AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #1 Skrevet 5. desember 2018 Før jobbet jeg et sted hvor jeg trivdes veldig godt, men ble lite jobbing fordi jeg var tilkallingsvikar. Deretter ble jeg ansatt et annet sted, siden jeg fikk høyere stillingsprosent der. Jeg kaller den nye arbeidsplassen for A og den gamle arbeidsplassen for B, ettersom jeg fortsatt jobber på arbeidsplass B av og til når det trengs litt ekstra krefter. På arbeidsplass A: - Føler jeg at sjefen overvåker meg. Det hender h*n står bak meg og stirrer på meg når jeg jobber, noe som gjør meg ukomfortabel og nervøs. Deretter kan h*n kommentere: "Nå gjør du det feil!" eller "Hva tenker du nå?", siden jeg ikke gjør ting på sjefen sin måte. Hun er utrolig pirkete. Det gjør at jeg blir usikker på meg selv. Jeg tåler konstruktiv kritikk, men jeg synes ikke det h*n kommer med er konstruktivt. - H*n fokuserer kun på ting jeg gjør feil, i stedet for ting jeg gjør bra. Jeg får mye skryt av kunder, som hjelper på selvtilliten. Det er dager hvor jeg jobber alene, og da er jeg mer rask og effektiv, har mer troa på meg selv og generelt mer selvsikker. - Det er obligatorisk nettkurs som må gjennomføres. Jeg har alltid slitt med ting som ligner på skole. Allikevel ga jeg det er forsøk, men jeg klarer ikke å huske det jeg har lest. Jeg lærer best av å faktisk jobbe enn å lese om tungt stoff på nettet. H*n lurte på hvorfor jeg ikke hadde vært inne der på en stund, og jeg sa det som det var. Da svarte h*n bare at da MÅ jeg begynne å lese igjen slik at jeg blir ferdig. Problemet er at jeg ikke klarer å lære på denne måten. Uansett hvor mye jeg leser, har jeg glemt det like etterpå. Dessuten har jeg mer enn nok å gjøre når jeg har fri. Jeg er heller ikke 100% motivert for å lese på fritiden, ettersom jeg fortsatt har en lav stillingsprosent (kan så vidt leve av det), og jeg er nødt til å søke andre jobber i håp om å få en 100% stilling, noe som ikke er mulig der jeg jobber (det er såpass lite at det kun er behov for 1 som jobber 100%). Folk vil sikkert be meg bytte jobb, men det er vanskelig å få jobb nå for tiden, og jeg er nødt til å holde ut til jeg får meg en ny jobb. På arbeidsplass B, hvor jeg jobber hvis de trenger en ekstra pga. sykdom osv: - Gjør ting på min metode, slik som på arbeidsplass A. Er ingen som retter på det jeg gjør, og jeg får masse skryt av sjefen. - Er mer avslappet rundt sjefen. Føler ikke at h*n overvåker meg, og jeg jobber med bedre selvtillit. Sjefen der gir mye mer positiv energi, og viser at h*n setter pris på meg. Gir meg konstruktive tilbakemeldinger hvis det skulle være noe, og tar ting pent om jeg gjør noe feil. Avslutter gjerne med "det er menneskelig å gjøre feil, og den feilen har jeg også gjort. Nå er denne saken ute av verden ". Dette ble et veldig langt innlegg. Anonymkode: 514b3...c7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå