Gå til innhold

Det finnes bare to kjønn. Overbevis meg om noe annet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener det finnes bare to kjønn. Og er veldig enig i denne mannen, og det han sier. Det er bare kvinne og mann. Hva mener du?

Anonymkode: 14b19...fc2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fint lite å diskutere. 2 kjønn it is.

Anonymkode: bea7b...77a

• Liker 3
Skrevet

Har ikke sett videoen, men er for bakstreversk til å mene noe annet jeg også.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det finnes bare to kjønn. Og er veldig enig i denne mannen, og det han sier. Det er bare kvinne og mann. Hva mener du?

Om man har kunnskap om biologi, gener og hormoner, vet man at det ikke er så enkelt. 

Anonymkode: 05614...437

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om man har kunnskap om biologi, gener og hormoner, vet man at det ikke er så enkelt. 

Kan du forklare da?

• Liker 2
Skrevet

Haha! Steven Crowder blir linket til som en seriøs kilde! Ahahahaha 😂

Anonymkode: 3d51a...e93

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke jeg bruker han som en kilde, men at jeg er enig i det han sier😊

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det samme hva kilde en bruker her. Det er kun 2 kjønn.

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Du mener vel motsatt av det du skriver her? Om man har kunnskap om biologi, gener og hormoner, vet man at det er så enkelt. Hva mener du evt de andre kjønnene er? Eller mener du at når det er en genfeil og noen har begge sett kjønnsorganer så er det et eget kjønn?

Anonymkode: 50e72...e26

• Liker 3
Skrevet

har ikke sett videoen. Det finnes bare to kjønn, men man kan føle seg som noe annet. Jeg er feks jente, men føler meg mer som midt mellom gutt og jente. Det er liksom ikke noen andre alternativer. Det er bare gutt og jente. Jeg mener at du kan føle deg ut som en skikkelig jentete person, eller du kan være jente og føle deg mellom jente og gutt. Eller du kan være jente, men føle deg som en gutt. 

Vet ikke om dette ga mening. Men se det som en strek da det er jente til venstere og gutt til høyere. Da ligger jeg i midten.

Skrevet

Det er jo kun to kjønn. Jente og gutt. Rosa og blå. Inn og ut. 

Men seriøst. 

For å få verden til å gå videre, trenger man en mann og en kvinne til å formere seg. Noe mer enn det blir for avansert og ofte er det bare psykisk. Hvis ikke det er psykisk, så er det en genfeil som gjør at du har et annet kjønnsorgan enn du skulle hatt og noe kluss med hormoner. Men du er ikke et annet kjønn. 

Anonymkode: 9a075...825

Skrevet

«Overbevis meg om noe annet» 🙄

Det er ikke andres jobb å bruke egen fritid på å opplyse deg. Informasjonen ligger fritt tilgjengelig, bare noen sekunder unna. Hva er greia med å forvente at andre skal gjøre gratis mentalt arbeid for deg så du selv slipper, og kun får det relevante servert på sølvfat? Hvor kommer denne følelsen av berettighet fra? 

Den som hadde selvsikkerheten til en hvit middelaldrende cisperson...

Anonymkode: e9462...b36

Skrevet
On 12/5/2018 at 8:59 PM, AnonymBruker said:

Du har de med xx kromosom og de med xy kromosom. Så enkelt er biologien. At en 17 år gammel jente identifiser seg som en 50 år gammel mann eller en hund forandrer ingenting. 

Anonymkode: 11fac...b2d

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke andres jobb å bruke egen fritid på å opplyse deg. Informasjonen ligger fritt tilgjengelig, bare noen sekunder unna. Hva er greia med å forvente at andre skal gjøre gratis mentalt arbeid for deg så du selv slipper, og kun får det relevante servert på sølvfat? Hvor kommer denne følelsen av berettighet fra? 

Så hvis informasjonen som slår fast dette en gang for alle, bare er sekunder unna er det jo fantastisk at du da ikke vil dele den?

Men bare la folk diskutere dette videre, når debatten kunne endt her, en gang for alle?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget med denne tråden er jo å skape en debatt. Selv om informasjonen ligger tilgjengelig for alle, skal man ikke da kunne debattere rundt temaet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...