Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så veldig gjerne glede meg til jul og ha julestemning, men de siste årene har det blitt mer og mer fraværende. Jeg har ingen grunn til å grue meg. Jeg stresser aldri til jul, pynter i ro og mak, hører på julesanger, har penger til både mat og gaver, men gleder uteblir.

Hadde jeg ikke hatt barn kunne jeg godt sittet med en pizza alene på julekvelden. Jeg føler meg helt flat når det gjelder jul.

Hvordan få julegleden tilbake som jeg hadde før? Idag gråt jeg i bilen på vei til jobb når jeg hørte på julesanger. Jeg forstår det ikke!

Anonymkode: 1e1a7...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sånn jeg og. Har vel egentlig ikke hatt noe spesielt forhold til jula, selv med en normal barndom. Har barn selv, og gjør det man skal av juleforberedelser, men har ingen julestemning. Hvis jula hadde blitt avskaffet hadde det vært helt i orden for meg. 

Anonymkode: 10623...118

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Høres ut som om du prøver for hardt. Synes du selve julaften er hyggelig da? 

Skrevet

Helt okey på julaften ... Gleder meg som regel til den er ferdig. I år burde jeg glede meg! Jeg skal feire med min far for første gang siden jeg var barn og barnet mitt skal feire med morfaren sin for første gang, men allikevel uteblir det.

Jeg husker det alltid var stress hjemme før jul og på julaften. Ofte diskusjoner på julaften pga stress og matlagingen. Derfor har jeg valgt å ikke stresse i desember og bare begynne tidlig med ting, men det hjelper ikke

Skrevet

Jeg gleder meg heller ikke til jul. Men jeg tror jeg har funnet ut hvorfor. Det blir for mye stress og jag for min del. Jeg får mer og mer vondt i magen av å se alt overforbruket vi holder på med. Noen i familien min kjøper så mye ræl at jeg føler avsky! Og når jeg minner om at de ikke trenger to millioner julekuler, 15 kilo appelsiner og tre kilo twist, så er jeg sur og gretten. Og DER ligger hunden begravet: de forventer at jeg skal respektere deres overforbruk, men de respekterer ikke meg for å tenke motsatt.

Julen får meg til å føle meg uelsket av familien min, rett og slett. Og det gjør veldig, veldig vondt :( 

Anonymkode: c9a45...716

• Liker 1
Skrevet

Det viktige er at du ikke gruer deg til jul. All min juleglede nå ligger i å se guttungen som beunderer det julepyntede huset, han gleder seg til Julekongen, ønsker seg en bil til jul, han gleder seg til julemiddag og frokost med nissefat. Å se gleden hos 3-åringen er det som gir meg glede, enkelt og greit.

Ikke prøv så hardt. Vi nordmenn er så opptatt av å ha korrekt stemning at det bare blir stress.

Anonymkode: e4cc5...014

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil så veldig gjerne glede meg til jul og ha julestemning, men de siste årene har det blitt mer og mer fraværende. Jeg har ingen grunn til å grue meg. Jeg stresser aldri til jul, pynter i ro og mak, hører på julesanger, har penger til både mat og gaver, men gleder uteblir.

Hadde jeg ikke hatt barn kunne jeg godt sittet med en pizza alene på julekvelden. Jeg føler meg helt flat når det gjelder jul.

Hvordan få julegleden tilbake som jeg hadde før? Idag gråt jeg i bilen på vei til jobb når jeg hørte på julesanger. Jeg forstår det ikke!

Kan du ikke heller se på jula som noen fridager hvor du kan kose deg med barna eller en pizza? Lage julen til noe du liker og ikke stresse med noe du ikke føler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...