Gå til innhold

Vigor & Sage, Acandal eller Orijen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt Vigor & Sage til katten min en god stund nå, og vil si jeg er veldig fornøyd. Men vurderer å begynne med å gi Acanda eller Orijen, enten istedet, eller variere litt muligens mellom alle tre. Orijen er vel det dyreste av dem, og Acanda ca på andreplass..? Jeg har testet ut Acanda til pus en gang, og det falt veldig i smak, men jeg synes Acanda og Orijen er veldig dyre. Jeg ser at Vigor & sage blir litt kjedelig i lengden, så mulig det smaker litt lite. Derfor tenker jeg at om jeg ikke nødvendigvis bytter det helt ut, kunne det vært fint for pus å få litt variasjon. 

Så jeg lurer altså på om noen har erfaring med disse merkene? Hvem vil dere anbefale? Hvem har best næringsinnhold av de 3? Jeg har inntrykk av at Orijen er absolutt best, men vil gjerne høre andres erfaringer. 

Anonymkode: 9e58d...064

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er opptatt av å gi katten din et fôr uten mye tilsetningsstoffer og fyllstoffer så ville jeg vel heller vurdert kattefôret til Vom og hundemat. Det går også ann å gi det i tillegg til tørrfôr.

Den beste maten er uansett den katten din fungerer best på, uansett prisklasse. Men en grei regel er å ta en titt på de tre første ingrediensene på kattematen, de burde være kjøtt - ikke kjøttmel eller beinmel og ikke vegetabilsk protein. Sånn sett er både Acana og Orijen veldig bra merker.

Skrevet

Det heter Acana :) 

Anonymkode: 60f7d...887

Skrevet

Orijen og Acana er så og si det samme. Orijen har 85% kjøtt og Acana har 75%. Kjempebra kattemat som fint kan sammelignes med VOM. Å bytte fra V&S ville jeg brukt lang tid på, det er røfft for magen å bytte maten for fort, ville også ikke gitt litt det ene og litt det andre, hold deg til en sort kanskje? Du kjenner katten din best og om du kan følge med på avføring, gjør det. Om du har mulighet til å snakke med noen i en dyrebutikk anbefaler jeg deg det. De som selger Orijen og Acana må ha gått på kurs for å selge det.

Den ene katten min er litt sensitiv i magen og tåler ikke at det er så høy kjøttprosent, så jeg bruker Farmina i stedet. Det er også utrolig bra! :) Jobber selv i dyrebutikk og har gått på kurs når det gjelder alle forskjellige merker på katte og hundemat ;)

Skrevet
På 6.12.2018 den 18.17, AnonymBruker skrev:

Det heter Acana :) 

Anonymkode: 60f7d...887

Måtte komme en dum bedreviter :) Les innlegget du, så ser du hvor skrivefeilen er:)

Anonymkode: 9e58d...064

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...