Arnie Skrevet 22. august 2002 #21 Del Skrevet 22. august 2002 Psyckobabe, Om jeg kan kjenne pessaret? Gummihinnen kjenner jeg ikke, men iblant mener jeg at jeg kan ane noe litt hardre som vel er kanten av pessaret som liksom gnisser litt mot kanten av penishodet. Ikke ubehagelig i det hele tatt, heller litt tvert imot... Og for å ha sagt det, så er det slett ikke fordi jeg ikke "når inn" at jeg ikke kjenner noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 22. august 2002 #22 Del Skrevet 22. august 2002 OJ!! Akkurat som å lese om meg jo! Takk takk, dette var i høyeste grad interessant lesning !! Var det nå¨jeg skulle hente nærmeste hammer og knuse alle p-pillene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss tiger Skrevet 22. august 2002 #23 Del Skrevet 22. august 2002 Vil bare komme med en liten annen kommentar av saken jeg da. Ikke alle er misfornøyde med p-piller. Vil jo ikke skremme alle som vurderer å begynne med pillen til å ikke gjøre det. Er tross alt et godt prevensjonsmiddel. lettvint og uhyre sikkert. jeg har gått på p-piller i to år og har aldri opplevd noen bivirkninger sikkert utrolig kjedelig for dere som opplever disse plagene, men ville bare komme med et lite innlegg om at ikke alle opplever det slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss tiger Skrevet 22. august 2002 #24 Del Skrevet 22. august 2002 jeg priser meg lykkelig for å slippe kondomer eller noe annet.. Men til dere som ikke kan bruke p-piller, istedet for pessar eller kondom, har dere vurdert Persona? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss tiger Skrevet 22. august 2002 #25 Del Skrevet 22. august 2002 huff, nå roter jeg mye.....ble for mye for meg å begynne på skolen igjen tror jeg... Kunne vel kanskje si litt om Persona, for det er vel kanskje ikke alle som vet noe om dette. Det et lite apparat som måler noe hormonmengder i kroppen, som dermed kan si ifra når man har eggløsning. Før man har sex, tisser man på en teststrimmel og setter den inn i Persona som måler hormonene. Ved eggløsning lyser det rødt, og dermed kan man ikke ha ubeskyttet sex. Når det er trygt lyser det grønt og det er bare og kjøre på.... :blunke: Persona er like sikkert som pessar den er riktig nok litt dyr (ca. 900,-), men det er jo et engangskjøp og det tjener man jo fort inn i forhold til kondomer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 22. august 2002 #26 Del Skrevet 22. august 2002 Dette hørtes veldig lite "spontant" ut, dah. Blir vel litt mere spontant med kondom, og kanskje samboer holder ut lenger også Men det er kjekt å vite at det finnes andre alternativer også. Jeg hadde aldri hørt om Persona før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss tiger Skrevet 23. august 2002 #27 Del Skrevet 23. august 2002 kan være enig i at det kan bli litt lite spontant... men du kan jo sjekke selv på forhånd, sånn i tilfelle du vil ta initiativet..... pessar må vel også være i en stund før man begynner og skal også være inne en stund etterpå... kondom er jo greit, men ikke alle menn liker den følelsen, avbrekket er jo minimalt, så det er vel ikke så mye og prate om. jeg tenker heller på prisen jeg... Kan bli dyrt i lengden, hvis sexfrekvensen er høyere enn 2 ganger i uka.... men hver sin smak. Som sagt, bare nevnte et alternativ jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 23. august 2002 #28 Del Skrevet 23. august 2002 Frk. pusekatt, Det holder at pessaret settes inn før man starter - slett ikke nødvendig med noe "sitte-å-sikle-på-hverandre-før-man-hopper-i-senga". Det skal skal derimot sitte inne noen timer etterpå (husker ikke hvor lenge) for å være sikker på at alle sædceller er døde før man "tar av lokket " fra livmorhalsen igjen. Typisk til neste morgen. Skal man ha samleie flere ganger etter hverandre med noen timers mellomrom, tror jeg også det anbefales å bruke p-skum eller noe slikt, antagelig pga. den ekstra dosen med slike "småtasser". Men akkurat den situasjonen kom ikke vi ut for i hvert fall. Og siden du bekymrer deg for prisen på kondomer, så er kostnaden "per knull" med pessar minimal (prisen på "noen centimeter" sæddrepende gel fra tuben). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss tiger Skrevet 23. august 2002 #29 Del Skrevet 23. august 2002 Arnie! Takk for opplysningen Klarer ikke og holde meg oppdatert på alt hele tiden da....... :-? hehe.... trodde faktisk at pessaret måtte sitte inne litt først, men da beklager jeg til alle om min feilopplysning der!! poenget mitt var bare og opplyse om Persona, vet ikke om det er dårligere eller bedre enn kondom eller pessar..?? driver ikke noe kampanje for Persona eller no personlig er jeg strålende fornøyd med p-piller jeg da. men fikk litt medfølelse for alle som hadde problemer med p-pillebruk så ville bare nevne noen flere alternativer. Er jo egentlig bare bra at folk bruker beskyttelse da og ikke tenker at vi hopper av i svingen eller no...... For det er en dårlig prevensjonsmåte!! Synes jeg har rotet mye på denne lenken jeg nå.... Tror jeg skal prøve og holde munnen min lukket her en liten stund..... ~miss tiger~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 23. august 2002 #30 Del Skrevet 23. august 2002 Tiger'n, Bare fint at du kommer med opplysninger om alternativer til pillen. spesielt når såpass mange her forteller om problemer som muligens skyldes den. Og for all del - helt fint at du balanserer inntryket litt med å fortelle om dine egne gode erfaringer. Det dere måleapparatet du snakker om høres jo fint ut, det - jeg hadde ikke hørt om det før, men litt plunder er det j osnakk om i det tilfellet også, og en del av måneden må man jo ty til andre midler uansett, dersom man ikke ønsker å leve som "nonne" i dagesvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille Skrevet 24. august 2002 #31 Del Skrevet 24. august 2002 Et alternativ kan kanskje være Persona - hørt om det? Det er en liten elektornisk sak som beregner sikre og usikre perioder ut fra din personlige syklus, og viser rødt lys :cry: ved/ dagene rundt eggløsning og forøvrig grønt lys de "sikre" dagene . Dette beregner den ut fra urinprøver på en liten stiks som settes i aparatet med gjevne mellomrom. Personaen er ikke 100% sikker, og den forutsetter at man bruker annet prevensjonsmidel i de usikre periodene. Har ikke forsøkt den selv, så jeg kan ikke forklare nærmere akkurat hva dette innebærer. Men flere av mine venninner skryter høylytt av den, så jeg vurderer å forsøke. Selve Personaen må bestilles direkte fra firma, bestillingsskjema fåes på apoteket hvor også "urinpinnene" er å få kjøpt. Fordelen er at du da har bare dine egene hormoner å holde styr på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille Skrevet 24. august 2002 #32 Del Skrevet 24. august 2002 Vups, så ikke at det var 3 sider med svar her.....og at Persona alt har vært nevnt og diskutert....he,he... sånn er det å være ny :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 25. august 2002 #33 Del Skrevet 25. august 2002 Har bare lest det første og det andre innlegget her, men det er som jeg skulle skrevet det selv. Jeg har brukt Yasmin i et halvt år nå, og fra første uke så har jeg vært veldig depressiv, grinete og rasende for ingenting!!!! Krangler med typen om den minste ting, og etterpå, når jeg har blitt blid igjen, så aner jeg ikke hva jeg var sint for og angrer på at jeg skjellte han ut og har dårlig samvittighet..... :oops: Grunnen til at jeg ikke slutter er fordi jeg har hørt at Trionetta er verre. Venninna mi brukte den en stund og hun var konstant sint og begynte f.eks. å grine fordi bussen var 5 minutter for sein en gang (hun skulle ikke rekke noe). Humøret lever sitt eget liv på p-piller. Men jeg vil ikke bli gravid eller bruke kondom heller, så hva skal jeg gjøre da?!! Jeg er jo ikke til å være i hus med lenger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2002 #34 Del Skrevet 25. august 2002 Ja det ble mye info på en gang her nå... :o Bruker selv Trinordiol(eller no sånt), og har egentlig aldri tenkt på å bytte. Men jeg begynte nå :D Lurer på om jeg byttet pillemerke, eller bare prøvde en annen prevensjon, om det ville gjøre stor forskjell på meg selv som person Hvem vet......... Kanskje det ikke er så mye å gjøre. Skal teste ut litt og lete på nettet. Kanskje man finner på noe lurt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 25. august 2002 #35 Del Skrevet 25. august 2002 Yasmin funker dårlig på meg også, den gjør noe med meg.. er ikke deprimert akkurat, er det med sex lysten som er det værste. Og er jo noe galt når pillene forårsaker det. Tenner ikke så lett som før. Vil tilbake til synfase, de hadde jeg ingen problemer med(hvorfor jeg bytta var ikke min "skyld", var helsesøsteren som snakket så varmt om de) Trionetta ble jeg skikkelig dårlig av-ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2002 #36 Del Skrevet 25. august 2002 Skal man da legge på minnet at de to sistnevnte pilletypene er dårlige? :o Eller er det kanskje individuelt?.... Ikke bare bare å vite egentlig. Ikke vet jeg om jeg tør å prøve heller...... Men jeg vet jo ikke om jeg har lyst å dytte i meg alskens rariteter i all evighet heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyckobabe Skrevet 26. august 2002 #37 Del Skrevet 26. august 2002 Ei venninne av meg ble ufrivillig gravid etter å ha brukt persona forskiftsmessig i kort tid.Hun anbefalte det absolutt ikke!! Yasmin vil jeg aldri i livet gå tilbake til.Har prøvd det to ganger og begge gangene holdt jeg på å deppe meg ihjel.(Tror bruddet med x´n skyldtes delvis mine ubegripelige humørsvingninger). Er fremdeles i tvil om jeg skal slutte med trinordiol.Føler meg som en mental berg-og-dalbane...men typen min synes ikke jeg er så ille ( kanskje han tror det er en del av min personlighet å være sånn..hjelp). Får tenke litt til....og innimellom vurderer jeg pessar...eller sterilitet(neida..litt for drastisk) Hilsen ei som er meget frustrert over hvor vanskelig det skal være alt dette prevensjonsstyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 26. august 2002 #38 Del Skrevet 26. august 2002 Har hatt samme problemet selv, og kjenner mange som har det. Alle har vært borti humørsvinginger ved p-piller, men med størrre og mindre grad. Blant leger, da helst mannlige leger, er det lite populært å tro på damenes "syting" om bivirkninger med p-piller. Jeg har gått igjennom x anntall p-piller og har fått kraftige bivirkninger på alle. Noen p-piller har jeg fått bivirkningene etter en mnd og noen etter flere års bruk. Jeg fikk tilfeldigvis en kvinnelig lege tilslutt, som sa at alt jeg hadde var bivirkninger av p-pille (det var IKKE bare humørsvingninger!) Etter det har jeg bare vært til kvinnelige, og alle de har tatt p-pille bivirkninger på alvor. De har sagt at bivikningene ofte kommer ettehvert og de øker gjerne med tiden (blir kraftigere) Jeg fant aldri en p-pille jeg kunne leve med; så dette er opp til hver enkelt. Men jeg synes det er lite vits i å ødelegge et forhold for å kunne ha et "fritt" seksualliv. Det blir jo lite seksualliv uten et forhold? For meg er det sååå sinnsykt mye bedre uten p-pille. En har som sagt ondom, pessar, p-sprøyte, persona, lady-comp. På kg har de lady-comp. Det er jo veldig fleksiblet; man skal sjekke en gang per dag, så er det fritt å ha samleie så lenge det er grønt. På gule og røde dager bruk f.eks kondom. Har du tenkt på mini-pille? Det har færre bivirkninger, men husk at det ikke er så sikkert. Det blir ofte anbefalt å bruke pessar eller kondom i tillegg, så..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 26. august 2002 #39 Del Skrevet 26. august 2002 Kan jeg spørre deg hva du bruker da Melian? Jeg har samme problemene som de andre her og har tenkt å slutte på p-piller nå.. skal til legen i morgen og håper han er villig til å sette inn spiral selv om jeg ikke har født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 26. august 2002 #40 Del Skrevet 26. august 2002 ehhh... vi skal liksom bruke kondom. :oops: Er ikke like flinke alltid. :D Så vi bestemte oss for Persona eller Ladycomp, men siden jeg har fått så mange varme anbefalinger for Ladycomp så blir det den. (har lest mye om den også nå) Må legge til at nå er jeg i den fasen av livet at det ikke er KRISE å bli gravid, så vi unngår det ikke for enhver pris lenger.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå