 

Men, fy faen ja. Dersom jeg hadde funnet ut at dette hadde skjedd mot en av de eldre i min familie, så skulle jeg gjort mer enn å sette opp skjult kamera mot pleieren for å si det mildt. Akkurat hva jeg ville gjort mot vedkommende egner seg nok ikke på trykk....

Anonymkode: eda7c...d29

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også sagt i fra mange ganger, men det skjer aldri noe mer.  

Anonymkode: 635e5...a74

Da plikter du å si fra til familien, evt. politi dersom pasienten ikke har familie. 

Anonymkode: eda7c...d29

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke at det gjør saken bedre, men dette er ikke hjemmesykepleire. Det står "Nursing home staff". Det er filmet på sykehjem

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg forsvarer slik oppførsel, men det kan jo være at de er overarbeidet og blir rævkjørt av arbeidsgiver og derfor blir slitne og utbrent og dermed får ekstremt kort lunte. Og da går det kanskje ut over pasienter som kan være litt utfordrende.

Det er selvsagt ikke greit at de tar det ut på pasienter, men vi må også se på arbeidsgiver og arbeidsforhold. Arbeidsgiver må eventuelt også få straff hvis vedkommende er medskyldig/skyld i dette. Fengsel hadde passet fint for disse rike drittsekkene som mishandler arbeiderne sine og dermed indirekte pasientene.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært svært mange lignende saker der en svart ansatt misbruker og er voldelig mot hvite eldre. Det har også vært noen saker hvor babyer har blitt drept av barnevakten fordi de "kjedet seg" eller "likte ikke babyen" og andre grunner.

Anonymkode: 073c8...d26

Pasienten i videoen er tilsynelatende arabisk. Den ene sykepleieren sier noe om at arabere pleier å trakassere dem seksuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...