Gå til innhold

Morfar er død. Jeg har eksamen da begravelsen skal være og han bor (bodde)på andre sida av landet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre?? var såå glad i han og han betydde mye for meg, men altså, den eksamen er så viktig... mamma ble skuffet da jeg sa jeg vurderer å bare ta eksamen uansett... HVA hadde Du gjort????

Anonymkode: 54af2...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i samme situasjon. Ble sykemeldt, og tok opp igjen eksamen på konten noen mnd seinere. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kunne få lov å konte i januar så hadde jeg dratt i begravelsen. Hvis neste mulighet for eksamen hadde vært om et halvt eller ett år, ville jeg tatt eksamen. 

Anonymkode: 6eeae...fa5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville morfaren din ha sagt tror du? Ville han ha forstått at du satte studier først? Og hva tenker du? Kan du klare og leve med å droppe begravelsen hans? 

Anonymkode: 18108...f84

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontet, klarer du uansett å fokuser? Om du dropper begravelsen 

Anonymkode: dcc5e...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med meg da bestemoren min døde. Da fikk mamma (som arrangerte begravelsen) til å utsette den én dag. Kan det være en mulighet? Hvis ikke ville jeg kontet.

Anonymkode: 52ed7...5fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må de ha begravelsen den dagen? Her tilpasset vi hvilken dag det ble da mine besteforeldre døde. Grunnen var at mange kom langveisfra så vi valgte den dagen som passet for flest. 

Anonymkode: 0ed6b...a9b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor studerer du? På de fleste universiteter og høyskoler kan du få utsatt prøve etter jul ved sykdom eller dødsfall i nær familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ashera skrev:

Hvor studerer du? På de fleste universiteter og høyskoler kan du få utsatt prøve etter jul ved sykdom eller dødsfall i nær familie.

Ikke alle. Her må man vente til neste ordinære eksamensperiode uansett om man har gyldig legeerklæring eller ei. Blir kun laget to eksamener årlig. 

Men TS dersom du har muligheten til å konto i januar så ville jeg tatt eksamen da. Dersom eneste mulighet er å vente 6 mnd og du er godt forberedt ville jeg rett og slett tatt eksamen. Hengefag kan være tungt. 

Anonymkode: bd9f7...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, ser de fleste mener jeg bør utsette eksamen. Tusen takk for tilbakemeldinger. Kanskje det er det som er det lureste... tror jeg uansett får så dårlig samvittighet hvis ikke... Men som noen sier; tungt å skulle ta den igjen senere også. Var så klar for å bli ferdig egentlig. 
ts

Anonymkode: 54af2...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tart eksamen, om du tror det er det morfaren din hadde villet. 

Anonymkode: 41641...820

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer ❤️

Nå er begravelsen en gang, en mulighet å si adjø, sørge, dele gode minner med mer. Det får du ikke igjen og jeg tror du vil angre veldig vis du tar eksamen i stede. Skolen går ingen plass. Hør med skolen om de har noe ordning ang begravelse. 

Anonymkode: b2be0...c5c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt eksamen. 

Opplevde noe lignende da bestemor døde, og begravelsen var to dager etter at jeg skulle reise på utveksling til utlandet. 

Er du død, så er du død. Den døde tenker ikke ille om deg. 

Anonymkode: b6348...b54

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt eksamen. Det er viktig og kanskje sorg eller annet gjør at du ikke tar den senere. Ikke for å være kynisk men din morfar er allerede død og syntes hverken noe fra eller til. 

Anonymkode: 5eb04...e5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shadowofthewind

Hadde dratt uansett, for tenk om man angrer seg senere? Eksamen kan man alltid utsette, men ikke begravelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontet. 

Eksamen kan du ta igjen, begravelsen er bare en gang. 

Anonymkode: c22a3...43a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...