AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #1 Skrevet 6. desember 2018 Skulle bytte noen varer jeg kjøpte i butikken makeup store og de sa de ikke hadde returrett. Er ikke alle utsalgssteder forpliktet til å forholde seg til angrekjøpsloven og bytteretten? De sa det var fordi produktene ikke var forseglet, men de ligger i uåpnet eske, som riktignok ikke er forseglet med plast rundt. Men samme produkter, Make up store sitt eget merke, uten forsegling kan man bytte om man handler via blivakker.no. Anonymkode: 1b154...a60
Chablis Skrevet 6. desember 2018 #2 Skrevet 6. desember 2018 Dette har med hygiene å gjøre, og det er vanlig at man ikke får bytte inn makeup som ikke er forseglet. 4
Sirinna Skrevet 6. desember 2018 #3 Skrevet 6. desember 2018 Angreretten gjelder kun ved fjernhandel, dvs telefon, nett osv. Åpent kjøp er en service enkelte butikker tilbyr som en service til kundene. Det er ikke lovpålagt. 1
Chablis Skrevet 6. desember 2018 #4 Skrevet 6. desember 2018 Angreretten kan vel frafalle når butikken opplyser om det i sine betingelser som feks ved makeup og undertøy? Mener det er noe eget der mtp hygiene.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #5 Skrevet 6. desember 2018 Det er ingenting som heter angrekjøpsloven. Grunnen til at du kan bytte samme produktene om du kjøper dem via nettet er at nettbutikker er forpliktet via forbrukerkjøpsloven til å gi mulighet til å angre. Det samme kravet finnes ikke for fysiske butikker, men mange gir det likevel som en service. Anonymkode: 76304...df6 4
Gjest Raptuza Skrevet 6. desember 2018 #6 Skrevet 6. desember 2018 Neste gang du handler der, be betjeningen om å forsegle varene, så du kan bytte om du angrer deg.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #7 Skrevet 6. desember 2018 1 time siden, Elektra skrev: Angreretten kan vel frafalle når butikken opplyser om det i sine betingelser som feks ved makeup og undertøy? Mener det er noe eget der mtp hygiene. Ingen som opplyste meg om det når jeg handlet... 9 minutter siden, Raptuza skrev: Neste gang du handler der, be betjeningen om å forsegle varene, så du kan bytte om du angrer deg. Skal aldri handle der igjen. Overprisa varer man blir presset på.... 1000 kr ut av vinduet på to(!) produkter jeg aldri kommer til å bruke bare fordi jeg ikke turte å si nei til de hyggelige jentene som hadde sminket meg (mot betaling det og) og det så så fint ut i lysspeilet dems men helt fucka ut på gata Anonymkode: 1b154...a60
Chablis Skrevet 6. desember 2018 #8 Skrevet 6. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen som opplyste meg om det når jeg handlet... Skal aldri handle der igjen. Overprisa varer man blir presset på.... 1000 kr ut av vinduet på to(!) produkter jeg aldri kommer til å bruke bare fordi jeg ikke turte å si nei til de hyggelige jentene som hadde sminket meg (mot betaling det og) og det så så fint ut i lysspeilet dems men helt fucka ut på gata Anonymkode: 1b154...a60 Det burde stå på kvitteringen din. Og det at man ikke får byttet ufirseglet makeup pga hygiene er jo ganske logisk da.. Men, da har du lært en lekse, og kanskje du kan gi bort sminken i gave til noen til jul? (Går ut i fra at den er ubrukt) 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9 Skrevet 6. desember 2018 13 timer siden, Elektra skrev: Angreretten kan vel frafalle når butikken opplyser om det i sine betingelser som feks ved makeup og undertøy? Mener det er noe eget der mtp hygiene. Nei, det kan den ikke. Du har alltid 14 dagers angrerett på netthandel. Varen må være uåpnet/ubrukt. Anonymkode: 1f087...74d 1
deedee_ Skrevet 6. desember 2018 #10 Skrevet 6. desember 2018 Det er helt normalt i kosmetikkbutikker, du må alltid spørre om å få varene forseglet om de ikke er det fra før av for å kunne bytte. Er ikke så fett å kjøpe et produkt som du ikke er sikker på om noen har putta fingeren nedi.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #11 Skrevet 6. desember 2018 2 minutter siden, deedee_ skrev: Det er helt normalt i kosmetikkbutikker, du må alltid spørre om å få varene forseglet om de ikke er det fra før av for å kunne bytte. Er ikke så fett å kjøpe et produkt som du ikke er sikker på om noen har putta fingeren nedi. Neida skjønner jo det men de kan jo se at esken de ligger i ikke engang er åpnet. Men da har jeg lært det . Kjøper aldri sminke i butikk igjen! Kjenner desverre ingen som det er naturlig å gi sminke til i julegave (mor og to brødre i familien) og mine venninder feirer fødselsdager uten gaver. Dessuten kostet denne sminken sykt mye.... noe drit at jeg ikke får hevet kjøpet Anonymkode: 1b154...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå