Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nettopp lest i Dagbladet om 3 jenter som i lang tid har spredt frykt i bydelen Bjølsen i Oslo.

Merkelig at bare 3-4 ungjenter klarer å "terrorisere" en hel bydel i over flere år. Hvordan kan 3 unge enkeltindivider spre så mye frykt i en bydel i så lang tid at ungdommer i bydelen føler seg terrorisert.

3 ungjenter mot "alle andre" bør ikke være en umulig oppgave å håndtere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, det hadde selvsagt vært betydelig verre hvis det var en gjeng på 3 somaliere.

Gjest Valhalla
Skrevet

Fordi samfunnet vårt har blitt så konfliktsky. Jentene i bydelen skulle selvsagt gått sammen og banket de opp.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jentene i bydelen skulle selvsagt gått sammen og banket de opp.

Ja, vold er den eneste måten å løse en konflikt på.

Gjest Valhalla
Skrevet

Ja, vold er den eneste måten å løse en konflikt på.

Ja, i en sånn situasjon er det en god løsning. Gjenger som jobber for respekt og frykt må knuses. Ikke la frykten styre, møt den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, i en sånn situasjon er det en god løsning. Gjenger som jobber for respekt og frykt må knuses. Ikke la frykten styre, møt den.

For å si det som det er, Valhalla: Jeg tillater meg å tro at jeg har mer realkompetanse enn deg hva effektiv voldsutøvelse angår. I tillegg er jeg 100 % sikker på at jeg kan betydelig mer enn deg om konfliktløsning.

Disse to ordene - voldsutøvelse og konfliktløsning - henger ikke sammen. Hvis de seriøst henger sammen i ditt hode, anbefaler jeg deg å kutte ned på bolebruken.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det har du nok, men ikke alt kan løses med å snakke sammen. Noen mennesker forstår ikke annet enn at et angrep ikke vil lønne seg fordi de vil bli knust. Sånn kan man se på verdens nasjoner også, setter man hardt mot hardt vil et problem man har forsøkt å løse i tiår kunne løses effektivt.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvis en kriminell truer en fengselsbetjent er det vel ikke alltid at man kan løse det med samtale eller?

Gjest Anonymous
Skrevet

:ler:

Ja, jeg vet at du går inn for å drepe endel muslimske ledere slik at vi her i Hvitistan har friheten til å nekte kvinner selvbestemt abort.

Flott, da møter vi jentene på Bjølsen med litt Bush-logikk!

:sjarmor:

Gjest Valhalla
Skrevet

Når samfunnet svikter er det greit å ta loven i egne hender.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis en kriminell truer en fengselsbetjent er det vel ikke alltid at man kan løse det med samtale eller?

Jo. Hvis en kriminell derimot går til fysisk angrep på meg, havner han erfaringsmessig på sykehus. Kriminelle er derimot som østlendiger flest, de har det mest i kjeften. Derfor har det bare skjedd et par ganger.

Gjest Valhalla
Skrevet

Jentegjengen gikk vel til angrep?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jentegjengen gikk vel til angrep?

Hvor i denne tråden leste du dét? :wink:

Og i så fall; hvem gikk de til angrep på? Hvor? Når? Hvem skulle forsvart de(n) andre/angrepet dem der og da?

:wink:

Ta deg en tur ut av etterpåskens blodtåke før du trekker paralleller som ikke finnes.

Gjest Valhalla
Skrevet

De sprer frykt og terroriserer ungdommer, jeg regner med at det ikke er snakk om at de mobber folk verbalt.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Som trådstarter kan jeg meddele at jentegjengen bl. a. banket opp en en 15-årig jente. To jenter på 16 og 18 år oppsøkte jenta hjemme, og gi henne juling.

De har banket opp andre jenter på Bjølsen de siste 2 årene. Normalt angriper 3 jenter i gjengen 1 jente og banker henne opp bl. a. for å skape frykt i bydelen.

Flere har nok vurdert løsningen som "Valhalla" skriver, og lurer på hvorfor jentene i bydelen finner seg i å bli terrorisert av 3 ungjenter over så lang tid.

Ikke vanskelig å tenke seg at noen jenter fra bydelen besluttet at nok er nok, og hadde gått sammen om å gi de 3 jentene så mye juling at de ikke mer vil plage jentene i bydelen mer.

Å besvare vold med vold er vel bare en nødløsning, men man må ha forståelse for at enkelte i bydelen tenker på slike løsninger som ganske effektive når politiet svikter.

Gjest Leola
Skrevet

Det nytter ikke å snakke til sånne unger - de fortjener rett og slett å smake sin egen medisin.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Det nytter ikke å snakke til sånne unger - de fortjener rett og slett å smake sin egen medisin.

Du er helt sikker på at de ikke har smakt den før?

Gjest Anonymous
Skrevet
Når samfunnet svikter er det greit å ta loven i egne hender.

Når samfunnet svikter hvem? Gjelder dette for alle, uansett etnisk oppinnelse, religion, matvaner og annet det hvite nabolaget måtte finne på å mislike for øyeblikket?

Eller gjelder det først og fremst når samfunnet svikter etter dine begreper om samfunnsansvar?

:wink:

Gjest Valhalla
Skrevet

Etter mine begreper, jeg er tilhenger av at familien hevner urett som samfunnet ikke ordner opp i.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Etter mine begreper' date=' jeg er tilhenger av at familien hevner urett som samfunnet ikke ordner opp i.[/quote']

En slags stammekultur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...