AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #1 Skrevet 6. desember 2018 Hvordan legger dere opp barnehagehverdagen til barnet? Er barnet er i barnehagen hver dag? Fri en dag i uka? Hvor korte dager? Blir 2 år mellom barna så tenkte kanskje at storebror kan være i barnehagen fra kl 9.00- 14.00 evt fri hver fredag eller noe. Hvordan ser deres hverdag ut? Anonymkode: f0e7d...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #2 Skrevet 6. desember 2018 Har 2 år mellom mine og. Han var hjemme en dag i uka, men hadde ikke noe fast dag, så det litt etter hva de skulle gjøre de dagene. Han hadde kort dag. Fra 9-15. (Måtte hente etter mat og litt lek, hvis ikke ble han sur). Jeg reiste mye i permisjonen, så han hadde ofte langhelg. Anonymkode: 83953...6ef 2
Arkana Skrevet 6. desember 2018 #3 Skrevet 6. desember 2018 Mine pleide å være i barnehagen hver dag, men hadde korte dager (leverte mellom 9 og 10 og hentet senest 15) og innimellom hadde de fridager. Synes det var helt perfekt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #4 Skrevet 6. desember 2018 Min eldste er 4. Han er i barnehagen hver dag, men kortere dager. Han er en svært aktiv gutt som liker å få lekt med kameratene i barnehagen, her hjemme blir hele leiligheten snudd på hodet om han skal være hjemme med meg og babyen. Kjeder seg fort når det skal ammes og soves osv. Så vi ser at han drar nytte av å få "brukt seg" i barnehagen, med korte dager Anonymkode: 13b76...2a6 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #5 Skrevet 6. desember 2018 Min var da 3, leverte mellom 9 og halv 10, hentet rundt halv 3. En fridag i uka (men ikke en fast dag, tok det litt etter hva som står på planen den uka) Anonymkode: d448e...133 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #6 Skrevet 6. desember 2018 Min var i bhg fra 0930/1000 til 1430/1500 hver dag. Hadde ikke noen fast fridag, men ble hjemme når vi følte for det (eller ikke gadd å reise til barnehagen). Han var 3,5-4,5 når jeg var i perm. Anonymkode: 7433a...831 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #7 Skrevet 6. desember 2018 2 år mellom mine. Eldste er i barnehagen hver dag, men får noen ekstra fridager innimellom. Han har det morsommere i barnehagen enn hjemme. Mannen leverer når han reiser på jobb Kl 07, men det er fordi han våkner 05-06. Jeg henter vanligvis 13.30. Noen ganger 14.30 og det hender en sjelden gang at mannen tar han med hjem når han slutter 16.00, men da har det vært en urolig dag her hjemme og vi prøver å unngå så lange dager når han ikke må Anonymkode: 2e513...e63 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #8 Skrevet 6. desember 2018 Eldstejenta hadde full plass mens jeg var hjemme med andremann, men hun hadde korte dager (ofte kun kjernetid) og fri så mye jeg orket (hvis andremann var grei om natta så jeg hadde overskudd). Anonymkode: 37da5...17d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9 Skrevet 6. desember 2018 Takk for alle innspill. Er jo litt tidlig for meg å bestemme ennå men greit å høre hva andre gjør. Vet jo ikke hvordan tredjemann blir. Andremann(som er 21 mnd å går i barnehage) sover fortsatt ikke natta gjennom og er skikkelig propell så det er jo krevende å ha han hjemme. Men hyggelig med en dag fri av og til tenkte jeg. Er det jo greit å komme i rutiner med den minste også. Men blir nok korte dager uansett. Eneste jeg tenker på er at han trives godt med å komme kl 8 til frokost med de andre barna. De gangene jeg har levert 9.30 pga legetime o.l. blir leveringen mer styrete og mye gråt. Men dette får vi bare se an hva som passer 😊 Ts Anonymkode: f0e7d...f7a
solmåneogstjerner Skrevet 6. desember 2018 #10 Skrevet 6. desember 2018 (endret) Begynner å bli en stund siden, men begge gangene har jeg gjort det slik: Rolig morgen, men leverte likevel før kl 9, om jeg leverte senere følte jeg at det var vanskeligere å komme inn i leken. Hentet ca kl 3, evt senere om jeg og babyen trengte litt ekstra søvn eller noe annet. Ofte var det faren som leverte og/eller hentet, da ble det gjerne litt lengre dager i barnehagen. Jeg ønsket ikke å ha dem der fra 7 til 5, for å si det sånn, og det skjedde heller aldri. Tenkte at ca 6 timer var ok, men det ble ofte lengre. Edit: en og annen fridag, men det var ikke så veldig ofte Endret 6. desember 2018 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #11 Skrevet 6. desember 2018 Leverer alltid til frokost kl.08, og henter kl.14. Anonymkode: 4b1eb...51a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #12 Skrevet 6. desember 2018 2,5 år mellom våre. Største er i bhg hver dag med en fridag nå og da. Leverer for det meste til frokost kl 8, og henter kl 15. Henter litt tidligere på fredager. Anonymkode: 9bf64...780
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #13 Skrevet 6. desember 2018 Er fortsatt gravid, men her blir det 1 år og 10 mnd. mellom barna. Planen er at de første 2 ukene skla mannen levere før han drar på jobb. Dvs. kl. 07:00. Etter det overtar jeg slik at mannen kan reise på jobb som vanlig kl. 05:45. Da tenker jeg å se når minsten tillater meg å pakke sammen og dra med de to av gårdet. Skal prøve å få det til rundt kl. 8. Ellers tenker jeg å ta ansvar for middagen mot at mannen henter i barnehage etter jobb, rundt kl. 16. Ser ikke vitsen med at jeg skal ta meg av alt med levering og henting av den eldste og samtidig ta så å si hele dagen med den minste. Mannen skal hjele til med dette så godt tiden tillater ham. Anonymkode: 37d44...4a2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #14 Skrevet 6. desember 2018 9-14 og fri 1-2 dager i uken Anonymkode: 4f365...c2b
Fanteria Skrevet 6. desember 2018 #15 Skrevet 6. desember 2018 For at eldste selv skal ha en fin start leveres han til frokost før 8. Henter han mellom 1530-16 så han får lekt litt etter 2. måltidet. Da er han blid og fornøyd når vi skal hjem. Han har heller ikke rukket å bli sliten enda. 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #16 Skrevet 6. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er fortsatt gravid, men her blir det 1 år og 10 mnd. mellom barna. Planen er at de første 2 ukene skla mannen levere før han drar på jobb. Dvs. kl. 07:00. Etter det overtar jeg slik at mannen kan reise på jobb som vanlig kl. 05:45. Da tenker jeg å se når minsten tillater meg å pakke sammen og dra med de to av gårdet. Skal prøve å få det til rundt kl. 8. Ellers tenker jeg å ta ansvar for middagen mot at mannen henter i barnehage etter jobb, rundt kl. 16. Ser ikke vitsen med at jeg skal ta meg av alt med levering og henting av den eldste og samtidig ta så å si hele dagen med den minste. Mannen skal hjele til med dette så godt tiden tillater ham. Anonymkode: 37d44...4a2 Rareste jeg har lest, er da barnet du skal ta hensyn til og bør gi kortere dager Anonymkode: 4f365...c2b 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #17 Skrevet 6. desember 2018 Jeg blir ordentlig glad av å lese denne tråden❤️ Så utrolig fint at man i den korte perioden man er i permisjon prioriterer at eldste kan få roligere dager og tid sammen som en ny familie. Hverdagen kommer fort nok uansett. Jeg jobber i en barnehagen hvor de aller fleste barn som har mødre/fedre hjemme i permisjon har fulle dager (gjerne fra åpningstid) hver eneste dag mens foreldrene er i perm. 😕 Anonymkode: 5a315...283 4
Jadzia Skrevet 6. desember 2018 #18 Skrevet 6. desember 2018 Han var i barnehagen de dagene han hadde lyst. Fra 9-15 omtrent de dagene. Lot han få styre det litt selv, så lenge det ikke var ting jeg måtte, som han ikke kunne være med på
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #19 Skrevet 6. desember 2018 Enten har dere utrolig "lette" barn eller så er jeg en dårlig mamma med lite kapasitet.. 2,5 år mellom våre og mannen min leverer og jeg henter i barnehagen. Han jobber turnus så av og til er eldstemann i barnehagen 07.15 og av og til klokka 09 +/-. Jeg henter han ca 15.10-15.30. Han har aldri fri, hvis ikke besteforeldre låner han. Jeg er alene med begge barna fra 07 til 16.30 hver tredje helg og må innrømme at jeg synes det er godt at eldstemann er i barnehagen hver hverdag. Det er mye energi, noe trass og maaaange diskusjoner. Hjemme her skal det vaskes, ryddes, ordne klesvask, handles inn + ivareta baby og mines behov og ha noen rolige stunder med babyen. Krevende netter over flere måneder har gjort at jeg har vært helt utslitt i perioder. Jeg kan ikke se når jeg skulle hatt overskudd til å gi eldstemann kortere dager eller fri... Anonymkode: 16b58...2b1 11
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #20 Skrevet 6. desember 2018 Min var hjemme en eller to dager i uka. De andre dagene var hun i barnehagen fra 08-13. Anonymkode: dd2bb...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå