AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #1 Skrevet 6. desember 2018 Har vurdert å kjøpe, men det må tåle en vask, iallefall håndvask. Vet det står rens, men det finner ikke her jeg bor. Anonymkode: 4db09...6b4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #2 Skrevet 7. desember 2018 Skjerf blir sjelden så skittne at man trenger å vaske de. Ville ikke vasket den type mohairskjerf, bare luftet de godt ute og tørket bort eventuelle flekker/søl med en klut eller noe. Anonymkode: 91733...37e
onyx Skrevet 7. desember 2018 #3 Skrevet 7. desember 2018 Hva er det laget av? Er det ull kan det fint håndvaskes forsiktig og presses tørt i håndklær (ikke vri), tørke flatt og strekk gjerne i riktig form mens det tørker.
Carrot Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 skjerf som ligger opptil ansikt og hals som svetter, er sminket og utsatt for parfyme må vaskes regelmessig, og ja, jeg har vasket mine, både regelmessig med steam / oppfriskingsfunksjonen og i ny og ne på ullprogram i maskinen (ett og ett riktignok for å unngå at de "gnis" sammen) for så å hengt de opp en stund mens jeg "strekker" de tilbake til fasong og så til slutt dampet de.. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #5 Skrevet 7. desember 2018 49 minutter siden, onyx skrev: Hva er det laget av? Er det ull kan det fint håndvaskes forsiktig og presses tørt i håndklær (ikke vri), tørke flatt og strekk gjerne i riktig form mens det tørker. 28% alpakka, 28% mohair, 24% ull og 20% polyamid. 45 minutter siden, Carrot skrev: skjerf som ligger opptil ansikt og hals som svetter, er sminket og utsatt for parfyme må vaskes regelmessig, og ja, jeg har vasket mine, både regelmessig med steam / oppfriskingsfunksjonen og i ny og ne på ullprogram i maskinen (ett og ett riktignok for å unngå at de "gnis" sammen) for så å hengt de opp en stund mens jeg "strekker" de tilbake til fasong og så til slutt dampet de.. Ja det er det jeg også tenker, blir jo skittent. Damper med tøydamper eller? Anonymkode: 4db09...6b4
Carrot Skrevet 7. desember 2018 #6 Skrevet 7. desember 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg også tenker, blir jo skittent. Damper med tøydamper eller? Anonymkode: 4db09...6b4 Jeg har steamfunksjon på vaskemaskinen som jeg bruker men en sånn steemer funker sikkert like fint om du har det, ellers er et dampstrykejern sikkert helt flott da poenget er å "drepe bakterier" liksom samtidig som man frisker opp stoffet på en måte..
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7 Skrevet 7. desember 2018 19 minutter siden, Carrot skrev: Jeg har steamfunksjon på vaskemaskinen som jeg bruker men en sånn steemer funker sikkert like fint om du har det, ellers er et dampstrykejern sikkert helt flott da poenget er å "drepe bakterier" liksom samtidig som man frisker opp stoffet på en måte.. Åja, det visste jeg ikke fantes😊 men da kan jeg iallefall kjøpe et skjerf, for det er helt uaktuelt å kjøpe noe som ikke tåler vask. Anonymkode: 4db09...6b4
Carrot Skrevet 7. desember 2018 #8 Skrevet 7. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja, det visste jeg ikke fantes😊 men da kan jeg iallefall kjøpe et skjerf, for det er helt uaktuelt å kjøpe noe som ikke tåler vask. Anonymkode: 4db09...6b4 jeg har ikke kjøp de "grove" som stikker til 990.- jeg har kjøpt de som har en litt "finere" kvalitet om det har noe å si..
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 43 minutter siden, Carrot skrev: jeg har ikke kjøp de "grove" som stikker til 990.- jeg har kjøpt de som har en litt "finere" kvalitet om det har noe å si.. Hva heter de? Må bestille på nett, har ingen forhandler i nærheten. Anonymkode: 4db09...6b4
Carrot Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva heter de? Må bestille på nett, har ingen forhandler i nærheten. Anonymkode: 4db09...6b4 hmm, det er vel freisa og primula serien som er "grove" om jeg husker riktig, mens det er dipper og aster tror jeg som er mykere?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #11 Skrevet 12. oktober 2019 Vask forsiktig! Har ødelagt tre plagg fra Holzweiler selv om jeg fulgte vaskelappen 100%. Syns kvaliteten er dårlig. Anonymkode: 4e2ab...885 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå