Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om hvordan blir det økonomiske når man har strøket på eksamene og dermed er blitt utestengt fra de kommende eksamenene. Høyskolen jeg går i har sagt at jeg må ta en pause fra studiet i 1 år før jeg får ta emnene opp igjen. Har jeg fortsatt rett til overgangsstønad i det året jeg ikke går på skolen? Er alene med 1 barn i bhgalder og kan ikke jobbe i ettermiddagene/ kveldene og helgene. Har ikke familie og nettverk her jeg bor i.

Anonymkode: 9e1a1...060

Videoannonse
Annonse
Gjest Autofyll
Skrevet (endret)
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet om hvordan blir det økonomiske når man har strøket på eksamene og dermed er blitt utestengt fra de kommende eksamenene. Høyskolen jeg går i har sagt at jeg må ta en pause fra studiet i 1 år før jeg får ta emnene opp igjen. Har jeg fortsatt rett til overgangsstønad i det året jeg ikke går på skolen? Er alene med 1 barn i bhgalder og kan ikke jobbe i ettermiddagene/ kveldene og helgene. Har ikke familie og nettverk her jeg bor i.

Hvis du går på aap så kan du få redusert OS. De er veldig strenge på dette her og jeg vet at de nøler ikke med å stoppe OS’en dersom du ikke er i minst 50% aktivitet uansett hva årsaken er. Så du må melde seg som arbeidssøker og dermed gå på AAP eller AAP + redusert OS. 

Så- nei, du kan ikke motta OS uten å være i  minst 50% aktivitet tilsvarende timetallet av full jobb. 

Endret av Autofyll
Skrevet
46 minutter siden, Autofyll skrev:

Hvis du går på aap så kan du få redusert OS. De er veldig strenge på dette her og jeg vet at de nøler ikke med å stoppe OS’en dersom du ikke er i minst 50% aktivitet uansett hva årsaken er. Så du må melde seg som arbeidssøker og dermed gå på AAP eller AAP + redusert OS. 

Så- nei, du kan ikke motta OS uten å være i  minst 50% aktivitet tilsvarende timetallet av full jobb

Takk for svar! Jeg ønsker å jobbe på dagtid dersom noen skulle gi meg jobb. 

" minst 50% aktivitet tilsvarende timetallet". Hvor mange dager eller timer blir det i uken?

Gjest Autofyll
Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg ønsker å jobbe på dagtid dersom noen skulle gi meg jobb. 

" minst 50% aktivitet tilsvarende timetallet". Hvor mange dager eller timer blir det i uken?

Litt usikker, men jeg vet hvertfall at hvis du f eks. Har dekket 47% av fulltidsjobb istedenfor 50% som er aktivitetskravet - så blir den fjernet med grunnlag om at det ikke er oppfylt. Så viktig at du skjekker det ut, så du ikke for deg en smell. 

Edit: Ergo de er så strenge at de gjør aldri unntak for regelen. Så du bør skjekke med dem på forhånd hvor mye du må jobbe for å oppfylle kravet. Jeg vil anslå 19 timer i uken. 

Endret av Autofyll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...