AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #1 Skrevet 5. desember 2018 Hei! Den siste uka har jeg fått et kraftig utslett ved trusekanten, på innsiden av lårene. Det er skikkelig vondt og ubehagelig, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har smurt med med asselli, brulidine og sinksalve i håp om at det skulle bli bedre da. Jeh gar lufttørket, gått/sover uten truse og prøvd med babypudder. Ingenting som virker og jeg tror jeg snart blir gal. Noen som har hatt noe sånt selv? Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det bort? Anonymkode: 67bba...3e9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #2 Skrevet 5. desember 2018 Hvis det ikke går bort av seg selv bør du jo gå til lege. Kanskje det ikke bare er et vanlig utslett Anonymkode: 70130...967
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #3 Skrevet 5. desember 2018 Kan det være sopp? Man kan få sopp i klamme områder. Eventuelt er det kanskje kontakteksem og da må du nok ha kortisonsalve av legen og bruke andre typer truser. Anonymkode: 8288b...9b5
Forundret.. Skrevet 5. desember 2018 #5 Skrevet 5. desember 2018 Kan det være allergisk reaksjon på trusene?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #6 Skrevet 5. desember 2018 Lurer på om det kanskje kan være skrittsopp (uææ). Har canesten liggende, så smører på og ser om det blir bedre:-) Anonymkode: 67bba...3e9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #7 Skrevet 5. desember 2018 ikke pga barbering/voksing etc heller? Anonymkode: f68eb...101 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #8 Skrevet 5. desember 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Den siste uka har jeg fått et kraftig utslett ved trusekanten, på innsiden av lårene. Det er skikkelig vondt og ubehagelig, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har smurt med med asselli, brulidine og sinksalve i håp om at det skulle bli bedre da. Jeh gar lufttørket, gått/sover uten truse og prøvd med babypudder. Ingenting som virker og jeg tror jeg snart blir gal. Noen som har hatt noe sånt selv? Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det bort? Anonymkode: 67bba...3e9 Gå til lege. Kan være sopp siden ingenting hjelper og du ikke har forsøkt soppmidler. Men uansett Bruledine skal du ikke bruke uten anbefaling fra lege. Unødvendig antibiotikabruk kan gi antibiotikaresistente bakterer. Anonymkode: 65593...f5a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #9 Skrevet 6. desember 2018 Hvis ikke canesten funker raskt, prøv hydrokortisonkrem. Anonymkode: e1cc0...7c8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #10 Skrevet 6. desember 2018 Jeg hadde utslett på innsiden av lårene + nedover langs sidene av overkroppen i våres. Legen min fant ikke ut av hva det var, men jeg fant etter hvert ut av det selv: https://nhi.no/sykdommer/hud/skjellende-utslett-ekskl-eksem-og-psoriasis/pityriasis-rosea/ Trodde først det var elveblest - da det lignet på det - men det forsvant jo "aldri". Hvordan ser utslettet ditt ut? Kan det være det samme som jeg hadde? I så fall må det bare gå over av seg selv... Kan ta uker eller måneder Anonymkode: 14442...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå