Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvordan mange snakker om at de skal på julebord både her og der. Jeg har aldri hørt om julebord som ikke er med jobben, samtidig som folk indirekte sier at de har julebord utenom jobben. 

Feks nå skriver jeg med en fyr som spør meg hvorfor jeg ikke skal på noen julebord. Han har nemlig 4 julebord i år. Jobben min har ikke julebord, så hvordan skulle jeg da vært på noen? 

En kollega nevnte forleden at hun hadde vært på julebord, men jobben har som sagt ingen. 

Er det julebord med venner da eller? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har takket nei til alle julebord i år da jeg er høygravid, men vanligvis pleier vi å ha et julebord med idrettsklubben, et med den ene jentegjengen og et med den andre jentegjengen. Med jentene så arrangerer vi såklart selv.

Anonymkode: 0c438...67c

Skrevet

Vi har julebord med idrettsforeningen min og med litteraturgruppen min. Noen har med venner, men de er kanskje med i diverse foreninger?

Anonymkode: 7cc65...9cb

• Liker 1
Skrevet

I år har jeg vært på julebord med jobben, på familie-julebord med tanteungene, på julebord med jaktlaget og på julebord med en forening jeg er medlem av. Julebordet med jobben til mannen går vi dessverre glipp av, da det kolliderer med min mors 70-årsdag.

Anonymkode: 58481...3e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært/skal i år på julebord med jobben, med jobben til min mann og julebord arrangert av foreningen jeg er frivillig i.

Skrevet

Julebord er ikke bare jobbrelatert. Mange har julebord med venner, studenter har med klassen/linja, kanskje med foreninger man er med i, osv

Anonymkode: 8e9f3...ac4

Skrevet

Jeg har vanligvis vært på julebord med jobben min og eksens jobb da vi fremdeles var sammen. Nå har jobben min kuttet ut julebord og jeg er singel, så i år blir det ingen "skikkelige" julebord.

Utenom dette, er vi en venninnegjeng som pleier å arrangere et lite julebord med oss selv og partnere hvert år. Da er vi hjemme hos hverandre på omgang og bestiller type coldtbord, tapas eller vertinnen m/mann lager en varmrett (f.eks pinnekjøtt) om hun/de ønsker det.

Anonymkode: 94e6b...86b

Skrevet

Jeg har alltid julebord med jobben min (vi betaler selv). Pleide å bli med mannen på julebord med hans jobb når han jobbet på et lite privat firma som inviterte alle ansatte +1 (firma betalte for alle).

Så de siste årene er det kun et julebord. Nok for meg.

Skrevet

Stort sett jobben, ellers så er det ofte at venner arrangerer julebord. Jeg orker ikke alltid å bli med, hender jeg slenger meg på. ;) 

Skrevet

Vi har julebord med en forening vi er med i. Jobben hand har ikke julebord så det blir med det ene. Egentlig er det sjeldent vi er på julebord. På fem år er det vi skal på i år det første julebordet vi kan gå på sammen. Når jeg jobbet hadde vi julebord hjemme hos en av de ansatte hvert år, maten ble laget på jobb. Jeg deltok aldri rett og slett fordi jeg ikke spiser pinnekjøtt og SÅ gøy er det ikke å sitte på ett mini julebord å se på at andre spiser pluss at det var mye konflikter mellom ansatte. 

Anonymkode: d9bec...bd4

Skrevet
17 timer siden, Uni skrev:

Jeg har aldri skjønt hvordan mange snakker om at de skal på julebord både her og der. Jeg har aldri hørt om julebord som ikke er med jobben, samtidig som folk indirekte sier at de har julebord utenom jobben. 

Feks nå skriver jeg med en fyr som spør meg hvorfor jeg ikke skal på noen julebord. Han har nemlig 4 julebord i år. Jobben min har ikke julebord, så hvordan skulle jeg da vært på noen? 

En kollega nevnte forleden at hun hadde vært på julebord, men jobben har som sagt ingen. 

Fagforeninger og slikt.. 

Anonymkode: 511b4...d62

Skrevet (endret)
På 6.12.2018 den 22.50, Uni skrev:

Mange har egne vennejulebord ja. For eksempel en venninnegjeng som samles hvert år. Eller en vennegjeng med andre par. De har kanskje et julebord med venninnegjengen, et julebord med kjæresten og vennepar i tillegg til jobben. Eventuelt blir de også med partner på julebordet han/hun skal på. Noen har også "syforeninger" der de har julebord. Eller deltar på andre hobbier der det arrangeres julebord: Idrettsklubber, studentforeninger, frivillige organisasjoner. Listen fortsetter bare.

Man kan jo egentlig ha julebord med hvem som helst. 

Hvis du er interessert i flere julebord, så kan du jo starte et selv? Med noen venninner, eller kamerater, eller noe annet? Det er jo rett og slett bare å kaste ut forslaget for noen folk du liker, og deretter invitere dem en fast dag før jul. Så blir det kanskje en tradisjon ut av det :)

Endret av gjest 321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...