Gjest Katteelskeren Skrevet 6. desember 2018 #1 Skrevet 6. desember 2018 Hei Har vært hos gynekologen i dag. Fikk vite at jeg hadde en fin slimhinne og hatt eggløsning på venstre eggstokk. Blir henvist videre til laparoskopi, og kjenner jeg er litt nervøs. Pleier man ikke å sjekke om egglederne er åpne før en evt laparoskopi? Fortell gjerne deres erfaringer, og om man bør holde seg hjemme fra jobb. Tok ny progesteron prøve i dag og skal ta neste på mandag for å sjekke verdiene, da verdien var på 8 forrige måned. (Prøven ble da tatt dag CD 22/23). Ble litt sjokkert når gynekologen fortalte at jeg hadde hatt el, da jeg ikke har fått de typiske tegnene som kommer hver måned. Har alltid ømme bryster rett etter el som varer til mensen kommer. Men ikke denne gangen 🤔 Er veldig glad for å være på vei mot drømmen om barn, men samtidig nervøs 😔
Prøver18 Skrevet 6. desember 2018 #2 Skrevet 6. desember 2018 Hva er mistanken? Mtp at du skal ta lap?
Gjest Katteelskeren Skrevet 6. desember 2018 #3 Skrevet 6. desember 2018 2 minutter siden, Prøver18 skrev: Hva er mistanken? Mtp at du skal ta lap? Endometriose pga. sterke menssmerter de to første dagene jeg har mens. Eneste tegn
Prøver18 Skrevet 6. desember 2018 #4 Skrevet 6. desember 2018 50 minutter siden, Katteelskeren skrev: Endometriose pga. sterke menssmerter de to første dagene jeg har mens. Eneste tegn Jeg tok lap av samme grunn og de sjekket da samtidig at egglederne var åpne
Gjest Katteelskeren Skrevet 6. desember 2018 #5 Skrevet 6. desember 2018 6 minutter siden, Prøver18 skrev: Jeg tok lap av samme grunn og de sjekket da samtidig at egglederne var åpne Takk for svar, kjempe bra at de får sjekket begge deler samtidig. Er litt nervøs for narkosen. Misliker å ikke ha kontroll over min egen kropp, så gruer meg litt til det. Syns du undersøkelsen gikk greit? Ble du hjemme fra jobb et par dager?
Wiley Skrevet 6. desember 2018 #6 Skrevet 6. desember 2018 De spyler egglederene under lapraskopi, like greit å gjøre det mens du sover egentlig. Jeg var sykemeldt en uke etter lap og trengte det, var ikke 100% tilbake i form før etter tre uker ca.
Prøver18 Skrevet 6. desember 2018 #7 Skrevet 6. desember 2018 50 minutter siden, Katteelskeren skrev: Takk for svar, kjempe bra at de får sjekket begge deler samtidig. Er litt nervøs for narkosen. Misliker å ikke ha kontroll over min egen kropp, så gruer meg litt til det. Syns du undersøkelsen gikk greit? Ble du hjemme fra jobb et par dager? Jeg hater også å miste kontroll men fy faen så deilig narkose er! Det gikk veldig greit. Fikk 1 snitt i navlen, et rett ned fra navel og ett på venstre side. Hadde ikke luftsmerter men var rusa over et døgn så sykt trøtt 😂 sov 1 døgn, også var jeg sengeliggende i 5 dager. Tok 5 dager før jeg lå på siden. Ingen komplikasjoner i ettertid 😋
Gjest Fnugg Skrevet 6. desember 2018 #8 Skrevet 6. desember 2018 (endret) 59 minutter siden, Katteelskeren skrev: Takk for svar, kjempe bra at de får sjekket begge deler samtidig. Er litt nervøs for narkosen. Misliker å ikke ha kontroll over min egen kropp, så gruer meg litt til det. Syns du undersøkelsen gikk greit? Ble du hjemme fra jobb et par dager? Jeg har tatt lapraskopi, symptomene var akutte - men ellers ingen sånn generelt (fikk raskt voksende endometriosecyste+vridd eggstokk). Eller; jeg hadde nedsatt allmenntilstand i noen måneder pga betent vev, og dette gav syklusbaserte sterke symptomer. Men utover det ikke smerter ved mens. De fant utbredt betent vev+cyste+skader på ene eggleder (sikkert pga vridd eggstokk) så pga det måtte jeg bli en ekstra dag på sykehus. Var sykemeldt halvannen uke. De andre som kun sjekket/fjernet litt vev dro samme dag, gjerne etter 2 timer. Jeg hadde ingen luftsmerter i skuldre, men var rimelig slakk i formen i litt over 1 uke. Ellers er det jo ikke som en åpen operasjon, så selve snittet og sånt merkes jo ikke med mindre man får komplikasjoner. Lykke til Endret 6. desember 2018 av Fnugg
Gjest Katteelskeren Skrevet 6. desember 2018 #9 Skrevet 6. desember 2018 Ser ut til at det er lurt å sykemelde seg noen dager. Da får jeg gjøre det. Er spent på når jeg får timen. Skal på Ullevål sykehus. Noen som vet noe om ventetiden der?
Gjest Fnugg Skrevet 6. desember 2018 #10 Skrevet 6. desember 2018 2 timer siden, Katteelskeren skrev: Ser ut til at det er lurt å sykemelde seg noen dager. Da får jeg gjøre det. Er spent på når jeg får timen. Skal på Ullevål sykehus. Noen som vet noe om ventetiden der? Jepp, jeg fikk brev med at det var opptil 4 mnd ventetid. Jeg ringte opp og ba om tidligere time, kunne komme uka etter. Det skal sies at jeg egentlig var inne for en akutt operasjon på Ullevål og ble sendt hjem igjen under tvil og mye frem og tilbake, og jeg var mye sykemeldt i denne perioden. Så mulig jeg kom tidligere i køen av den grunn - jeg var rimelig desperat. Men om ventetiden er lang, så kan du stå på liste for å bli oppringt ved avlysninger
Gjest Katteelskeren Skrevet 6. desember 2018 #11 Skrevet 6. desember 2018 4 minutter siden, Fnugg skrev: Jepp, jeg fikk brev med at det var opptil 4 mnd ventetid. Jeg ringte opp og ba om tidligere time, kunne komme uka etter. Det skal sies at jeg egentlig var inne for en akutt operasjon på Ullevål og ble sendt hjem igjen under tvil og mye frem og tilbake, og jeg var mye sykemeldt i denne perioden. Så mulig jeg kom tidligere i køen av den grunn - jeg var rimelig desperat. Men om ventetiden er lang, så kan du stå på liste for å bli oppringt ved avlysninger Fire måneder?! Da tar jeg kontakt med Ullevål når jeg har fått time, og melder interesse for å stå på en liste hvis noen avlyser timen sin 😊
Gjest Fnugg Skrevet 6. desember 2018 #12 Skrevet 6. desember 2018 7 minutter siden, Katteelskeren skrev: Fire måneder?! Da tar jeg kontakt med Ullevål når jeg har fått time, og melder interesse for å stå på en liste hvis noen avlyser timen sin 😊 Kan være kortere nå altså, jeg kom nok i høysesong (pga sommerferie) Og 4 mnd var «makstid», man får 2 brev hvorav siste er konkret dato. Ser man at den er for lang kan man stå på lista
Wiley Skrevet 6. desember 2018 #13 Skrevet 6. desember 2018 Tror jeg ventet 6 uker i fjor høst og da ringte de flere ganger for å høre om jeg ville komme tidligere, men jeg kunne ikke. Tror det skal gå relativt raskt, kjenner en som fikk flyttet sin time noen uker frem forrige måned og tror hun ventet ca like lenge som meg totalt.
Gjest Katteelskeren Skrevet 6. desember 2018 #14 Skrevet 6. desember 2018 Takk for svar alle sammen. Godt man har et forum hvor man kan snakke sammen og spørre om man lurer på noe. Tok også celleprøve i dag, og oppdaget nå at jeg hadde lys rosa utflod og kjenner en del murringer. Det er vel normalt regner jeg med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå