Gå til innhold

Syns 10 stk 12 åringer på bursdagsfest er skummelt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire bursdagen til min datter imorgen. Har stelt i stand til flere voksen fester og planlagt for familie osv, men for å være helt ærlig så syns jeg 12-åringer er i en skummel alder. Og jeg er redd for å gjøre feil. 😬😬

Ja, jeg vet, en dame i 40-årene er redd for å for å feile. 😒😒

Så maten er tenkt ut. Pynten er kjøpt inn. 

To spørsmål 

1. Hva slags musikk el spilleliste kan man bruke? Hva slags musikk passer i den alderen? 

2. Aktiviteter? Stol leken for barnslig? Hva med musikk-leken? Der man skal stå som statue når musikken stopper. Andre aktiviteter? Er det vanlig å gi premie? Småpremie el noe. 

Anonymkode: e8864...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Topplister er det beste i den alderen. 

2. Ja, de lekene er for barnslig. De vil sannsynligvis heller leke sherrif, morderen E. L. I den alderen r du høre med bursdagsbarnet hva han vil, og ikke styre for mye. Enkelte vil bare se film eller prate. Andre vil ha pardans. 

• Liker 2
Skrevet

Quiz kan være gøy, dele dem opp i tre lag. Finnes ferdige quizer du kan hente spørsmål fra, eller dere lan spille snutter fra låter som ligger på top 20 og spørre om navn på artist. Da er det fint med premie (feks sjokolademedaljer med 1,2,3 plass på, fra Nille)

Men la de få god tid uten opplegg, sett frem litt snacks og brus, og la dem sitte i sofaen og pakke opp gaver og prate.

Anonymkode: 56da5...af9

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal feire bursdagen til min datter imorgen. Har stelt i stand til flere voksen fester og planlagt for familie osv, men for å være helt ærlig så syns jeg 12-åringer er i en skummel alder. Og jeg er redd for å gjøre feil. 😬😬

Ja, jeg vet, en dame i 40-årene er redd for å for å feile. 😒😒

Så maten er tenkt ut. Pynten er kjøpt inn. 

To spørsmål 

1. Hva slags musikk el spilleliste kan man bruke? Hva slags musikk passer i den alderen? 

2. Aktiviteter? Stol leken for barnslig? Hva med musikk-leken? Der man skal stå som statue når musikken stopper. Andre aktiviteter? Er det vanlig å gi premie? Småpremie el noe. 

Hjemme hos oss fikset 12 åringen festen selv. Vi handlet det hun ønsket, hun og en venninne ordnet i stand alt. Så forsvant vi voksne og de fikk være alene hjemme. Musikklister har de på mobilene sine, koblet seg opp på en Sonoshøyttaler og spilte det de selv ønsket. De lekte ingen leker, men spiste, skravlet og danset litt til høy musikk :)

Skrevet

Datteren din har sikkert vært i noen bursdager, og kan si hva som er morsomt for dem :) Trenger ikke masse opplegg. Quiz kan være gøy, eller Fantasy-lignende lek hvor de deles inn i lag, settes på hvert sitt rom og kommer en og en til deg for å få mime/tegneoppgaver. En stafett hvor første lag ferdig vinner. Er de ikke så mange, er det også et morsomt spill å få kjøpt som heter Ryktet går, men det er for maks 8 pers.

Anonymkode: 644e6...5a4

Skrevet

Du er moren og vet ikke mer enn dette? 🤔

Stol-leken? Nei! 

Musikk? Hun styrer vel sånt selv? 

Når datteren min var 12 år så visste hun eksakt hva hun skulle ha i sin egen bursdag av både bordpynt, mat, kaker, musikk og aktiviteter. Har datteren din ingen meninger? Hvorfor prater du ikke med henne i stedet for å spørre oss? 

Anonymkode: 9122b...ae1

• Liker 4
Skrevet

La datteren din velge musikk.

Spør også datteren din hvilke aktiviteter hun vil ha. Be henne lage en kahoot, for eksempel. Det pleier å slå an. Er quiz der alle svarer fra sin egen mobil. Spørsmålene kan handle om bursdagsbarnet.

Anonymkode: 91ab1...156

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke så gamle barn ennå, men 12-åringe niesen min feiret i kjellerstua vår, hun tok sitt utstyr til dance, dance revolution, hun hadde med film (som aldri ble sett) og det var masse smågodt og forskjellige brusbokser.

Av partyeffekter kjøpte jeg tre store paletter øyenskygger fra make up mekka på salg og en billig maskara til hver (de var bare seks) og bursdagsbarnet ba jentene ta med sminke. Festpynt var bare noen ballonger og et happy birthday banner hengt opp, og lys på bordene. 

Det startet med gaver og pizza, fortsatte med dans og tvspill krydret med smågodt og endte med sminking mens de pratet hemmeligheter og hørte på musikk. 

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Zoey skrev:

Jeg har ikke så gamle barn ennå, men 12-åringe niesen min feiret i kjellerstua vår, hun tok sitt utstyr til dance, dance revolution, hun hadde med film (som aldri ble sett) og det var masse smågodt og forskjellige brusbokser.

Av partyeffekter kjøpte jeg tre store paletter øyenskygger fra make up mekka på salg og en billig maskara til hver (de var bare seks) og bursdagsbarnet ba jentene ta med sminke. Festpynt var bare noen ballonger og et happy birthday banner hengt opp, og lys på bordene. 

Det startet med gaver og pizza, fortsatte med dans og tvspill krydret med smågodt og endte med sminking mens de pratet hemmeligheter og hørte på musikk. 

Så fin fest! Høres perfekt ut for alderen 😍

Anonymkode: f7954...ae2

Skrevet
På 7.12.2018 den 7.30, AnonymBruker skrev:

Datteren din har sikkert vært i noen bursdager, og kan si hva som er morsomt for dem :) Trenger ikke masse opplegg. Quiz kan være gøy, eller Fantasy-lignende lek hvor de deles inn i lag, settes på hvert sitt rom og kommer en og en til deg for å få mime/tegneoppgaver. En stafett hvor første lag ferdig vinner. Er de ikke så mange, er det også et morsomt spill å få kjøpt som heter Ryktet går, men det er for maks 8 pers.

Anonymkode: 644e6...5a4

Altså. Stafett? Min datter er 13 og kunne aldri tenkt meg at hun ville hatt stafett, quiz osv.. 

Anonymkode: c564f...460

• Liker 1
Skrevet

Kahoot kan være gøy i den alderen (så lenge alle har smartmobil) :) Mener at det skal gå an å få det opp på tv'en dersom dere har apple tv 

Moderen tenker jeg også kan være gøy!

Anonymkode: fc17f...887

Skrevet

En 12-åring kan da organisere selv. De aller fleste 12-åringer har garantert bestemte meninger om valg av musikk, aktiviteter, mat og pynt. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Era Vulgaris skrev:

En 12-åring kan da organisere selv. De aller fleste 12-åringer har garantert bestemte meninger om valg av musikk, aktiviteter, mat og pynt. 

Det gjør de så mye av på skolen vil jeg tro.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de så mye av på skolen vil jeg tro.

Ja? Hva mener du?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kahoot kan være gøy i den alderen (så lenge alle har smartmobil) :) Mener at det skal gå an å få det opp på tv'en dersom dere har apple tv 

Moderen tenker jeg også kan være gøy!

Anonymkode: fc17f...887

Trenger ikke Apple-TV, trenger bare en chromecast 

Anonymkode: bd3ad...978

Skrevet

Tror ikke jeg ville blandet meg så mye inn som mor og laget så mye styr rundt leker og diverse. Hadde heller latt henne styre opplegget selv. De er jo så store når de er 12 at det hadde kanskje vært nok å handlet inn snop, mat og fikset en film ellet noe. 

Tror nok de helst vil være i fred jeg. Så kan du dra ut av huset imens :)  Det er de store nok til å håndtere. 

Anonymkode: 1df54...878

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag, men festen var igår. Og vellykket. Jenta var fornøyd ☺️☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...