Gå til innhold

Venninne som ikke kommer over eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som 3 år etter brudd med eksen sliter. De var sammen i nesten ett år og det er som nevnt 3 år siden det ble slutt. Det var han som ville gjøre det slutt. I etterkant har hun slitt enormt og gått til psykolog i flere år i tillegg til at dette nevnes OFTE. Spesielt på fylla, da kan hun begynne å gråte og fortelle de samme historiene (hun var veldig avhengig av han og han kunne bruke det til sin fordel til tider). Dette høres helt forferdelig ut å si, men jeg er så lei. Lei av endeløse telefonsamtaler midt på natten om det samme om og om igjen. Hun går liksom ikke videre. Nå har hun fått ny jobb, ny leilighet samt flyttet for å begynne litt på nytt, men så var det en kollega av henne i den nye jobben, som hadde bodd i samme by som hun og eksen og da knakk hun. Jeg vet liksom ikke hva jeg kan gjøre. Jeg prøver å være der for henne, men det er det samme om og om og om igjen. Dette gjør at vi sklir fra hverandre. Jeg føler til tider at hun liker å synes synd på seg selv og på ett vis får noe av å deppe over dette. Hun blir veldig opphengt i seg selv og det er utrolig slitsomt. 

Jeg ønsker å være en god venninne og stille opp, men jeg begynner å bli utrolig lei. Hun har en meget skjør psyke så jeg kan ikke bare be henne skjerpe seg eller si at det er slitsomt å høre på dette hele tiden. Noen gode tips?

Anonymkode: 2b272...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun behøver at du forteller henne at hun rett og slett må ta seg sammen? Skjør psyke betyr ikke at man alltid skal måtte gå på tå rundt mennesker for å skåne dem, det blir jo bare en ond sirkel hvor hun aldri lærer seg å takle hverdagen. Ja, Det vil nok gjøre vondt for henne å høre, men noen ganger må man rett og slett få et slag i trynet for å klare å komme seg videre. 

Anonymkode: 7d66e...697

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd å gitt en beskjed om at du ikke gidder å høre mer om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...