Gå til innhold

Jeg får meg ikke til å bruke samme håndkle flere ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som synes det er ekkelt?

Joda, kroppen er jo vasket og ren, men allikevel - jeg tørker meg jo overalt med det håndkleet, og jeg har jo ikke spesielt lyst til å kunne ende opp med å tørke ansiktet med samme del som jeg tørket mellom beina og omegn.....

Hvordan gjør dere det? Det går jo mye håndklær og vask på denne måten.

Anonymkode: 80dba...fa0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tørker oss med samme håndkledet flere ganger hvis vi vil slippe unødvendig vask. Eller så lar vi være og må vaske hele tiden. 

Det er ikke sundt at ting er for sterilt. 

• Liker 17
Skrevet

Da bruker du ett annet håndkle i ansiktet,

Men da lurer jeg på; skifter du på senga hver dag også?

Anonymkode: 3c39c...a03

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, kroppen er jo vasket og ren, men allikevel - jeg tørker meg jo overalt med det håndkleet, og jeg har jo ikke spesielt lyst til å kunne ende opp med å tørke ansiktet med samme del som jeg tørket mellom beina og omegn.....

Har hørt om folk som bytter håndklær hver dag og tenker det blir veldig mye unødvendig vask - særlig om man er mange i familien! Støtter forslag om et egent håndkle til ansiktet, så unngår du problemstillingen. 

Vi bytter håndkler bare en gang i uka, til tross for minst én dusj pr. dag, ofte to, i forbindelse med trening.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett håndklede til ansiktet, ett til kroppen, ett til håret og ett som jeg står på, er hysterisk for våte føtter rett på gulv ;)

Bytter de en gang i uka. Håndkledet vi bruker til hendene av alle i familien, blir byttet oftere, kanskje annenhver dag i snitt.

Skrevet

Vi bruker aldri håndklærne to ganger, av de grunnene TS nevner.

Folk må mene hva de vil, men jeg synes det er kvalmt å bruke håndklær om igjen. Vi skraper av en hel del døde hudceller når vi tørker oss, og de setter seg jo i håndkleet....

Vi er fem i husholdningen, og jeg vasker et par maskiner med håndklær og truser i uken - det går helt fint :) 

Anonymkode: 41539...ac3

• Liker 3
Skrevet

Hygienetråd! *popkorn*

Anonymkode: acf72...6d0

• Liker 33
Skrevet

Jeg har et til håret som jeg tørker ansiktet med, ett til kroppen og ett som vi står på da jeg ikke takler å stå på vått gulv. Jeg har nok klesvask om jeg ikke skal kjøre flere maskiner med håndklær i uka også. Mitt håndkle blir brukt rundt 3 ganger før jeg hiver det til vask

Anonymkode: 241ba...e53

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk må mene hva de vil, men jeg synes det er kvalmt å bruke håndklær om igjen. Vi skraper av en hel del døde hudceller når vi tørker oss, og de setter seg jo i håndkleet....

Vi er fem i husholdningen, og jeg vasker et par maskiner med håndklær og truser i uken - det går helt fint :) 

Vel, det er derfor man vasker seg med klut når man dusjer, slik at man allerede har skrapt av døde hudceller. 

Anonymkode: 279ee...1f3

• Liker 10
Skrevet

DØDE hudceller!!! 😱😱

• Liker 9
Skrevet

Skifter håndklær en gang per uke, er ikke så hysterisk på slikt. 

Anonymkode: d96d5...286

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mobilen din har like mye bakterier som et skittent toalett.

Med mindre du kjører antibac på absolutt hele daglig. Hvilket ville gjort deg syk.

Altså, jeg bytter håndkle til hender hver dag. Vi er 3 stk, og jeg bytter når de er fuktige (hvilket de blir ila dagen).

Håndklær til kropp putter jeg ikke langt oppi her og der - og de døde hudcellene ligger tross alt hovedsakelig på klær og gulv. Ikke på håndkleet, det er jo brukt når man er på det aller reneste. 

Kjøkkenkluter er jeg dog ganske nøye på. Og de jeg vasker bad med. 

Anonymkode: 8a903...042

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går helt fint? For deg eller miljøet?

Anonymkode: 3439b...f7f

• Liker 15
Skrevet

Jeg skjønner så godt hva du mener, men for at bakterie hysteriet mitt ikke skal gå over stokk og Stein så må jeg begrense meg der jeg kan, derfor bytter jeg håndklær en gang i uken 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hygienetråd! *popkorn*

Ja, disse hysteriske hygienetrådene er alltid en innertier å lese. Dårlig humør? Finn en hygienetråd på kg 😂

• Liker 15
Skrevet

Vel, så prøv å være rasjonell i stedet for totalt irasjonell, sløsete og bare maks bortskjemt. Du er rein! Når du kommer ut av dusjen. Da er du det reneste du er på noe tidspunkt mellom hver dusj. Med din sinnsyke form for logikk bør du skifte håndhåndkle for hver gang du er på do og vasker hender etterpå. I tillegg kommer det miljømessige med stupiditet som å skifte håndkler til hver dusj: du bruker unødvendig mye strøm og vann og sliter unødig på vaskemaskinen. Håper du bor for deg selv, for det er skikkelig dårlig om andre må betale for tullet ditt på fellesvaskemaskiner etc. 

Anonymkode: c6ab5...774

• Liker 8
Skrevet

Noen som har tenkt over hvor grisete det egentlig i det hele tatt er å leve?

Man masseproduserer døde hudceller, ruller seg i et hav av midd i senga. Avførings - og urinbakterier på hvert et dørhåndtak. Man inhalerer luft fra endetarmen og lungene til andre mennesker og dyr. 

Men er det noe bedre å dø? Neida, da kravler mark og store hårete biller inn og eter seg gjennom øynene, kravler opp i nesen og bihulene for å legge egg og føde larver....

Det beste er trolig å ikke bli født, men har man vært så uheldig bør man i det minste bytte håndkle etter hver dusj 😊

Anonymkode: e37dd...f9c

• Liker 15
Skrevet

Jeg vasker alltid håndklær etter de er brukt en gang, med unntak av de som brukes til håndvask som byttes ut annenhver dag. Selv om det er bakterier overalt ser jeg ingen grunn til ikke å forsøke og begrense det litt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg og sønnen min bytter også håndkle for hver gang vi har dusjet og tørket oss. Jeg takler ikke tanken på å stå og gni meg "ren" og tørr med et halvskittent håndkle, som jeg tidligere har tørket meg mellom tærne og i skrittet og rumpa med. Nei takk!

Her går hvert håndkle til vask etter en gangs bruk.

• Liker 2
Skrevet

Ts her!

Ser at det dukker opp veldig forskjellige meninger rundt dette. 

Jeg er absolutt ingen hygienenazist, og et for å la kroppen bli utsatt for bakterier - til en viss grad, selvsagt. Sengetøyet burde jeg helt sikkert skiftet mye oftere enn jeg gjør, det samme med håndklær til kjøkkenet og hender og sånn. Men det bryr jeg meg ikke like mye om. Vil tippe jeg har det ganske normalt rent og greit rundt her, uten at jeg går i stå hvis ikke alt er sterilt - for det orker jeg ikke.

Men det er allikevel noe med det håndkleet etter dusjen, og som siste innlegget her nevnte, så brukes jo dette mellom tær og i skritt og rumpe - samme hvor nyvasket det er. Dette har ingenting med døde hudceller å gjøre, for det bryr jeg meg ikke om, men det er bare det med de områdene som tørkes, og at det så neste gang skal tørkes andre steder med samme håndkle.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...