AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #1 Skrevet 6. desember 2018 Hei. Jeg er småbarnsmor og ikke sammen med bf, har ikke noe forhold til hans familie utenom barnet, de bor et stykke unna og kommer på besøk kanskje 5 ganger i året. Bf tar sjeldent kontakt. Jeg har ordnet gave til besteforeldrene på min og hans side av familien. Siden det er akkurat lik gave de får. Barnet har onkler og tanter og noen søskenbarn. Har sagt til bf at han må ta ansvar med gave til de fra barnet og gitt beskjed til familien hans. De vet jeg ikke har en overflødig økonomi og jeg har en stor familie å kjøpe til. Jeg vet ikke om bf kjøper gaver fra barnet til familien sin. har ikke hørt noe og heller ikke turt å spør dem. Men jeg får dårlig samvittighet for at jeg ikke handler inn, jeg liker å gi gaver og har alltid vært spandabel av meg. Jeg er også litt oppgitt med at de aldri kommer med en liten presang eller oppmerksomhet til barnet når de ser h*n så sjeldent. Inkluderer hele familien der også bf. Off, dette be langt. Er vel bare en utblåsning og ikke noe reelt jeg spør om. Anonymkode: 2754c...8b5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #2 Skrevet 7. desember 2018 Du ber barnefar fikse gaver fra barnet til sin familie? Synes det er helt på sin plass at du tar deg av din side, og han tar seg av sin egen. Dere er jo ikke sammen lengre, ikke ditt ansvar😊 Anonymkode: 1675d...642 16
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #3 Skrevet 7. desember 2018 Barnet trenger da ikke gi egen gave til tanter, onkler etc. Barnet er med på farens gave til disse folkene om han gir dem gave. Disse gavene hadde jeg ikke tenkt på engang. Anonymkode: 2aa61...1ec 9
Gjest Kritt Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er småbarnsmor og ikke sammen med bf, har ikke noe forhold til hans familie utenom barnet, de bor et stykke unna og kommer på besøk kanskje 5 ganger i året. Bf tar sjeldent kontakt. Jeg har ordnet gave til besteforeldrene på min og hans side av familien. Siden det er akkurat lik gave de får. Barnet har onkler og tanter og noen søskenbarn. Har sagt til bf at han må ta ansvar med gave til de fra barnet og gitt beskjed til familien hans. De vet jeg ikke har en overflødig økonomi og jeg har en stor familie å kjøpe til. Jeg vet ikke om bf kjøper gaver fra barnet til familien sin. har ikke hørt noe og heller ikke turt å spør dem. Men jeg får dårlig samvittighet for at jeg ikke handler inn, jeg liker å gi gaver og har alltid vært spandabel av meg. Jeg er også litt oppgitt med at de aldri kommer med en liten presang eller oppmerksomhet til barnet når de ser h*n så sjeldent. Inkluderer hele familien der også bf. Off, dette be langt. Er vel bare en utblåsning og ikke noe reelt jeg spør om. Anonymkode: 2754c...8b5 Siden når ble det forventet at baby skal gi gaver i øst og vest? Vi ga aldri gaver fra våre som små, heller ikke til besteforeldre. Ellers har du selvsagt ikke noe ansvar for å gi - eller at det blir gitt - gaver til barnefarens side av slekta.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #5 Skrevet 7. desember 2018 Din familie, ditt ansvar. Fars familie, hans ansvar. Ferdig snakka! Jeg tenker familien hans er glad for at du ikke styrer med gaver, for det ville 1) satt sønnen/ broren/ svogeren i et veldig dårlig lys 2) de ville følt seg forpliktet til å gi noe tilbake - til deg. Send de julekort med bilde av barnet, som en hyggelig gest fra deg til dem. Anonymkode: 6a335...d1a 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. desember 2018 #6 Skrevet 7. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ordnet gave til besteforeldrene på min og hans side av familien Du skal da ikke gi noe til hans side av familien, det er jo ikke din oppgave. Snilt tenkt, men helt unødvendig og ingen forventer dette.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7 Skrevet 7. desember 2018 TS her. Takk for fine svar, ble litt letta nå. Er så redd for at jeg gjør noe som kan oppfattes som at jeg ikke liker dem osv. Er vanskelig når de ikke er noe spesielt kontaktsøkende og jeg vil ikke trenger meg på, jeg er litt sjenert av meg. Anonymkode: 2754c...8b5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #8 Skrevet 7. desember 2018 Du skal ikke kjøpe til han sin familie det skal han selv evt Anonymkode: f4c7b...d41
Glitnir Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 Selvsagt skal du ikke kjøpe gave til hans side fra barnet. Unntaket er om barnet lager noe på barnehage/skole å fordele dette litt på begge sider, evt om du og barnefar er enige om å sørge for at barnet får kjøpt en gave til den andre forelderen (om det er skolebarn i alle fall). Men forstår jeg innlegget ditt riktig at ingen av disse selv gir gave til barnet? Det er jo i så fall veldig ugreit, og gjør din dårlige samvittighet for å ikke kjøpe til dem enda mer uforståelig.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 7 timer siden, Glitnir skrev: Selvsagt skal du ikke kjøpe gave til hans side fra barnet. Unntaket er om barnet lager noe på barnehage/skole å fordele dette litt på begge sider, evt om du og barnefar er enige om å sørge for at barnet får kjøpt en gave til den andre forelderen (om det er skolebarn i alle fall). Men forstår jeg innlegget ditt riktig at ingen av disse selv gir gave til barnet? Det er jo i så fall veldig ugreit, og gjør din dårlige samvittighet for å ikke kjøpe til dem enda mer uforståelig. De kjøper/gir «arvegods» til jul og bursdag. Så det er der den usikkerheten fra min side kommer fra. Da jeg ikke har noe tro på at bf ordner noe, og at de skal tenke at jeg er gnien. Det gjelder ikke skolebarn. når barnet begynner å lage gaver skal selvfølgelig besteforeldrene på begge sider få sin del, men er det normalt å gi håndlaget pynt til søskene til bf? noen av de har barn og noen er barnløs. Anonymkode: 2754c...8b5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 Gjør det enkelt, lag en silkedeig og press ut noen former. La barnet male på De, sleng på ett bånd, fordel en til hver, så har familien fått ett juleornament til å ha på juletreet av barnet. Anonymkode: 02089...88e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå