Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernelill
Skrevet

Jeg har fått høre mange ganger: Gud gir deg ikke mer enn du kan bære. Eller no sånt.. ikke nødvendigvis er det sagt til meg alene, men i flere sammenhenger er dette blitt sagt. 

hva tenker dere om dette? Jeg har fått mye mer enn jeg kan bære, og får heldigvis nødvendig helsehjelp for å takle dette som man kaller livet.

har vært i kristen miljø store deler av livet mitt, men nå har jeg kommet frem til å tro på en Gud ikke er noe til hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Du er fortsatt her.

Anonymkode: ee001...8d6

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Stjernelill skrev:

Jeg har fått mye mer enn jeg kan bære

Da hadde du ikke vært her, mange lider og sliter med ting i l livet og da kan det være godt å ha noe å tro på og noen å henvende seg til med sorger og frustrasjoner

Anonymkode: 6019d...52b

• Liker 1
Skrevet

Idiotisk utsagn som gir null nytte. Jeg forholder meg ikke til slike banale floskler som gir grobunn for dårlig samvittighet. Livet er urettferdig og skjevfordelt. 

• Liker 3
Gjest Stjernelill
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du ikke vært her, mange lider og sliter med ting i l livet og da kan det være godt å ha noe å tro på og noen å henvende seg til med sorger og frustrasjoner

Ganske drastisk alternativ du tenker på.... livet kan være tungt uten at man ønsker å dø liksom...

men tror likevel at man får tyngre bører enn en kan bære (alene) og at det ikke hjelper å gå til høyere makter for å få hjelp... godt en har gode mennesker på jorda som gir den nødvendige hjelpen.. ...

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Om man drikker hver dag og lever på gaten fordi man har vært gjennom helvete, er det fortsatt så mye man kan bære?

Hva med de som tar selvmord som ikke en gang kan skrive på kg om hvor jævlig de hadde det?

Anonymkode: 1fa8f...dd4

• Liker 2
Skrevet
På 6.12.2018 den 17.28, Stjernelill skrev:

Jeg har fått høre mange ganger: Gud gir deg ikke mer enn du kan bære. Eller no sånt.. ikke nødvendigvis er det sagt til meg alene, men i flere sammenhenger er dette blitt sagt. 

hva tenker dere om dette? Jeg har fått mye mer enn jeg kan bære, og får heldigvis nødvendig helsehjelp for å takle dette som man kaller livet.

har vært i kristen miljø store deler av livet mitt, men nå har jeg kommet frem til å tro på en Gud ikke er noe til hjelp.

Jeg tror gudene hjelper den som hjelper seg selv. Det er leit å høre at du har fått så mye å bære. Men fint at du får hjelp. Å hjelpe hverandre må være grunnen til at vi er her. Tror jeg.

Anonymkode: cebe4...9ee

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror gudene hjelper den som hjelper seg selv. Det er leit å høre at du har fått så mye å bære. Men fint at du får hjelp. Å hjelpe hverandre må være grunnen til at vi er her. Tror jeg.

Men hvordan skal babyer og små barn hjelpe seg selv? De blir voldtatt og utsatt for grusomme ting. Jeg selv hadde så utrolig grusom barndom, som startet fra jeg kom til denne verden. Det jeg gjorde var å be til Gud, jeg ba til Gud i flere timer om dagen, ba han om å hjelpe meg. År etter år. Han hjalp meg aldri, så jeg fant ut at han kunne umulig eksistere, ellers må han være ekstremt ond. 

Jeg tror heller ikke på den, at man ikke får mer enn mann kan bære. For noen får dessverre alt for mye å bære. Hvorfor vet jeg ikke.

Anonymkode: 13696...6f0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg blir litt irritert når folk sier sånne ting. Altså det er bra hvis det hjelper noen å tenke sånn, men det virker så utrolig arrogant for meg å høre.

Hadde det vært tilfellet hadde ikke barn sultet ihjel i Jemen akkurat i dette øyeblikket, de har for meg åpenbart fått mer enn hva de kan bære. Det hadde ikke eksistert personer som sliter så mye med traumer hele sitt liv at livet deres knapt kan kalles ett liv, det hadde ikke vært så mange som hadde trengt hjelp til hva enn de bærer. Det hadde ikke vært så mange som ligger nede i gjørma. Og jeg tror at vi som ikke har fått mer enn hva vi kan bære er de heldige.

Men det er jo mine tanker, jeg forstår at ikke alle deler dem.

Endret av heipådegsann
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan skal babyer og små barn hjelpe seg selv? De blir voldtatt og utsatt for grusomme ting. Jeg selv hadde så utrolig grusom barndom, som startet fra jeg kom til denne verden. Det jeg gjorde var å be til Gud, jeg ba til Gud i flere timer om dagen, ba han om å hjelpe meg. År etter år. Han hjalp meg aldri, så jeg fant ut at han kunne umulig eksistere, ellers må han være ekstremt ond. 

Jeg tror heller ikke på den, at man ikke får mer enn mann kan bære. For noen får dessverre alt for mye å bære. Hvorfor vet jeg ikke.

Anonymkode: 13696...6f0

Jeg tror ikke på en Gud det går an å be til og få. Skal du få til noe må du gjøre det sjøl. Men så tror jeg på gode gjerninger. At man får tilbake det man sender ut. Enig i at babyer og små barn ikke kan hjelpe seg selv. De er hjelpeløse og avhengig av at dem rundt dem er hjelpende personer. Leit å høre at du ikke fikk den hjelpen du skulle hatt. Dårlige mennesker fins. Måtte de få sin straff.

Men jeg tror ikke på god-ond aksen heller. Alt til sin tid. Det er masse negative følelser som i den rette sammenhengen kan være de riktige kreftene og driftene som driver deg dit du trenger å være. Ikke skade andre, men ikke la noen tråkke på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...