Gå til innhold

Hvorfor nedverdiger folk seg til å legge ut lettkledde bilder på Instagramv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stadig flere legger ut bilder av rumpa si, med en liten string av en truse mellom rumpeballene. Er det ikke flaut og nedverdigende? Hvor er integriteten og verdigheten? Jeg synes det er patetisk.

Anonymkode: f65c1...b66

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Enig. Skjønner det heller ikke.

Skrevet

Kropp er ikke skittent så hold de nedverdigende tankene dine for deg selv

Anonymkode: 207f9...e4a

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Stadig flere legger ut bilder av rumpa si, med en liten string av en truse mellom rumpeballene. Er det ikke flaut og nedverdigende? Hvor er integriteten og verdigheten? Jeg synes det er patetisk.

kan du begrunne hvorfor du mener det er nedverdigende? 

hvordan tenker du at det innvirker negativt på integriteten til den personen og verdigheten?

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kropp er ikke skittent så hold de nedverdigende tankene dine for deg selv

8 minutter siden, megda skrev:

kan du begrunne hvorfor du mener det er nedverdigende? 

hvordan tenker du at det innvirker negativt på integriteten til den personen og verdigheten?

Har ingenting med skittent å gjøre. Det fremstiller en person som dum rett og slett. Nakenhet er ganske privat og ikke noe man legger ut for alle. Hvem vil vel ansette en person til en viktig stilling når kunder lett kan google og finne lettkledde bilder? Det vitner om et fokus på det som er overfladisk og uviktig. Dårlige verdier og dårlige holdninger. Useriøst. Behov for bekreftelse for noe som ikke krever noe hjerne, arbeid eller interesse. Rett og slett de dumme og late sin måte å få oppmerksomhet. Og det fremstår billig. 

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingenting med skittent å gjøre. Det fremstiller en person som dum rett og slett. Nakenhet er ganske privat og ikke noe man legger ut for alle. Hvem vil vel ansette en person til en viktig stilling når kunder lett kan google og finne lettkledde bilder? Det vitner om et fokus på det som er overfladisk og uviktig. Dårlige verdier og dårlige holdninger. Useriøst. Behov for bekreftelse for noe som ikke krever noe hjerne, arbeid eller interesse. Rett og slett de dumme og late sin måte å få oppmerksomhet. Og det fremstår billig. 

Hvem bestemmer at kropp er privat? Kropp er naturlig og før i tiden gikk vi alle nakne dekket av et blad foran kjønnsorganet,  det var til beskyttelse og ikke pga skam.  

Det går fint at å ha smart hjerne og ikke gjemme kroppen sin. Forstår du ikke det så er det du som er dum

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor verdsetter du hjerne høyere enn kropp? Hvordan vet du at en fin og veltrent kropp ikke har en tilhørende godt fungerende hjerne? 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

du er dum fordi du har et utpreget eksponeringsbehov - jeg ser ikke helt linken der.

jeg er jo enig i at letkledde bilder ikke passer seg i enkelte stillinger, men det kommer vel an på hva personen vil jobbe med. Om dette alltid er gjennomtenkt på forhånd kan man være skeptisk til. 

Det er noen jenter på instagram som tjener store penger på å legge ut rumpebilder på instagram. jeg tenker jo at dette er smart markedsføring om de lykkes med det. Synes du virker svært dømmende og det sier jo litt om deg også. Ingen blir skadet av å se en rumpe.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bestemmer at kropp er privat? Kropp er naturlig og før i tiden gikk vi alle nakne dekket av et blad foran kjønnsorganet,  det var til beskyttelse og ikke pga skam.  

Det går fint at å ha smart hjerne og ikke gjemme kroppen sin. Forstår du ikke det så er det du som er dum

Har du noen gang lurt på hvorfor mennesker begynte å bruke klær? Hvis du har, hva er svaret? 

Det er ikke fordi de ikke vil skjule kroppen at de viser fram nakne romper, ikke sant? Motivet er å få oppmerksomhet, og likes. Hvis en vil ha det på grunn av rompa, så er det deres valg. Men ikke unnskyld det med at "kropp er naturlig".  Hallo.

• Liker 5
Skrevet

Synes det er kjempepinlig. Har en ung søster som jeg føler meg mer som en tante for. Har henne på instagram og hver gang det dukker opp et puppe/ rompebilde, jeg bare 😳 fordi det er jo ikke ment for meg! Men alle kan se. 

