Gå til innhold

får aldri lov til å dra på fest- har null frihet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 16 år, og sliter med at mamma nekter meg å dra på fest. Alle vennene mine er på fester, mens jeg må bare sitte hjemme hele tiden. Grunnen til det er at jeg overnatta til en gutt selv om mamma skrev at jeg skulle komme hjem, men hørte ikke på henne. Synes dette er en teit grunn til at jeg ikke får dra på fest å være sosial? Hun sier jeg ikke får det på 1 måned. En venn av meg spurte om jeg ville bli med på fest i helga, og jeg er lei av å må si at jeg aldri kan. + at jeg får heller ikke drikke 1 pære cider engang, når jeg gjorde det kontakta hun læreren å helsesøstra. Men mange får lov til å drikke bare på fest? Jeg vet ikke hvor lenge jeg orker dette her. Jeg får aldri være sosial eller ha dt morsomt, når alle vennene mine inviterer meg på fest. Hva skal jeg gjøre for å få henne til å forandre mening? Føler jeg ikke har noe frihet..

Anonymkode: 583ea...2a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en fornuftig mor, det vil du innse når du selv blir eldre.

Anonymkode: fb819...ad6

• Liker 16
Skrevet

Skjønner henne godt. En mor skal ikke legge til rette for at en 16-åring skal ut å drikke. Din tid kommer etterhvert.

Anonymkode: 1c1d6...e29

• Liker 11
Skrevet

Dårlig forsøk på trilling😶

Anonymkode: 3748f...079

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er 16 år, og sliter med at mamma nekter meg å dra på fest. Alle vennene mine er på fester, mens jeg må bare sitte hjemme hele tiden. Grunnen til det er at jeg overnatta til en gutt selv om mamma skrev at jeg skulle komme hjem, men hørte ikke på henne. Synes dette er en teit grunn til at jeg ikke får dra på fest å være sosial? Hun sier jeg ikke får det på 1 måned. En venn av meg spurte om jeg ville bli med på fest i helga, og jeg er lei av å må si at jeg aldri kan. + at jeg får heller ikke drikke 1 pære cider engang, når jeg gjorde det kontakta hun læreren å helsesøstra. Men mange får lov til å drikke bare på fest? Jeg vet ikke hvor lenge jeg orker dette her. Jeg får aldri være sosial eller ha dt morsomt, når alle vennene mine inviterer meg på fest. Hva skal jeg gjøre for å få henne til å forandre mening? Føler jeg ikke har noe frihet..

Anonymkode: 583ea...2a5

Skjønner mammaen din godt jeg. Du hadde ikke fått lov av meg heller, hvis du hadde vært ungen min.

Fordi du juger og ikke er til å stole på, først og fremst. Du virker som en umoden 16 åring. Frihet får du når du blir gammel nok :)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig forsøk på trilling😶

Anonymkode: 3748f...079

Trilling? Snakker du om barnevogn 😜

• Liker 2
Skrevet

Åh herregud, moralens voktere er i gang ser jeg 😛 Har dere ikke vært 16 selv og følt dere utenfor? Så uforståelige svar. Mamma var heller ikke så gira på at jeg skulle drikke, men alle i klassen gjorde det og jeg slet med at jeg var utenfor fra før, så hun var veldig redd for at jeg skulle forbli det og gav etter. Hun kjøpte alkohol til meg så hun "visste hva jeg drakk". Joda, jeg ble fullere enn planlagt flere ganger, men kom alltid hjem. 
Uansett, nå er jeg 27 og når jeg ser tilbake på det så var det er helt grusomt miljø for oss unge den tiden. Der de kule begynte å drikke i en alder av 14, jeg også. 
Synes det er dumt av foreldrene til disse folka å legge tilrette for at de får drikke. Dere utsetter dere for mer ulykker, og hjeren deres er ikke så moden som du selv tror. Er mye dere ikke skjønner konsekvensene av på en måte. Skulle gjerne drukket mindre når jeg tenker på det, for vi drakk jo omtrent hver helg! 

Kan du ikke si at du ikke vil drikke da? At du blir veldig dårlig osv? 

Selv har jeg blitt avholds.

Anonymkode: 95a7f...a76

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Skjønner mammaen din godt jeg. Du hadde ikke fått lov av meg heller, hvis du hadde vært ungen min.

Fordi du juger og ikke er til å stole på, først og fremst. Du virker som en umoden 16 åring. Frihet får du når du blir gammel nok :)

Ja det var jo et veldig modent innlegg fra deg som er voksen og mor etter som jeg har sett

Anonymkode: 7df8e...84b

Skrevet

Av egen erfaring, så får du gi samme mynt når du blir eldre. morra mi var dritt sammenlignet med faren min, hun prøver i dag, men jeg gidder ikke mer en absolutt minimum. Du får være kjip tilbake senere, du merker nok at det setter seg måten de er på.

Anonymkode: 279b9...23a

• Liker 1
Skrevet

Du er heldig som har en mor som bryr seg om deg, og som gjør en innsats i å oppdra deg. Du syns sikkert at det er høl i hue å skrive det, men det er sant. Mine foreldre var glade hver gang vi dro ut, for da fikk de fred. Vi hadde ingen grenser etter at vi ble tenåringer omtrent. Det er så mye bedre å ha foreldre som bryr seg. Skjønner at du er lei, men en måned går fort og det er snart jul 🙂  

• Liker 1
Skrevet

Gjør man ting man ikke får lov til, får det konsekvenser. Uansett om man er 16 eller om man er voksen. Det er bra at hun setter konsekvenser. Kanskje du lærer senere å holde deg innenfor gitte rammer. 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var jo et veldig modent innlegg fra deg som er voksen og mor etter som jeg har sett

Hva var galt her? Hadde snakket akkurat sånn til ungene mine også jeg. 

Skrevet

1 måned går fort, snart er den over og sørg for å ikke overnatte hos en gutt igjen uten lov, så slipper du denne situasjonen igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Du brøt tilliten hennes ved å overnatte hos en gutt når du hadde fått tydelig beskjed om å komme hjem, og må dermed droppe sosialisering en måned, helt rett og rimelig, neste gang får du gjøre som du får beskjed om. 
Så lenge du bryter tilliten så vil du få begrenset tillit, det er ganske logisk. 

Anonymkode: c77ac...05d

• Liker 4
Skrevet

Å nei, du fikk litt husarrest pga at du løy for henne mens hun satt hjemme og var bekymret. Det grenser jo nesten til barnemishandling. Jeg hadde forresten gitt deg mer enn en måned. Du kommer til å forstå at du slapp lett unna når du blir eldre. 

• Liker 6
Skrevet

Ingen fester på ÉN måned? Hahaha..åånei, stakkars deg!

"Lei av å si at jeg ikke kan"... Hvor ofte blir du spurt om å dra på fest? 3 ganger om dagen?

Anonymkode: 6f9a9...dbd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...