Undermann Skrevet 5. desember 2018 #1 Skrevet 5. desember 2018 Teknisk spørsmål: Ja, jeg er litt teknisk forvirret. Nettet (Get) var nede et par timer i kveld. I frykt for å ikke få sett håndballkampen, begynte jeg å famle litt etter alternativer. Har ikke brukt mobli ifm internet på PC på årevis. Men da jeg koblet den til, så jeg det kom opp navnet på min mobil under Wi-Fi som så ut til å være tilgjengelig. Det sto "sikret", og "koble til". Da jeg klikket "koble til", fikk jeg forbindelse med ganske høy hastighet faktisk ( ca 70mb) . Men da skjønner jeg ikke helt. Enkelt sagt: hvor kommer egentlig den forbindelsen fra? Har kontant tlf fra telenor. Var tilkoblet 10-15 min, og jeg så det var blitt belastet med kr 10 der. Er det fra den forbindelsen jeg brukte? Men det jeg ikke skjønner er: Hvordan kan Wi Fi komme fra mobilen? Trodde den bare kunne motta Wi Fi på mobilen fra et annet nettverk som sender det. Når jeg er inne på mobilen, så står jo ikke det samme tilgjengelig der inne til å koble til. Håper noen vet hva jeg mener, og kan oppklare dette for meg 🙂
Titania Skrevet 5. desember 2018 #2 Skrevet 5. desember 2018 Mobilen deler nett til datamaskinen, slik at datamaskinen får nett. Den deler ikke wifi i den forstand, men deler mobildata til datamaskinen, og derfor finner du ikke nettet på mobilen, men den sender wifisignaler til maskinen slik at den kan "lese" de. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #3 Skrevet 6. desember 2018 Du kan dele ut nettet med mobilen. I innstillinger kalles det vanligvis tethering eller wifi hot spot, vet ikke hva det kalles på norsk. Det bruker ganske mye batteri, så hvis du har skrudd det på bør du skru det av. Anonymkode: aea24...e17 2
Titania Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 På 6.12.2018 den 1.14, AnonymBruker skrev: Du kan dele ut nettet med mobilen. I innstillinger kalles det vanligvis tethering eller wifi hot spot, vet ikke hva det kalles på norsk. Det bruker ganske mye batteri, så hvis du har skrudd det på bør du skru det av. Anonymkode: aea24...e17 På iphone kalles det noe så enkelt som "delt internett" 😛 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #5 Skrevet 7. desember 2018 4 hours ago, Titania said: På iphone kalles det noe så enkelt som "delt internett" 😛 Jeg vet ikke hvordan det er på Iphone, men på Android er det flere måter å dele nett. Både USB, Bluetooth og Wifi. Anonymkode: aea24...e17 1
Undermann Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2018 Takk alle 🙂 Nå skjønner jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå