Gå til innhold

Trene mage uten sit-ups.

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter å fått to barn er magen min ikke helt den samme. Magemusklene er vel ikkeeksisterende. Nå er det slik at jeg kan ikke ta sit-ups eller andre øvelser der jeg må ligge på ryggen. Så hva gjør jeg da?

Vil så gjerne ha fin mage jeg og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff av meg,dette høres ut som et problem,ja.

Kan se om jeg kan hjelpe deg litt da..Har du litt for mye fett på magen som skjuler magemusklene? Da kunne du jo trent endel kondisjon for å få frem strukteuren,hvis du skjønner hva jeg mener...Ofte tror man jo at man ikke har magemuskler,men hvis man bare for vekk litt fett...Ja,nå aner jo ikke jeg om det er sånn med deg da....

Trener du på treningsentre? Der er det iallfall èn del øvelser å gjøre uten å ligge på ryggen.

tenkte jeg skulle ta med dette på slutten...I neste IFORM blad følger det med en stor plkakat med 25 mageøvelser. Husk å trene både de indre/ytre/skrå og rette magemusklene.

Kommer på noen øvelser:

Diagonalløft,- du står på alle 4 med rett rygg og tar venstre arm og høyre bein opp og så høyre arm og venstre bein. 3*10 pr side.

Sittende rotasjon: Sitt på en pute med strak bein. Spenn bekkenbunnen. Sug mnagen inn. Senk skulderne og løft armene vannrett ut. Trekk pusten og drei mot høyre samtidig som du puster ut. drei tilbake til utgangsstilling. Drei til den nadre siden. 3*10 til hver side

Løft kne og fot: Stå på alle 4 med hendene rett undre skulderene og knærene rett under hoftene. Svai i korsryggen tilsvarende den svaien du har når du står oppreist. Spenn bekkenbunn og mage. Løft knærene 2 cm fra gulvet. Hold i 30-60 sek. Gjnta på andre foten.

Ellers så kan du jo kjøpe deg èn sånn stor treningsball-der kan du gjøre mange øvelser uten å måtte ligge på gulvet.

Håper dette hjalp deg litt!

Og du..Lykke til :wink:

Gjest Litjmæ
Skrevet

Hva med planken og trene statisk?

Skrevet

Statisk trening høres ut som det er noe for deg ja!

Planken er fin og den kan du begynne med liggende flatt på magen og deretter gire opp til knestående og tilslutt tærne når du blir sprekere.

Iform sine mageøvelser er også bra - så hold utkikk etter bladet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...