AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #1 Skrevet 5. desember 2018 Er det menn eller kvinner som er dårligst på å håndtere kritikk av sitt eget kjønn? Anonymkode: 8aaac...3a3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #2 Skrevet 5. desember 2018 Begge kjønn! Hvorfor gjøre alt til en kjønnskamp? Anonymkode: 9f038...7bf 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #4 Skrevet 5. desember 2018 Menn! De tar aldri selvkritikk og begynner straks å legge skylden over på kvinner. Kvinner kan ta selvkritikk hvis de mener det er noe i det. Menn gjør det aldri uansett hvor berettiget kritikken er. Testosteron og teflon har mye til felles... Anonymkode: f1b21...4a9
megda Skrevet 5. desember 2018 #5 Skrevet 5. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Menn! De tar aldri selvkritikk og begynner straks å legge skylden over på kvinner. Kvinner kan ta selvkritikk hvis de mener det er noe i det. Menn gjør det aldri uansett hvor berettiget kritikken er. Testosteron og teflon har mye til felles... Anonymkode: f1b21...4a9 det var da meget så generaliserende vi skulle være her i aften. det varierer på individ-nivå slik jeg oppfatter verden.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #6 Skrevet 5. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Menn! De tar aldri selvkritikk og begynner straks å legge skylden over på kvinner. Kvinner kan ta selvkritikk hvis de mener det er noe i det. Menn gjør det aldri uansett hvor berettiget kritikken er. Testosteron og teflon har mye til felles... Anonymkode: f1b21...4a9 Jeg spurte om kritikk ikke selvkritikk. Anonymkode: 8aaac...3a3
herzeleid Skrevet 5. desember 2018 #7 Skrevet 5. desember 2018 Om vi snakker om individene tror jeg det er ganske jevnt fordelt. Om vi snakker om hvordan gruppene tar kritikk i offentligheten er nok vil jeg si det er helt åpenbart at menn i størst grad aksepterer kritikk mot sin gruppe, og gjerne fremmer denne selv, mens det motsatte er tilfelle for kvinner. Det tror jeg handler om at vi er vant til at skylden for problemer gjerne legges på menn, og menn ansvarliggjøres, mens eventuelle dårligere resultater hos kvinner gjerne også legges på menns skuldre. Et godt eksempel var når undersøkelser viste at menn hadde mye mer kunnskap om politikk enn kvinner, der også dette ble tilegnet negative egenskaper hos menn. Vi er rett og slett vant til at menn som gruppe stilles til ansvar, samtidig som en har kvinnesaksgrupper som ofte ønsker å legge ansvaret andre steder enn hos kvinner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå