Gå til innhold

Hvor vanlig er det å gå ut av vgs med bestått i alle fag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe statistikk på dette?

Anonymkode: e7468...34a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok veeeeldig an på hvilken linje du går. Jeg gikk allmenn og tror ikke alle i min klasse besto alle fag, men jeg vil tippe kanskje 80-90 %. Vil også tro det er vanligere å droppe ut enn å fullføre med ikke-bestått i noen dag

Anonymkode: 0eed0...6c4

• Liker 1
Skrevet

Av absolutt alle i et årskull bruker 57-58% å fullføre VGS med bestått i alle fag på tre år. 

42% fullfører ikke samme år som de faktisk skulle fullført.

Her er absolutt alle medregnet. De som aldri starter, begynner senere på VGS eller bruker lengretid teller også med på de 42%, så av de som begynner i 3. klasse til normert tid er fullføringsprosenten en del høyere. 

I tillegg har man jo interne forskjeller i fylker og studieretning. Generelt sett er det høyere fullføringsgrad på studiespesialiserende enn yrkesfag, høyere i Oslo enn Finnmark også videre. 

I min klasse på VG3 fullførte alle med bestått i alle fag, men da teller jeg jo ikke de som byttet linje, slutta eller utsatte VGS.

Anonymkode: d2b12...b4d

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer nok veeeeldig an på hvilken linje du går. Jeg gikk allmenn og tror ikke alle i min klasse besto alle fag, men jeg vil tippe kanskje 80-90 %. Vil også tro det er vanligere å droppe ut enn å fullføre med ikke-bestått i noen dag

Anonymkode: 0eed0...6c4

Det høres ganske merkelig ut at det er vanligere å droppe ut? Vil tro det er flere som ender med ikke bestått i ett eller flere fag

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av absolutt alle i et årskull bruker 57-58% å fullføre VGS med bestått i alle fag på tre år. 

42% fullfører ikke samme år som de faktisk skulle fullført.

Her er absolutt alle medregnet. De som aldri starter, begynner senere på VGS eller bruker lengretid teller også med på de 42%, så av de som begynner i 3. klasse til normert tid er fullføringsprosenten en del høyere. 

I tillegg har man jo interne forskjeller i fylker og studieretning. Generelt sett er det høyere fullføringsgrad på studiespesialiserende enn yrkesfag, høyere i Oslo enn Finnmark også videre. 

I min klasse på VG3 fullførte alle med bestått i alle fag, men da teller jeg jo ikke de som byttet linje, slutta eller utsatte VGS.

Anonymkode: d2b12...b4d

Takk! Hvor fant du dette?

Gjest Autofyll
Skrevet (endret)

Uff . Vet ikke , men hadde vært interessant å vite. Jeg droppet nemlig helt ut. For meg var det ikke noe enten- eller. Men så tok jeg opp vgs igjen i starten av tjueårene og har 3 fag igjen for komplett vitnemål, dermed har jeg tatt hele videregående som privatist. Men jeg hører nok til sjeldenhetene.. 

Endret av Autofyll
Skrevet
8 minutter siden, Autofyll skrev:

Uff . Vet ikke , men hadde vært interessant å vite. Jeg droppet nemlig helt ut. For meg var det ikke noe enten- eller. Men så tok jeg opp vgs igjen i starten av tjueårene og har 3 fag igjen for komplett vitnemål, dermed har jeg tatt hele videregående som privatist. Men jeg hører nok til sjeldenhetene.. 

Trist å høre. Men nå er du jo snart ferdig :) tar opp noen fag selv, så vi er i samme båt

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Hvor fant du dette?

Det er jo bare å Google......

Anonymkode: 8d9e5...561

Skrevet

Det er jo bare å Google......

Anonymkode: 8d9e5...561

Dessverre ikke alltid like lett å finne det man leter etter, selv med Google!

Gjest Autofyll
Skrevet

Trist å høre. Men nå er du jo snart ferdig :) tar opp noen fag selv, så vi er i samme båt

Ja. Fint å høre at det er flere enn meg. Jeg har hittil avlagt 19 eksamener tilsammen som jeg har fullført😅 Enten ved siden av å jobbe mye eller å ha barn. Så nå er jeg snart i mål- men med mistanke om dyskalkuli som ikke har blitt fanget opp av noen lærere før. Så håper virkelig jeg består den siste matten uten og måtte utredes for det. 

Skrevet

Sjokkerende lav prosentandel. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...