AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #1 Skrevet 6. desember 2018 Jeg er i en skikkelig lei situasjon Jeg har vært sykemeldt fra jobb i 7 uker pga planlagt operasjon, tilbake for fult igjen nå Når jeg kom tilbake var mer eller mindre alle tilgangene mine blokkert (passord endret), jeg får ikke lenger mail fra kunder jeg pleide å få fra ukentlig, hører ingenting fra arbeidsgiver og får heller ikke svar på mail jeg sender. Arbeidsoppgavene jeg tidligere hadde er overtatt av en annen eier i firma. TOTAL stillhet i alle ender. Ikke vært noe dårlig stemning, sure miner eller ting de har vært misfornøyd med før sykemelding. Skjønner jo at noe skjer og mest sannsynlig venter det vel en oppsigelse på nyåret. MEN, det jeg lurer på, er det dumt å sende en mail med referanser til det jeg skrev over og spørre om hva som skjer? Jeg sitter i 7,5 time om dagen og ser i taket, jeg blir gaaaaal, tror faktisk jeg har klart å runde internett (og ja, jeg ser etter ny jobb, men mens vi venter...) Anonymkode: 69efd...56c 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #2 Skrevet 6. desember 2018 Har du snakket med leder? Er du fagorganisert? Du kan jo ikke bare sitte på rompa og vente på en oppsigelse! Du må jo snakke med de og høre hva som har skjedd, og hvorfor Anonymkode: 50eb4...b09 15
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #3 Skrevet 6. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med leder? Er du fagorganisert? Du kan jo ikke bare sitte på rompa og vente på en oppsigelse! Du må jo snakke med de og høre hva som har skjedd, og hvorfor Anonymkode: 50eb4...b09 Jeg får ikke kontakt med leder og eier av firma, det er et lite firma, 9 ansatte inkl 2 eiere. Derfor jeg tenkte jeg kunne sende en mail, selv om jeg, baserte på de siste 3 ukene, ikke kommer til å få noen svar. Og nei, ikke fagorganisert. Anonymkode: 69efd...56c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #4 Skrevet 6. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke kontakt med leder og eier av firma, det er et lite firma, 9 ansatte inkl 2 eiere. Derfor jeg tenkte jeg kunne sende en mail, selv om jeg, baserte på de siste 3 ukene, ikke kommer til å få noen svar. Og nei, ikke fagorganisert. Anonymkode: 69efd...56c Har du snakket med noen av de andre ansatte da? Anonymkode: cbb5f...350 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #5 Skrevet 6. desember 2018 Og forberede deg med å ta kontakt med en advokat Anonymkode: ce8fa...1b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #6 Skrevet 6. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med noen av de andre ansatte da? Anonymkode: cbb5f...350 Nei, føler ikke jeg kan det. Jeg adm. siden, mens de andre jobber ute i felten. Jeg vet også at vi har masse oppdrag. Anonymkode: 69efd...56c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #7 Skrevet 6. desember 2018 Men du vet vel hvem som har gjort oppgavene dine mens du var borte? Det virker litt rart at du ikke vet noe som helst. Anonymkode: 80e8d...709 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #8 Skrevet 6. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du vet vel hvem som har gjort oppgavene dine mens du var borte? Det virker litt rart at du ikke vet noe som helst. Anonymkode: 80e8d...709 Selvfølgelig vet jeg hvem som har gjort oppgavene mine. Men den personen svarer verken på Mail, telefon eller andre henvendelser, er forøvrig DL2 som gjør mine oppgaver. DL1 svarer heller ikke på mailer eller telefon. Så derfor vet jeg ikke hvasom skjer, det er stille som i graven i alle kanter. De som jobber ute rapporterer det de skal via telefon, så de aner ikke noe, dette videreformidler jeg via Mail til DL1 og DL 2, uten å få noen tilbakemelding. Vanligvis har jeg lagt dette inn i systemer, men de tiltakene har jeg plutselig ikke lengere. Anonymkode: 69efd...56c 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9 Skrevet 6. desember 2018 Kan du fysisk møte opp på døra hos en av disse? Sørg for å ha så mye som mulig skriftlig. Anonymkode: 2c587...556 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #10 Skrevet 6. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du fysisk møte opp på døra hos en av disse? Sørg for å ha så mye som mulig skriftlig. Anonymkode: 2c587...556 Jeg har snakket med dem, personlig, men fikk ingen svar på noen av spørsmålene mine annet enn en knurkelyd, faktisk. endte med å gå da jeg kjente at jeg snart ville slenge ut av meg noe ufornuftig. Har jo ikke noe skriftlig annet enn arbeidskontrakt, som ikke er helt etter loven, er ikke definert arbeidsoppgaver på den. Uansett, er det OK å sende en mail? Da har man iallfall skriftlig at man ikke "skjønner" hva som skjer. Anonymkode: 69efd...56c
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2018 #11 Skrevet 6. desember 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig vet jeg hvem som har gjort oppgavene mine. Men den personen svarer verken på Mail, telefon eller andre henvendelser, er forøvrig DL2 som gjør mine oppgaver. DL1 svarer heller ikke på mailer eller telefon. Så derfor vet jeg ikke hvasom skjer, det er stille som i graven i alle kanter. De som jobber ute rapporterer det de skal via telefon, så de aner ikke noe, dette videreformidler jeg via Mail til DL1 og DL 2, uten å få noen tilbakemelding. Vanligvis har jeg lagt dette inn i systemer, men de tiltakene har jeg plutselig ikke lengere. Anonymkode: 69efd...56c FAgorganiser deg NU!!! Hvorfor: De rører ikke tvister som allerede er i gang, de må være der fra begynnelsen av.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #12 Skrevet 6. desember 2018 6 minutter siden, O.G. skrev: FAgorganiser deg NU!!! Hvorfor: De rører ikke tvister som allerede er i gang, de må være der fra begynnelsen av. Handel og kontor det da via LO? Ikke vært organisert før🙄 Anonymkode: 69efd...56c
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2018 #13 Skrevet 6. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Handel og kontor det da via LO? Ikke vært organisert før🙄 Anonymkode: 69efd...56c Prøv der.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #14 Skrevet 6. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er i en skikkelig lei situasjon Jeg har vært sykemeldt fra jobb i 7 uker pga planlagt operasjon, tilbake for fult igjen nå Når jeg kom tilbake var mer eller mindre alle tilgangene mine blokkert (passord endret), jeg får ikke lenger mail fra kunder jeg pleide å få fra ukentlig, hører ingenting fra arbeidsgiver og får heller ikke svar på mail jeg sender. Arbeidsoppgavene jeg tidligere hadde er overtatt av en annen eier i firma. TOTAL stillhet i alle ender. Ikke vært noe dårlig stemning, sure miner eller ting de har vært misfornøyd med før sykemelding. Skjønner jo at noe skjer og mest sannsynlig venter det vel en oppsigelse på nyåret. MEN, det jeg lurer på, er det dumt å sende en mail med referanser til det jeg skrev over og spørre om hva som skjer? Jeg sitter i 7,5 time om dagen og ser i taket, jeg blir gaaaaal, tror faktisk jeg har klart å runde internett (og ja, jeg ser etter ny jobb, men mens vi venter...) Anonymkode: 69efd...56c Dette er en bedrift som skal rulle og gå. Det er klart at når d er sykemeldt i en lenger periode, så vil andre ta over ditt ansvar slik at bedriften fortsetter å rulle og gå. Du bør ikke ta sorgene på forskudd. Kanskje andre ansatte måtte oppdatere passord for å få tilgang til dine oppgaver. Kanskje din leder bare ønsket å avlaste deg og ikke vet hvor lite du har å gjøre? Snakk med din leder. Finn ut hva som skjer. Anonymkode: ce18c...382 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #15 Skrevet 6. desember 2018 Bare fortsett med å skrive mail og etterlyse hva du skal gjøre. Skriv også at du har prøvd å fa tak i dem pr telefon. Du står mye sterkere når du kan bevise at du har prøvd å få tak i dem og etterlyst arbeidsoppgaver hvis det blir en sak senere. Anonymkode: 6201f...a41 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #16 Skrevet 6. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en bedrift som skal rulle og gå. Det er klart at når d er sykemeldt i en lenger periode, så vil andre ta over ditt ansvar slik at bedriften fortsetter å rulle og gå. Du bør ikke ta sorgene på forskudd. Kanskje andre ansatte måtte oppdatere passord for å få tilgang til dine oppgaver. Kanskje din leder bare ønsket å avlaste deg og ikke vet hvor lite du har å gjøre? Snakk med din leder. Finn ut hva som skjer. Anonymkode: ce18c...382 Det skjønner jeg også, noen må ta ansvar når jeg er borte:) Vi har i all tid hatt de samme passordene for innlogging. Det som er rart er at jeg ikke får noe svar på det jeg etterlyser. Har informert at jeg sitter og ser i veggen! Har snakket med leder personlig uten å få svar, h*n bare satt der, så prøver virkelig å finne ut hva som skjer. Anonymkode: 69efd...56c 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #17 Skrevet 6. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare fortsett med å skrive mail og etterlyse hva du skal gjøre. Skriv også at du har prøvd å fa tak i dem pr telefon. Du står mye sterkere når du kan bevise at du har prøvd å få tak i dem og etterlyst arbeidsoppgaver hvis det blir en sak senere. Anonymkode: 6201f...a41 Da sender jeg avgårde Mail! Anonymkode: 69efd...56c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #18 Skrevet 6. desember 2018 Sånn er det... Vanlige folk kan liksom ikke bli sykmeldte pga en reell helseplage uten å stå i fare for å bli kastet ut av jobben sin. Mens toppolitiker kan sykmelde seg bare de hører at noen ikke liker dem, eller får en slibrig melding. Arbeidslivet altså.. Anonymkode: 6b2f2...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #19 Skrevet 6. desember 2018 Når selv leder bare sitter der som et slags spørsmålstegn uten å si noe når du ikke engang har tilganger til å gjøre jobben, så virker det åpenbart at de prøver å kvitte seg med deg. Advokat. Nå. Anonymkode: fc1d7...68f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #20 Skrevet 6. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det... Vanlige folk kan liksom ikke bli sykmeldte pga en reell helseplage uten å stå i fare for å bli kastet ut av jobben sin. Mens toppolitiker kan sykmelde seg bare de hører at noen ikke liker dem, eller får en slibrig melding. Arbeidslivet altså.. Anonymkode: 6b2f2...8a8 Sant, men de var veldig klar over at denne kom, har utsatt den flere ganger (gruet meg). Men har ikke mottatt noen negativitet rundt dette tidligere. Alt ble bare rart når jeg kom tilbake. Noen som har det altså Anonymkode: 69efd...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå