Gå til innhold

Burde jeg bytte fuktighetskremen?

Anbefalte innlegg

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg har en god stund brukt Dermalogicas Active Moist.

Jeg har FET hud, men allikevel har jeg for tiden tørre flekker litt her og der i ansiktet. Ser ikke pent ut når jeg skal ha på pudder o.l.

Vurderer å gå over til Dermalogicas Skin Smoothing Cream.

Noen som vet hva jeg burde gjøre (vanskelig spørsmål)?

Tror dere Active Moist holder, eller er skin smoothing cream verdt et forsøk?

Er den veldig fet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke til de du sier her, men mitt råd er å gå til et parfymeri hvor de gjerne har en hudpleier som jobber og forklar problemet. Da får du prøver med hjem slik at du kan teste, også er du fornøyd så drar du tilbake og forteller det og kjøper den som passet og holder deg til den. jeg har erfaring av at, hvis jeg bytter kremer jo mer vanskelig blir huden min.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker Active Moist, men opplever som deg å få tørre flekker i fjeset nå i den kalde årstiden. Så nå bruker jeg Skin smoothing cream på de tørre partiene, dvs kinnene og nesen. Ofte bruker jeg den i resten av fjeset også, men nå er vel huden min ganske normal, bare bittelitt fet på haken og i pannen.

Til sommeren regner jeg med å bruke Active Moist alene, det gjorde jeg i fjor. Om sommeren kjennes nemlig huden min mer fet. Så jeg tror nok S.s.cream kan være noe. Nå vet jeg jo ikke om tørrheten din skyldes at det er kaldt i været, men regner nesten med det. Jeg merker i alle fall STOR forskjell på huden fra sommer til vinter. Og jeg er veldig fornøyd med begge kremene. :-)

Gjest gjest1
Skrevet
Kjenner ikke til de du sier her, men mitt råd er å gå til et parfymeri hvor de gjerne har en hudpleier som jobber og forklar problemet. Da får du prøver med hjem slik at du kan teste, også er du fornøyd så drar du tilbake og forteller det og kjøper den som passet og holder deg til den. jeg har erfaring av at, hvis jeg bytter kremer jo mer vanskelig blir huden min.

Pleier det å jobbe hudpleiere på parfymeriene?

Skrevet

Tja,de er ofte det(og det burde de være også)

Holder selv på å skal bli hudpleier og vet at mange jobber i parfymerier etterpå.Noen ganger er det jo parfymeri og hudpleiesalong i ett. For eks Decleor og MD Formulations og slike produkter skal jo bare bli solgt av de som er utdannet for hudpleiere!

Men angående de kremene dere snakket om over. Er ikke så veldig kjent med Dermalogica merket...Har vært inne på minhud.no og kikket litt.Har lyst til å prøve en del fra merket(mange her inne skryter jo produktene opp i skyene,så er nok blitt litt påvirket..)Tenkte på de 2 kremene dere snakket om over + Oil Control Lotion. Kan vel si at jeg sånn omtrent har blandingshud. mer fet enn tørr...Og må ha noe som ikke irriterer huden min. Hvilken tror dere passer? Og er de drøye? Det koster liksom 400-500 kr for bare 100 ml. Hvor lenge varer de?Evt også rensene..de koster jo 3-400 kr for 3-400 ml så det høres jo litt bedre ut!

Skrevet

hei!

Jeg hadde samme problem som deg, og byttet til ssc. Fungerer mye bedre for meg ihvertfall, ingen tørre flekker lenger! Om sommeren holder det med active moist, eventuelt bruker jeg et fuktighetsserum under om jeg allikevel skulle bli litt tørr.

MDF facial lotion hjelper også i tørre perioder.

Gjest Gjest igjen
Skrevet

Forresten, hva slags rens bruker du? Det kan kanskje hjelpe å bytte til en mildere, i alle fall om vinteren. Det har funket supert for meg. Jeg brukte før Special cleansing gel, og gikk over ti Ultracalming cleanser i vinter, fordi huden var veldig tørr i flekkene og fikk små kviser/nupper. Jeg føler at det er unødvendig med en veldig kraftig rens, føler at den stjeler mye fuktighet. Bare et tips. :-)

Skrevet

Høres ut som du trenger skin sm. cream på vinterstid og active moist om sommeren. Vil anbefale deg å kjøpe skin sm. cream nå. Er du flink med peeling i ansiktet? Det kan også hjelpe mot tørre flekker..

Og som en annen her sa, kan det være lurt å prøve ultracalming cleanser for å se om det hjelper. Og heller bruke special cleansing gel som en litt dypere rens innimellom.

Og forresten, så er flertallet som jobber i rene parfymerier ikke hudpleiere! Og det er heller ikke så lett å skulle anbefale rette produkter når kunden kommer inn med sminke på og man ikke får sett og kjent ordentlig på huden. Anbefaler å gå til en ansiktsbehandling og få en ordentlig hudanalyse! Er ikke alltid hudtypen er det man tror.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...