Gå til innhold

Nå må dere hjelpe meg.... virkelig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter 

Dere må hjelpe meg litt. Jeg har mistet mange ganger og mitt siste forsøk var et mislykket ivf. Nå valgte vi å vente med neste ivf til over nyttår fordi vi skal feire jul og reise vekk til sydligere strøk i romjulen. Hva skjer da? Jo positiv test .... blir jo så klart glad for det er det største ønsker vi har, men ingen av oss klarer å slippe gleden løs. Erfaringene våres er enten bo eller at det ikke er noe hjerte som slår, eller at hjertet slår også mister vi etterpå. Nå er jeg 5 uker på vei. Hver eneste gang har jeg skyndte meg til legen. Tatt alle hensyn. Planlagt etter graviditet. Om sommeren har jeg ikke turt å bestille sommerferie pga fly. Nå har jeg gitt litt f også skjer dette. Min tanke er denne gangen å ikke oppsøke legen. Ikke ta tidlig ultralyd. Også fordi det er midt i julen og det passer dårlig å enten gruble over at man ikke ser noe på ultralyden, eller å sette i gang en abort mist i juletiden eller rett før ferien. Tanken min var derfor p bare ikke tenke på dette og la det gå frem til vi kommer hjem fra ferie i januar. Da skal jeg være ca 10 uker på vei. Tenkte å kanskje bare bestille en gu time da ettersom det er lang ventetid og ta det som det kommer da... jeg er redd at feks en flytur også kan føre til abort men nå tenker jeg at jeg har mistet så mange ganger uten flytur at jeg tar denne turen og sjekker heller alt etterpå når vi er hjemme.... Hva tenker dere om tanken? For selvom jeg har gjort alt etter boken før så har jeg mistet .....

Anonymkode: 1b81d...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes resonnementet ditt virker fornuftig. Det er så lite man får gjort til og fra, at det beste er jo å tenke minst mulig på det. Utfallet av dette vil mest sannsynlig ikke bli påvirket av om du drar på tur eller ikke. Men det vil nok være positivt for deg om du klarer å slappe av og nyte julen og ferieturen. 

Jeg er nok litt farget av å ha prøvd lenge selv uten å lykkes med å fullføre en graviditet. Men hadde jeg blitt gravid igjen nå, hadde jeg nok prøvd å skru ned forventningene mange hakk, til det var bekreftet et friskt foster på UL etter uke 12,og til jeg kunne kjenne liv daglig. Vil heller bli positivt overrasket dersom det gikk veien... 

Masse lykke til i alle fall ❤️ Håper det går for dere denne gangen. Det er så utrolig tungt med denne prosessen med å ønske seg barn, og ikke få det til... 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei jenter 

Dere må hjelpe meg litt. Jeg har mistet mange ganger og mitt siste forsøk var et mislykket ivf. Nå valgte vi å vente med neste ivf til over nyttår fordi vi skal feire jul og reise vekk til sydligere strøk i romjulen. Hva skjer da? Jo positiv test .... blir jo så klart glad for det er det største ønsker vi har, men ingen av oss klarer å slippe gleden løs. Erfaringene våres er enten bo eller at det ikke er noe hjerte som slår, eller at hjertet slår også mister vi etterpå. Nå er jeg 5 uker på vei. Hver eneste gang har jeg skyndte meg til legen. Tatt alle hensyn. Planlagt etter graviditet. Om sommeren har jeg ikke turt å bestille sommerferie pga fly. Nå har jeg gitt litt f også skjer dette. Min tanke er denne gangen å ikke oppsøke legen. Ikke ta tidlig ultralyd. Også fordi det er midt i julen og det passer dårlig å enten gruble over at man ikke ser noe på ultralyden, eller å sette i gang en abort mist i juletiden eller rett før ferien. Tanken min var derfor p bare ikke tenke på dette og la det gå frem til vi kommer hjem fra ferie i januar. Da skal jeg være ca 10 uker på vei. Tenkte å kanskje bare bestille en gu time da ettersom det er lang ventetid og ta det som det kommer da... jeg er redd at feks en flytur også kan føre til abort men nå tenker jeg at jeg har mistet så mange ganger uten flytur at jeg tar denne turen og sjekker heller alt etterpå når vi er hjemme.... Hva tenker dere om tanken? For selvom jeg har gjort alt etter boken før så har jeg mistet .....

Anonymkode: 1b81d...4c9

For det første, gratulerer med en strek. Det er første steg på veien for å komme gjennom de første tolv ukene for p være «sikker».

Jeg kjenner meg veldig godt igjen, da jeg også blir spontant gravid mellom ivf-forsøkene, men har mistet tidlig. Jeg ville nok også holdt igjen litt på gleden/forventningene selv om det er vanskelig! Pleier du å gå på blodfortynnende, progesteron e.l ifbm forsøkene? Det er jo mulig å gjøre det nå også, jeg har gjort det i samråd med klinikken. 

Krysser fingrene for en livskraftig spire 🤞❤️

Skrevet

Livet skjer mens man er opptatt av å planlegge det. Ta med deg denne erfaringen og det er at du aldri må planlegge ut i fra viss atte om atte hva det enn må gjelde. 

Kast boken og lev. Enten går det bra eller så går det over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...