Anonymkode: e5373...af9

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og når klærne kom ble det stikk motsatt. Man skulle faktisk holde seg litt ordentlig kledd. Nei det er faktisk ingen som vil ha karrierer innen jus, økonomi, data eller medisin som sitter og legger ut bilder av rumpa si i string. Nettopp fordi det er flaut å ha dette fokuset og legge ut slike ydmykende bilder av seg selv. Fremstår useriøst og tilbakestående. Samt desperat.

23 minutter siden, FrodeF skrev:

Hvorfor verdsetter du hjerne høyere enn kropp? Hvordan vet du at en fin og veltrent kropp ikke har en tilhørende godt fungerende hjerne? 

Fordi ingen vil ha slike ydmykende bilder av seg på nett som alle kan se dersom de har en fungerende hjerne. Det gjør at folk oppfatter deg som dum og useriøs. Hjerne er viktigere enn kropp fordi en dag er utseende falmet men livet er fortsatt langt.

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, megda skrev:

du er dum fordi du har et utpreget eksponeringsbehov - jeg ser ikke helt linken der.

jeg er jo enig i at letkledde bilder ikke passer seg i enkelte stillinger, men det kommer vel an på hva personen vil jobbe med. Om dette alltid er gjennomtenkt på forhånd kan man være skeptisk til. 

Det er noen jenter på instagram som tjener store penger på å legge ut rumpebilder på instagram. jeg tenker jo at dette er smart markedsføring om de lykkes med det. Synes du virker svært dømmende og det sier jo litt om deg også. Ingen blir skadet av å se en rumpe.

Jeg har et eksponeringsbehov? Det er de som er så desperate og talentløse at de må stille ut rumpa si på nett som har det da. 

Smart markedsføring? De fleste får noen tusenlapper og når de er 30 er det over. Hva skal de gjøre resten av livet? Ikke akkurat som om seriøse bedrifter vil ansatte sånt. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår det heller ikke. De legger ut disse bildene med vilje for så å hyle og skrike når bildene kommer på avveie

• Liker 6
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen har verdigheten i rumpa, og noen har den i hodet. Det som er nedverdigende i ett miljø kan være status i ett annet.

Endret av I Grosny
Skrevet
3 minutter siden, I Grosny skrev:

Noen har verdigheten i rumpa, og noen har den i hodet. Det som er nedverigende i ett miljø kan være status i ett annet.

Du er inne på det her. Det handler absolutt mest om miljø. 

Anonymkode: 3b6ee...743

Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har et eksponeringsbehov? Det er de som er så desperate og talentløse at de må stille ut rumpa si på nett som har det da. 

Smart markedsføring? De fleste får noen tusenlapper og når de er 30 er det over. Hva skal de gjøre resten av livet? Ikke akkurat som om seriøse bedrifter vil ansatte sånt. 

jeg sa ikke at du var dum eller at du hadde et eksponeringsbehov, men at du i overført betydning mente de var det - som du nå bekreftet. 

et rumpebilde fra eller til på instagram når du er ung tror jeg ikke har så mye å si for ansettelse når du er godt voksen. 

er du sjalu? jeg ser ikke grunnen til at du skal bry deg nevneverdig med hva andre velger å gjøre og som ikke går ut over deg selv, men noe må man vel bruke hodet til

Endret av megda
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er uverdig med det?

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, megda skrev:

jeg sa ikke at du var dum eller at du hadde et eksponeringsbehov, men at du i overført betydning mente de var det - som du nå bekreftet. 

et rumpebilde fra eller til på instagram når du er ung tror jeg ikke har så mye å si for ansettelse når du er godt voksen. 

er du sjalu? jeg ser ikke grunnen til at du skal bry deg nevneverdig med hva andre velger å gjøre og som ikke går ut over deg selv, men noe må man vel bruke hodet til

Selvsagt har rumpebilder som fortsatt ligger ute noe å si når arbeidsgivere googler. Det er rett og slett flaut å ha ansatte med åpne profiler som har rumpa si klistret ut over nett. Det gjør at bedriften fremstår lite seriøs.

Der kom sjalukortet ja. Hvorfor skulle jeg være sjalu? Jeg er født med både hjerne og utseende men jeg foretrekker det klassiske og elegante fremfor det vulgære. Kle seg i fine klær og fremstå dannet fremfor billig og dum. Dessuten verdsetter jeg hjernen langt mer da den kan bringe meg til topps i karriere og den vil bringe meg gjennom hele livet og gjøre at jeg har noe å leve av også etter at jeg er 30 og ikke er «sexy» lengre. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Svartfugl skrev:

Hva er uverdig med det?

Det er en primitiv måte å skaffe seg oppmerksomhet på fordi man har null å tilby av virkelig verdi. Og det er utrolig tydelig. For det er kun de som ikke har annet å komme med som nedverdiger seg på denne måten. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...