AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #1 Skrevet 7. desember 2018 Jeg har selv to barn under 2 år og to hunder. Her har vi verken barnegrind eller hundebur. Jeg tenker at begge deler er like feil. Så og si hele termingruppa mi på Facebook praktiserer lekegrind for babyene sine. Er det virkelig greit? Hvorfor kan de ikke få utfolde seg på en lekematte på gulvet? Anonymkode: e464c...668
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #2 Skrevet 7. desember 2018 Det er virkelig greit. Hvorfor kan ikke de gjøre som de vil, og du som du vil? Jeg «praktiserte» lekegrind og trappegrind uten at det hindret noe utfoldelse eller var noe bur, barna var jo ikke der hvis de ikke trivdes og utfoldet seg like bra som på en matte. De var mye mer på gulvet og overalt selvsagt. Anonymkode: ebb97...ee3 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #3 Skrevet 7. desember 2018 Jeg har tre barn, og aldri brukt barnegrind. Det har gått veldig fint uten, men ser jo at det kan være praktisk. Det er greit å ha ett sted å legge babyen, der du vet at han er trygg for store søsken, dyr og farlige ting i huset. Her måtte jeg være på gulvet med baby og storebror, og etter hvert måtte jeg passe på at de ikke herjet rundt babyen. Og det er jo ikke alltid du har tid til det. Det går uten, men er jo ganske lett med. Trappegrind har jeg hatt, krabbende babyer er raske! Orker ikke vokte over trappen hele tiden, mye enklere og tryggere med trappegrind. Nå har vi en hund, og det er greit at han kan være i bur. Han er vant med bur i bil. Men vi bruker ikke bur inne i huset, men jeg har grind foran peis og foran skohylle. Orker ikke passe på hele tiden, og redd for at han skal komme inntil ovnen, eller bite opp alle skoene våre. Og jeg skjønner godt at folk har bur, noen ganger er det det tryggeste. Anonymkode: 9564e...15e 1
Hactar Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 (endret) Tenker du det samme om sprinkelseng? For mange handler disse «burene» om å ha et trygt sted til baby i situasjoner da man ikke kan passe på. Endret 7. desember 2018 av Hactar 8
GammelKaktus Skrevet 7. desember 2018 #5 Skrevet 7. desember 2018 Jeg har alltid bodd på en etasje og har bare hatt et barn så selv har jeg aldri følt noe behov for lekegrind siden jeg alltid har hatt mulighet til å følge med når han har gått rundt. :))
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #6 Skrevet 7. desember 2018 Veldig greit med lekegrind. Så enkelt å rydde lekene om kvelden, hiver alt i lekegrinden 😂 Og så er det å hente ut derfra dagen etter 👍 Baby er mest på gulvet med oss foreldre og et eldre søsken. Anonymkode: fdf49...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7 Skrevet 7. desember 2018 Handler ikke om nåtid, for lekegrinder har funnets i veldig mange år. Anonymkode: 96fb4...4e4 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #8 Skrevet 7. desember 2018 Jeg gjerdet inn en del av stua til mine tvillinger fordi man faktisk rett og slett må ha et trygt sted til barna når man må snu ryggen til... Det må ryddes, lages mat, stelles etc og man kan ikke ta med 2 unger (eller 1 for den del) på alt alltid. ikke gidder jeg ha dårlig samvittighet for sånt heller, jeg blir bare oppgitt over at alle andre skal ha en mening om alt man gjør. Anonymkode: 56e85...0ea 6
Zoey Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 Jeg har trappegrind i forbindelse med en trapp. En brukt lekegrind ble også herpet for å lage gjerne rundt peisen i kjellerstua. Men noen ganger savnet jeg lekegrind. I den tiden når under ruller og kryper litt, men ikke godt. Det skjedde at jeg satte ungen i spinkelsenga for å løpe ned i kjelleren og hente klesvask ut av maskinen. I sånne stunder savnet jeg lekegrind, men man ordner seg jo. Det fikk jo samme "bur-effekt" i de nødvendige minutter. Hadde vi hatt det mer gulvkaldt ville jeg nok ønsket lekegrind som hevet litt opp i høyden, når de er helt små og nesten inaktive men leker litt med babygym, ser seg rundt eller bare ruller litt. Så folk gjør vel det som passer dem og boligen best, tenker jeg. Ser ikke mye barn i bur rundt om, selv om jeg ser mange babyer ligge i lekegrind før de kan krype.
Gjest loveli Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 Alt med måte, det blir nok folk av burbarna også skal du se ;).
Arkana Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 Vi har tre barn og har aldri hatt lekegrind. Jeg ser ikke poenget, men jeg kan heller ikke se at det skal være noe galt å bruke det så lenge det brukes med måte og ikke hele tiden. Lekegrind er forøvrig ikke noe nytt, det fantes da vi var små også uten at jeg kan se at det har ødelagt utviklingen vår på noe vis.
Rucula Skrevet 7. desember 2018 #12 Skrevet 7. desember 2018 Jeg har lekegrind! Og hund... I begynnelsen brukte vi lekegrinda somsoveplass på dagtid. Da sov hun i et babynest oppi grinda. Etter hun ble mobil har vi brukt grinda som en nødløsning. Feks at jeg må ut med søppla, det ringer på, jjeg må ut og starte bilen eller ett eller annet hvor det ikke passer å ha med en ettåring. Da putter jeg henne oppi der et par minutter. Dette skjer kanskje et par ganger i uka. Det er praktisk! Har absolutt ingenting med burbruk å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #13 Skrevet 7. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv to barn under 2 år og to hunder. Her har vi verken barnegrind eller hundebur. Jeg tenker at begge deler er like feil. Så og si hele termingruppa mi på Facebook praktiserer lekegrind for babyene sine. Er det virkelig greit? Hvorfor kan de ikke få utfolde seg på en lekematte på gulvet? Anonymkode: e464c...668 Det ene utelukker ikke det andre. Vi har lekematte på gulvet og grind. Hvor Da løser du middags laging? Hvordan gjør du det når du skal på do eller dusje? Levner du bare barnet alene med hundene i stua?? 😕 Anonymkode: 019bc...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #14 Skrevet 7. desember 2018 Jeg har to barn, hadde lekegrind til begge to. Eldste ELSKET lekegrina si, minste hatet den, så den ble solgt fort. Med eldste kunne hun sitte i lekegrinna si og leke, mens jeg var på kjøkkenet og ryddet inn og ut av oppvaskmarskinen. Nr to følte etter meg over alt, og elsket å dra ting ut av skuffer og skap. Så den eneste tiden jeg kunne få gjort noe som helst i huset, var når hun sov, og det jeg ikke rakk å gjøre når hun sov, måtte jeg ta når mannen kom hjem. Så lengene ungen liker å være i lekegrinna, ser jeg ikke noe problem med det. Jeg vet jeg ble satt i lekegrinna, og elsket det. Fikk være ute og leke så mye jeg ville når jeg ble stor nok til det 🤣 Anonymkode: 1f045...e5e
Nerine_ Skrevet 7. desember 2018 #15 Skrevet 7. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv to barn under 2 år og to hunder. Her har vi verken barnegrind eller hundebur. Jeg tenker at begge deler er like feil. Så og si hele termingruppa mi på Facebook praktiserer lekegrind for babyene sine. Er det virkelig greit? Hvorfor kan de ikke få utfolde seg på en lekematte på gulvet? Anonymkode: e464c...668 Og hva tenker du egentlig at ikke er greit med lekegrind? 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #16 Skrevet 7. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv to barn under 2 år og to hunder. Her har vi verken barnegrind eller hundebur. Jeg tenker at begge deler er like feil. Så og si hele termingruppa mi på Facebook praktiserer lekegrind for babyene sine. Er det virkelig greit? Hvorfor kan de ikke få utfolde seg på en lekematte på gulvet? Anonymkode: e464c...668 Vis jeg ikke hadde hatt grind hadde jeg aldri fått gjort noe. Krabaten der var overalt fra han var 6 måneder, så noen ganger måtte jeg sette han i grinden for å kunne lage mat, vaske klær osv. Anonymkode: c9f0b...3be
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #17 Skrevet 7. desember 2018 Det forundrer meg stadig hvordan enkelte mammaer skal mene så utrolig mye om hva andre gjør. Man ser liksom ikke menn holde på på samme måten 🙈 hvorfor gidder man? Bry deg om det er snakk om omsorgssvikt eller barn som ikke har det bra, foruten om det bør du skaffe deg mer innhold i eget liv Anonymkode: f8f8e...598
Gjest Krampus Skrevet 7. desember 2018 #18 Skrevet 7. desember 2018 Født på 80-tallet. Foreldrene mine brukte lekegrind masse, puttet meg oppi den og satte meg i hagen når været var bra. (naboungen ble bundet med sele til tørkestativet) Når mamma hadde besøk av damer med barn så var alle barna i samme lekegrind. Helt utrolig at jeg er i live!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #19 Skrevet 7. desember 2018 13 minutter siden, Merricat skrev: Født på 80-tallet. Foreldrene mine brukte lekegrind masse, puttet meg oppi den og satte meg i hagen når været var bra. (naboungen ble bundet med sele til tørkestativet) Når mamma hadde besøk av damer med barn så var alle barna i samme lekegrind. Helt utrolig at jeg er i live! Hahah, måtte le av den selen! Lurer på hvordan det hadde blitt mottatt i dagens samfunn 😂😂 Anonymkode: 93eff...f32
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #20 Skrevet 7. desember 2018 Tvillingene mine brukte sprinkelsenga til å sove i på dagtid når de var helt små. Når de ble større ble det greit å putte den ene der når jeg skiftet på den andre eller begge der når jeg lagde mat, dusjet, gikk på do eller andre ting som sørget for at jeg ikke var rundt dem. For fy søren så fort de kom seg rundt å fikk tak i alt de ikke skulle. Men for det meste så var de på gulvet sammen med meg. Anonymkode: 50bbd...00a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå