Gjest CelinaMiddelfjert Skrevet 31. mars 2005 #1 Skrevet 31. mars 2005 Jeg er en litt typisk "guttejente" som i grunn trives bedre med gutter enn med jenter. Jeg har hatt mange guttevenner, men, har måtte kutte kontakten for det har alltid endt opp med at de prøver seg enten seksuelt eller vil ha forhold. Gang på gang har jeg prøvd å være i et vennskapelig forhold med en gutt, men det går jo bare ikke. Av alle jeg har kjent og møtt så har de alltid villet noe mer. Hva feiler det gutter? Klarer de ikke å kunne ha et vennskap med det motsatte kjønn? Jeg for min del klarer ikke å være venn med en som har lyst på meg, eller en som er forelsket i meg. Det blir jo bare feil! Min siste guttevenn trodde jeg virkelig ikke var slik. Vi gjorde alt mulig sammen, han fortalte meg om damer, jeg om gutter. Vi var som to venner. Helt til en dag...da hadde han fått følelser for meg. TYPISK Etterhvert trakk jeg meg unna. Og den dag i dag sender vi noen sms'er til hverandre og møtes aldri mer når vi er alene. Nå har jeg gitt opp guttevenner. Det fungerer jo ikke. Liker dere gutter jeg, men, man kan jo ikke ha et forhold til alle man er venner med heller....
BayliZ Skrevet 31. mars 2005 #2 Skrevet 31. mars 2005 Et kjent fenomen det der dessverre. Ikke noe å få gjort med heller liksom :-) Har hatt en del diskusjoner med mine guttevenner på det området der, men det holder til neste gang de er fulle så pøser de ut om hvor glad de er i deg og at du er det mest perfekte..nei nei sier jeg da. blir faktisk litt sur hehe. Men har da klart å holde dem på en avstand og fremdeles være venner, men det blir jo aldri det samme igjen dessverre.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 31. mars 2005 #3 Skrevet 31. mars 2005 Typisk det der ja. Jeg har gitt opp.
Gjest Moonshadow Skrevet 31. mars 2005 #4 Skrevet 31. mars 2005 Har også opplevd at noen av kompisene mine har hatt følelser for meg. Jeg har bare sagt i fra om at mine følelser ikke er de samme og latt de velge om de ville beholde vennskapet. Har gått bra det. Har flere guttevenner enn jentevenner.
Rannva Skrevet 31. mars 2005 #5 Skrevet 31. mars 2005 Jeg har en guttevenn igjen, og det fungerer kjempefint. Vi ble bestevenner i begynnelsen av ungdomsskolen, selvfølgelig fordi vi var forelsket i hverandre. Heldigvis var begge så sjenerte at ingen tok det første skrittet. Ergo ble vi aldri sammen, og var fortsatt kjempegode venner etter at forelskelsen ga seg. Vi har snakket om dette i ettertid, og vi er sikkre på at et forhold mellom oss aldri hadde vart, så jeg er glad vi ikke prøvde. Selv om vi sjelden treffes nå (pga geografi) er han en av mine beste venner i dag.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #6 Skrevet 4. april 2005 Jeg har flere guttevenner. Har ikke hatt det problemet!
Gjest SumoBryter Skrevet 4. april 2005 #9 Skrevet 4. april 2005 Jeg forstår problemet... Et norskt fenomen.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #10 Skrevet 4. april 2005 Jeg forstår problemet... Et norskt fenomen. Det er ikke nødvendigvis et norsk fenomen. Hennes beskrivelse av seg selv er jo en beskrivelse av en jente som mange menn finner attraktive, og er hun singel og gutta det, er det lett å falle for henne. Det gjelder motsatt vei og det. Hvis du som mann representerer verdier en kvinne/jente savner, så vil hun fort kunne falle for deg, awl vom du ikke er ute etter noe annet. Dette er et fenomen mellom menn og kvinner, men har jo sett dine fordomsfulle innlegg om nordmenn her inne tidligere, så det var vel ikke et uventet svar fra deg.
Gjest SumoBryter Skrevet 4. april 2005 #11 Skrevet 4. april 2005 Det er ikke nødvendigvis et norsk fenomen. Hennes beskrivelse av seg selv er jo en beskrivelse av en jente som mange menn finner attraktive, og er hun singel og gutta det, er det lett å falle for henne. Det gjelder motsatt vei og det. Hvis du som mann representerer verdier en kvinne/jente savner, så vil hun fort kunne falle for deg, awl vom du ikke er ute etter noe annet. Dette er et fenomen mellom menn og kvinner, men har jo sett dine fordomsfulle innlegg om nordmenn her inne tidligere, så det var vel ikke et uventet svar fra deg. Vel fordommer shmordommer Heller ikke uventet at nordmenn blir sure om man sier noe som helst om de. Har erfaring med dette fra flere land i norge hadde jeg det der problemet .
Gjest Gjesten Skrevet 4. april 2005 #12 Skrevet 4. april 2005 Vel fordommer shmordommer Heller ikke uventet at nordmenn blir sure om man sier noe som helst om de. Har erfaring med dette fra flere land i norge hadde jeg det der problemet . ??Sorry SumoBryter, men dette forstår jeg ikke sammenhengen i... Om nordmenn er så tåpelige/ vanskelige/ sure, hvorfor bor du her? Min erfaring fra alle områder jeg har oppholdt meg er at en del menn faller for kvinner som de føler tillit til og er trygge på. Dermed faller nok en del menn i større grad for kvinnelige venner. Kvinner, en del av oss i all fall, har funnet ut at de mennene vi omgåes som venner ikke er menn vi faller for.
Donnie Darko Skrevet 4. april 2005 #13 Skrevet 4. april 2005 jeg har en god venninne som jeg aldri har hatt følelser for utover vennskapet. Så det er mulig faktisk.
Superlammet Skrevet 4. april 2005 #14 Skrevet 4. april 2005 Enig med Donnie, det er mulig. Og jeg har faktisk opplevd det motsatte flere ganger.. :o
Gjest gjesta Skrevet 4. april 2005 #15 Skrevet 4. april 2005 Har erfart det samme!! Det er kjipt at det skal bli sånn, at du merker de begynner å flørte osv. Jeg har gitt opp å ha guttevenner
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #16 Skrevet 4. april 2005 Det må da være jævlig innlysende? Jeg er mann og har forsøksvis hatt jentevenner som jeg enten 1. har blitt sammen med 2. har hoppa til sengs med eller 3. har prøvd meg på. Jeg har ettehvert skjønt at andre alternativer går ikke. Guttejenter virker av og til ganske tiltrekkende, fordi det er lett å komme på bølgelengde med dem. Men når jenta tror at hun bare oppfattes som en "kompis", så stemmer ikke det hundre prosent. Grunnen er enkel: Når man har mye til felles med en person og denne personen i tillegg er dame, så er det rett og slett ikke så unaturlig at man legger de to tingene i sammen.
Gjest Gjesten Skrevet 4. april 2005 #17 Skrevet 4. april 2005 Eg har primært mannlege vener, og eg er absolutt ikkje ei guttejente!! Men kjem ikkje så godt overeins med kvinner, og tykkjer ofte dei prøver å gjere seg svakare enn dei er. Har alltid primært hatt mannlege vener. Plagar meg ikkje at bestekompisen min seier at drømmedama er ei blanding av meg og den andre jenta i gjengen. Det er vel berre fint det vel? Ingen av mine mannlege vener har prøvd seg ut over å sei at dei er veldig glad i meg i fylla. Ingen har nokon gong prøvd seg fysisk. Og nei, eg er ikkje stygg, så det er ikkje grunnen Det er vel snakk om respekt...
arinda Skrevet 4. april 2005 #18 Skrevet 4. april 2005 Etter 2,5 år i Forsvaret sitter jeg igjen med et kobbel av guttevennner Noen bedre enn andre. Ingen av de har prøvd seg på meg. (kan det ha noe med at jeg satte på plass han ene i troppen min etter en "tilfeldig" berøring) Men, de som er virkelig gode venner av meg har aldri prøvd seg på meg. Noen har uttrykt sine følelser i fylla, men dette har jeg tatt som fylle-prat. Guttevenner er godt å ha! Veldig greit når man har problemer med det andre kjønn :D
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #19 Skrevet 4. april 2005 ..flere land i norge.. Finnes det flere land i Norge? :klø:
arinda Skrevet 5. april 2005 #20 Skrevet 5. april 2005 Finnes det flere land i Norge? :klø: jeg lurte også litt på den.... 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå