Gjest Gjesta Skrevet 30. mars 2005 #1 Skrevet 30. mars 2005 Det hender seg at jeg svipper over til denne kanalen, og jeg synes alltid det er sånne ukjente filmer. Jeg har sett et par stykker også,og de var ok..., men så har jeg sett litt på noen elendige også..Noen som ser på hallmark her? er det noen bra filmer der?..
Gjest Gjesta Skrevet 30. mars 2005 #2 Skrevet 30. mars 2005 Jepp! Jeg satt en sommer og såg "Nord og sør", "Lonesome dove" og "Tatt av vinden" (Men de beste filmene/seriene sendes midt på natten,....)
Charmina Skrevet 30. mars 2005 #3 Skrevet 30. mars 2005 De jeg har sett har bare vært skikkelig dårlige!
Montezuma Skrevet 31. mars 2005 #5 Skrevet 31. mars 2005 Grunnen til at det er så mange "ukjente" filmer, er at det er filmer priodusert for tv, ikke kino, og derfor ikke har hatt den samme kommerse presentasjonen. Og det igjen sier iblant mye om kvaliteten.... Men innimellom er det noen ordentlige bra filmer der. Har den ikke lenger, men så en del på den før.
Superlammet Skrevet 31. mars 2005 #6 Skrevet 31. mars 2005 Jada, det er mange veldig bra filmer på Hallmark! Merlin er et eksempel! En utrolig bra film!
Gjest en gjest Skrevet 31. mars 2005 #7 Skrevet 31. mars 2005 Jeg synes det er veldig mange gode filmer på Hallmark jeg. Så klart er det "mindre gode" siden de ikke har den pengemaskinen som ligger bak. En annen grunn til at noen ser på de som dårlige, er at de satser på kvalitet. De tar for seg ting som er viktige og ikke som i utgangspunktet er tenkt for å tilfredstille massene. De har veldig mye dramafilmer, og filmer som omhandler tema som blir sett på som "minoritetsproblemer". De har også en god del mer av fantasysjangeren enn hva som er vanlig. Men det som jeg synes kjennetegner alle filmene, uansett sjanger, så er dette filmer man må sette seg ned og følge med (gjerne med et glass vin eller en stor godtepose). De bruker ingen fancy teknikker som gjør ting lettere for seerene. Det betyr at man må virklig sette seg inn i det. For noen blir det sikkert kjedelig og dårlig, mens for andre er det bra. Selvfølgelig er det av svært ulikt kvalitet i Hallmark også, men med tanke på hva de har å rutte med så synes jeg at resultatene gode. Og som Superlammet nevner, er Merlin en god film. Så det er jo noen filmer som slår gjennom til andre kanaler...
Gjest en gjest Skrevet 31. mars 2005 #8 Skrevet 31. mars 2005 Etter å ha lest innlegget mitt en gang til vil jeg bare legge til noe. Det er ikke meningen å påstå at det bare er filmer som er "høykulturelle/finkulturelle" som er av kvalitet. Og om det finnes filmer som kan puttes i en kategori som høykulturell/finkulturell, så kommer vel neppe Hallmarkfilmene under der. Jeg elsker enkle filmer jeg altså. Det er mye kvalitet i slike enkle underholdningfilmer også, bare så det er sagt. Det er liksom flere typer kvalitet. Jeg tenkte mer på en slik type kvalitet som krever litt av seeren. En mer klassisk form for fortellerkunst.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #9 Skrevet 1. april 2005 Jeg jobber som våken nattvakt og ser mye på Hallmark. I tiden etter jul har de bl.a. vist biografiene om Natalie Wood og Jill Ireland, oppfølgeren til Tatt av Vinden. Det er mye bra med gode temaer, akkurat passe tidtrøyte for trøtt nattvakt.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #10 Skrevet 1. april 2005 Jeg så Poltergeist på Hallmark for ikke så veldig lenge siden, og den er jo en genreklassiker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå