Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #1 Del Skrevet 31. mars 2005 Noen med tips? Sliter litt med dagens middag, kan godt ta en tur på butikken og kjøpe litt mer spennende tilbehør enn poteter og gulrøtter... Har en sånn frossen blokk fra Enghav tror jeg det er, ca. 625 gram. Vil helst ikke steke den i stekepanne; enten koke, ovnssteke eller grille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydukke Anna Skrevet 31. mars 2005 #2 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg pleier å lage en ovnsrett med frossen sei. Ta legger du den halvtinte seiblokken i en ildfast form og strør litt salt og pepper over. deretter heller jeg over en boks med hakkede hermetiske tomater og over der igjen legger jeg på creme fraiche med skje som topping. Dette går inn i ovnen på 200 grader til fisken er gjennomstekt (ca 40 min. tenker jeg, tar sjelden tiden...) Så serverer jeg bare poteter ved siden av. Nam nam... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 31. mars 2005 #3 Del Skrevet 31. mars 2005 Juksebacalao er en av våre favoritter. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 31. mars 2005 #4 Del Skrevet 31. mars 2005 Fisk i form: Legg seifileten i stykker i en ildfast form, hell over 1-2 dl fløte (eller matfløte), presset sitron, salt, pepper, litt tynt oppskåret squash, finhakket persille og/eller purre/vårløk, finhakket hvitløk, hakkede friske tomater slik at det dekker og reven ost på toppen. Stek ved 225 grader i 25-30 min (hvis fisken ikke er tint), med fersk fisk 20 min. Server med ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 31. mars 2005 #5 Del Skrevet 31. mars 2005 Fres en stor rød, paprika, en purre og noen hvitløksfedd i margarin og saft av 1/2 sitron. Ha i oppskjært sei, en boks rømme og et hus fløte. Krydre med salt, pepper og karri. La det trekke til seien er ferdig. Server med ris og råkost eller brød. Min fiskefavoritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 31. mars 2005 #6 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg bruker denne: Fiskegryte Til 3 personer 300-400 gram seifilet 125 g babygulrøtter evt. Gulrøtter en halv paprika en halv løk en fersk chilli en boks grovhakkede tomater et lite glass tomatpure 2 fedd hvitløk evt. soltørkede tomater Blank løken i smør, i en kjele. Hiv oppi gulrøttene og ett fedd hvitløk, og la det surre litt med løken. Ha i fisk og paprika, og la det hele surre litt noen minutter før du har oppi chili, grovhakkede tomater og tomatpure. La det koke i 15-20 minutter. Ha i resten av hvitløken mot slutten. Smak til med salt, pepper, basilikum og oregano. Serveres med ris og en frisk salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa- Skrevet 31. mars 2005 #7 Del Skrevet 31. mars 2005 Meksikansk fiskepakke Til hver fiskepakke trenger du ca. 200 gram hvit mager fisk( torsk, lyr, hyse, sei) Til fire fiskepakker trenger du i tillegg: 1 liten boks maiskorn 1 hakket rød eller grønn paprika 1,5 dl ferdig salsa eller tacosaus 1 dl hakket fersk koriander eller persille. Litt smør eller olje. Fire store ark aluminumsfolie. Slik gjør du: Smør arket med olje/smør Fordel grønnsakene, legg på fisken og legg salsaen på toppen. Brett sammen til en tett pakke. Denne kan du steke i stekovn på 200 grader i ca 15 min Dryss persille over ved servering. Serveres med ris til. Du kan og lage pakken i microen, men da må du bruke bakepapir. Legg på fat og ved 600 watt i 4-6 min la hvile i 2 min før servering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. mars 2005 #8 Del Skrevet 31. mars 2005 En pappa i klassen til eldstemann laget en gang en skikkelig god curry med selvfisket sei en gang vi hadde spleiselag på skolen. Har ingen oppskrift, men prøv en indisk kokebok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå