Gå til innhold

skal barnet mitt bare fryse da, eller må jeg skulke jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet i barnehagen i dag, og ble veldig overrasket da jeg fant 1 åringen ute i regntøy ( er flere minusgrader her). Hun var kald, selv med flere lag ull. 

Fikk beskjed om at de ikke fant vinterdressen og at den må ligge hjemme. Jeg sa at det gjorde den ikke, men løp hjem og lette. Den er ikke hjemme. Sendte melding til barnehagen og de sier bare «vel, den er ikke her».

Dressen var dødsdyr og hun vokser så fort at jeg ikke har kjøpt to. Jeg får ikke kjøpt en til nå i kveld, det er det ikke tid til. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg VET den har blitt borte i barnehagen, men hva hjelper det?

Anonymkode: f37c1...298

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å høre med de andre foreldrene om noen kan ha tatt den med hjem ved en feil? 

Anonymkode: 08f7f...3ac

• Liker 38
Skrevet

Har du navnelapp, så kan du be de gå gjennom alle dresser :)

Anonymkode: ab70e...5da

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å høre med de andre foreldrene om noen kan ha tatt den med hjem ved en feil? 

Anonymkode: 08f7f...3ac

Jeg har ikke noe nummer til noen av dem, men jeg er ganske sikker på at noe sånt har skjedd.

ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du navnelapp, så kan du be de gå gjennom alle dresser :)

Anonymkode: ab70e...5da

Ja, det har jeg, og skal lete i barnehagen i morgen, men tipper noen har fått den med seg hjem. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Hadde vel tatt meg tid til å kjøpe en ny billigere versjon i kveld. 

Anonymkode: f427a...759

• Liker 24
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde vel tatt meg tid til å kjøpe en ny billigere versjon i kveld. 

Anonymkode: f427a...759

Det er ikke mulig, jeg har ikke bil akkurat nå, og kommer meg ikke på et sted jeg kan kjøpe hverken dyr eller billig dress innen barnets leggetid. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Her sender barnehagen ut en fellesmelding for å høre om noen kan ha fått med seg slikt hjem ved en feil når store/dyre ting mangler, forrige barnehage hang opp lapp. Har ikke barnehagen deres noen ordning for slikt? 

Sjekket finn.no i nærområdet? Kanskje noen innen gangavstand selger en billig dress. 

Anonymkode: 96a5b...08f

• Liker 26
Skrevet

Men uansett. Det er ikke å skulke jobben. Du har ansvar for barn og det er mindre greit at hun fryser. Ikke din feil at dressen er borte. En billigere ekstradress er lurt å ha. Jeg hadde en brukt en som nr 2. 

Men er det noen i barnehagen du kan låne av? Noen foreldre du kjenner litt? Barnet mitt fikk spjæret sin dress og fikk låne av venninnen sin en dag til jeg fikk tak i en ny. Jeg meldte og spurte på kvelden. Det var foreldre jeg kjente godt så litt lettere. Men jeg vet at hadde jeg fått en slik forspørsel så hadde ikke det vært noe problem. 

• Liker 16
Skrevet

Selvsagt skulker du ikke jobb! Er sjokkert av at du i det hele tatt vurderer det! I vår barnehage har vi lånedresser å det har nok de fleste barnehagene.Det er gjenglemte klær som aldri er blitt hentet,som vi vasker etter bruk.Så i "min" barnehage hadde det ikke vært noe krise om barnet kom en dag uten dress.

Anonymkode: 34b95...511

• Liker 15
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig, jeg har ikke bil akkurat nå, og kommer meg ikke på et sted jeg kan kjøpe hverken dyr eller billig dress innen barnets leggetid. 

Ts

Det er da ikke så farlig med leggetiden. Mye viktigere med en dress. 

Kan du få lånt en av en? Kanskje du kan spørre en av de andre foreldrene i barnehagenÅ

Anonymkode: 5b5f4...c6b

• Liker 8
Skrevet

Dersom de ikke har funnet dressen i morgen, bør du be barnehagen sende ut melding til alle foreldrene. Synes også det er veldig rart at de ikke har en ekstra dress til utlån. I vår BHG ber de foreldrene om gamle klær som de kan ha til utlån dersom noen har glemt noe, blitt våt etc. Spør hva de gjør hvis ikke de har noe varmt nok , da får de heller holde henne inne i morgen.

Anonymkode: 1a563...a08

• Liker 6
Skrevet

Har ikke bhg lånedresser? Der jeg jobber har vi ett lager; alltid en som har glemt, som tisser på seg, som kaster seg i nærmeste sølepytt osv. 

Synes barnehagen er veldig lite samarbeidsvillige her, så jeg hadde bare stått på mitt, og sagt at den er her, jeg har ikke flere så da får dere finne noe hun/han kan låne for dagen. De har faktisk også ansvar for omsorgen for barnet ditt når barnet er i bhg. 

Anonymkode: 2775b...68a

• Liker 18
Skrevet

Kan du låne dress av en nabo elns?

Anonymkode: f30ca...1d9

Skrevet

I vår bhg tar de ikke ut barn som ikke har varme nok klær. 

Anonymkode: f30ca...1d9

• Liker 29
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt skulker du ikke jobb! Er sjokkert av at du i det hele tatt vurderer det! I vår barnehage har vi lånedresser å det har nok de fleste barnehagene.Det er gjenglemte klær som aldri er blitt hentet,som vi vasker etter bruk.Så i "min" barnehage hadde det ikke vært noe krise om barnet kom en dag uten dress.

Anonymkode: 34b95...511

Skal det ikke mer til for å sjokkere deg altså? 

Anonymkode: 0ea2a...176

• Liker 25
Skrevet

Si at barnet ikke skal være ute før hun har varme nok klær. De burde ha gjort den vurderinger der og da. 

Anonymkode: 412c5...8f3

• Liker 8
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hentet i barnehagen i dag, og ble veldig overrasket da jeg fant 1 åringen ute i regntøy ( er flere minusgrader her). Hun var kald, selv med flere lag ull. 

Fikk beskjed om at de ikke fant vinterdressen og at den må ligge hjemme. Jeg sa at det gjorde den ikke, men løp hjem og lette. Den er ikke hjemme. Sendte melding til barnehagen og de sier bare «vel, den er ikke her».

Dressen var dødsdyr og hun vokser så fort at jeg ikke har kjøpt to. Jeg får ikke kjøpt en til nå i kveld, det er det ikke tid til. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg VET den har blitt borte i barnehagen, men hva hjelper det?

Prøv Facebook. F. Eks en mammagruppe eller kjøp/salg gruppe i nærområdet ditt. Ofte noen som har noe å låne bort.

Anonymkode: b8a42...4f4

• Liker 2
Skrevet

Den dukker nok opp i morgen. Men har ikke barnet ditt vinterjakke? Kunne brukt det over regnbukse f eks

Anonymkode: 5200d...1b8

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler forøvrig å ha en ullflecedress eller bukse og jakke til sånne situasjoner. Inni en parkdress, så er det veldig godt og varmt

Anonymkode: b8a42...4f4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...