Gå til innhold

Er man lite attraktiv som leietaker når man er vikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 40 prosent fast ansatt og fyller opp med vikaroppdrag resten. Jobber alltid minimum 80 prosent, som regel 100. Er dette usikkert for en utleier? Har ikke leiet før. Har utbetalt 19000-22000 i måneden og leiligheten jeg ønsker har leie på 8900.

Anonymkode: b8101...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke fortalt en utleier at jeg var vikar, jeg. Jeg hadde bare sagt "Ja, jeg jobber der og der". Ferdig. Mer trenger de ikke vite.

• Liker 8
Skrevet

Noen vil kanskje mene det, men du er ikke pliktig til å oppgi stillingsprosenten din. Ikke engang yrket ditt må være sant. Så om noen spør bare si den sektoren du jobber innenfor og ikke noe mer. Når jeg gikk på Nav i flere år løy jeg til utleiere og sa  jeg jobbet med ditt og datt og ble aldri avslørt i den løgnen men det reddet meg fra å bli diskriminert på boligmarkedet :)

Anonymkode: 5b0d3...f11

• Liker 2
Skrevet

Jeg er utleier, og sjekker ikke om leieboere er vikar eller fast ansatt. 

Anonymkode: 9854e...901

• Liker 2
Skrevet

Jeg var vikar i mange år, kanskje 15 år, uten at jeg så noe behov for å opplyse om det når jeg leide. Ønsker utleiere å vite dette nå? 

Anonymkode: fbc2b...21f

• Liker 1
Skrevet

Jeg leier ut og hvis noen sier at de er vikar så finner jeg heller noen andre, hvis de ikke sier noe så spørr jeg heller ikke. 

Anonymkode: 4ddc5...e0a

Skrevet

Du har jo fast annsettelse, bare ikke 100%.

Anonymkode: 68247...42f

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo være et minus hvis man sier noe, eller utleier spør om det er fast eller vikar. Men mange spør jo ikke, så da bør man heller ikke være "overærlig" og gi for mye informasjon. Så lenge du vet med deg selv at du klarer utgiftene, også om man ikke skulle få vikariatet videre, så har utleier null med hvor og hva man jobber med og på hvilken måte. 

Anonymkode: 4c348...819

Skrevet

Ikke si noe. Så lenge man betaler den husleien man skal så har ikke utleier noe med hvor mye eller hvor lite du jobber. 

Anonymkode: d5da2...d01

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...