Gå til innhold

Folk som ikke gidder å vaske hendene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med folk som ikke gidder å vaske hendene? Har en veninne som ikke vasker hendene frivillig hvertfall, bor i kollektiv med henne, vi skulle lage mat og ga beskjed om at hun fikk ikke være med å lage mat hvis hun ikke vasket hendene, da valgte hun å ikke være med å lage mat. Hennes valg, men hvor barnslig går det an å bli egentlig? Faren min vasker heller aldri hendene, det har han sagt selv,han har heller ingen planer om å begynne med det sa han, så ekkelt å spise maten han lager og vite at han ikke har vasket hendene. Jeg mener ikke at alle er sånn, dette er de jeg vet om. Kjenner jeg blir forbanna. Hvordan kan man nekte å gjøre noe så enkelt?  Flere som kjenner noen som ikke vasker hendene, eller ikke gjør det selv?

Anonymkode: bc46a...6ab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk flest er griser... Enkelt og greit. 

Anonymkode: d0964...3d1

• Liker 2
Gjest Autofyll
Skrevet

Uff.  Her har du faktisk lov å nekte å spise maten deres uten å være uhøflig. Man skal alltid vaske hendene etter toalettbesøk eller før man skal tilberede maten til noen andre. Alt annet er mangel på vitenskap om hygiene. Trenger ikke å være rakettforsker for å vite at virus man lett kan få på hendene - kan smitte folk med sykdommer hvis man ikke vasker seg, spesielt i forbindelse med matlaging. 

Skrevet

Jeg har fått helt hetta etter jeg fant ut dette selv 😞 Trodde det var noe man lærte som barn, å vaske hendene etter man gikk på do.. Fader så provoserende, men hva kan man si da, folk mener tydeligvis at det ikke er noe farlig, men man får jo do-bakterier spredd over alt.. Passer ihvertfall på å vaske gjestedoen skikkelig før jeg får slike gjester 😒

Anonymkode: e9bee...374

• Liker 2
Skrevet

Er nok litt slapp oppdragelse som ligger bak. Jeg ble hele tiden drillet på håndvask etter toalettbesøk og før behandling av mat, og nå sitter det en gang for alle. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter med tørr hud så vasker hendene mine så lite som mulig og da kun med fuktgivende såpe. Går jeg på do for å tisse bruker jeg bare papir når jeg åpner dolokket. Nummer to vasker jeg alltid hendene etter så klart, og samme når man skal lage mat hvor man kommer i kontakt med maten med hendene.

Ellers så er det flust av folk med laber hygiene ja, kanskje noen tenker jeg er en av de men det får så være 🙂 

Anonymkode: abb2b...494

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvordan folk kan droppe personlig hygiene så bevisst. Vasker alltid hendene etter dobesk, det er automatisert. 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med tørr hud så vasker hendene mine så lite som mulig og da kun med fuktgivende såpe. Går jeg på do for å tisse bruker jeg bare papir når jeg åpner dolokket. Nummer to vasker jeg alltid hendene etter så klart, og samme når man skal lage mat hvor man kommer i kontakt med maten med hendene.

Ellers så er det flust av folk med laber hygiene ja, kanskje noen tenker jeg er en av de men det får så være 🙂 

Er det ikke avføringsbakterier på knappen du skyller ned med? Eller vasker du hendene før du skyller ned?

Anonymkode: 5386a...459

Skrevet
På 5.12.2018 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Hva er det med folk som ikke gidder å vaske hendene? Har en veninne som ikke vasker hendene frivillig hvertfall, bor i kollektiv med henne, vi skulle lage mat og ga beskjed om at hun fikk ikke være med å lage mat hvis hun ikke vasket hendene, da valgte hun å ikke være med å lage mat. Hennes valg, men hvor barnslig går det an å bli egentlig? Faren min vasker heller aldri hendene, det har han sagt selv,han har heller ingen planer om å begynne med det sa han, så ekkelt å spise maten han lager og vite at han ikke har vasket hendene. Jeg mener ikke at alle er sånn, dette er de jeg vet om. Kjenner jeg blir forbanna. Hvordan kan man nekte å gjøre noe så enkelt?  Flere som kjenner noen som ikke vasker hendene, eller ikke gjør det selv?

Anonymkode: bc46a...6ab

Seriøst. Dette er da barnelærdom. Ekkelt

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke avføringsbakterier på knappen du skyller ned med? Eller vasker du hendene før du skyller ned?

Anonymkode: 5386a...459

Bruker bare papir på alle deler av toalettet jeg må berøre. Mamma har hygiene ocd så har plukket det opp derfra 😂

Skrevet

Enkelte er bare late og gidder ikke. Jeg synes det er ekkelt når folk ikke vasker hender etter at de har vært på toalettet og før de lager mat. Jeg trodde dette var allmennkunnskap som ble lært fra barndommen av. Jeg har drillet barna mine i dette. Personlig hygiene er viktig! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å spist mat som var tilberedt av noen som ikke vasker hendene. Er det rart folk blir syke, når noen er så likegyldige til hygiene?

Anonymkode: cd6a1...b0a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...