AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #1 Skrevet 5. desember 2018 Jeg er snart ferdig med utdannelsen min og skal nå begynne å dra på intervjuer. Jeg har noen prosjekter som jeg jobbet med i løpet av studiene som jeg har lyst til å vise frem på intervju. Ett av disse prosjektene var en gruppeoppgave der jeg jobbet sammen med en annen student. Prosjektet gikk fint, det, og vi fikk en bra karakter, men det var omtrent bare jeg som gjorde noe, så selv om jeg var den eneste som lærte noe, er det litt irriterende. Den andre jeg jobbet med gjorde noe, men ingenting som var knyttet til faget. Hadde jeg kunnet gjøre det om igjen hadde jeg helt klart jobbet alene. Det jeg lurer på er, når jeg skal fortelle om dette prosjektet på intervju, kan jeg da si at det var jeg som stod for det aller meste, med andre ord: si det som det er? Det står tross alt på vitnemålet at dette var en gruppeoppgave, og når man er to på noe så stilles naturlig nok høyere krav.. Men er dette helt feil? Er det bare kleint å si det? Er det greit å si noe om det, eller holde tilbake på denne informasjonen? Jeg er redd for å virke hoven, og at de på intervjuet i verste fall ikke skal tro meg - og da har jeg jo bare gjort mer skade... Anonymkode: e79c0...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #2 Skrevet 5. desember 2018 Jeg hadde tenkt at det var litt kleint å si ja. Anonymkode: 1ecf4...3cc 20
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #3 Skrevet 5. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er snart ferdig med utdannelsen min og skal nå begynne å dra på intervjuer. Jeg har noen prosjekter som jeg jobbet med i løpet av studiene som jeg har lyst til å vise frem på intervju. Ett av disse prosjektene var en gruppeoppgave der jeg jobbet sammen med en annen student. Prosjektet gikk fint, det, og vi fikk en bra karakter, men det var omtrent bare jeg som gjorde noe, så selv om jeg var den eneste som lærte noe, er det litt irriterende. Den andre jeg jobbet med gjorde noe, men ingenting som var knyttet til faget. Hadde jeg kunnet gjøre det om igjen hadde jeg helt klart jobbet alene. Det jeg lurer på er, når jeg skal fortelle om dette prosjektet på intervju, kan jeg da si at det var jeg som stod for det aller meste, med andre ord: si det som det er? Det står tross alt på vitnemålet at dette var en gruppeoppgave, og når man er to på noe så stilles naturlig nok høyere krav.. Men er dette helt feil? Er det bare kleint å si det? Er det greit å si noe om det, eller holde tilbake på denne informasjonen? Jeg er redd for å virke hoven, og at de på intervjuet i verste fall ikke skal tro meg - og da har jeg jo bare gjort mer skade... Anonymkode: e79c0...ddd Nei, ikke gjør det. Si heller at du er vant med å ta ansvar ut i fra slikt arbeid i studietiden slik du beskriver, si at du er selvgående....? Anonymkode: 5e7ca...e41 11
Chablis Skrevet 5. desember 2018 #4 Skrevet 5. desember 2018 Ja det er unødvendig å si, da dette blir en påstand som du ikke kan dokumentere og setter deg i et dårlig lys mtp kollegaer og fremtidig samarbeid 15
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #5 Skrevet 5. desember 2018 Takker for svar! Da lar jeg være å si det, takk for tipset om selvgående da sier jeg noe sånt istedet. Anonymkode: e79c0...ddd 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #6 Skrevet 5. desember 2018 Veldig kleint, ja Anonymkode: 5ad04...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #7 Skrevet 5. desember 2018 Du kan bruke det til å si litt om hvordan du fungerer i en gruppe. Det har jeg alltid fått spm om på intervju. Aldri si noe negativt om andre, som folk du har samarbeidet med, tidligere ledere osv. Anonymkode: 98c79...db5
Unika Skrevet 5. desember 2018 #8 Skrevet 5. desember 2018 Du må aldri snakke negativt om andre på intervju. Dessuten at du gjorde alt alene kan også vitne om at du overkjørte de andre, at du var vanskelig å samarbeide med. 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 Du burde faktisk fortelle at gruppearbeidet var strålende og at begge bidro like mye, kommunikasjonen var utmerket, bra stemning osv. Jeg har til og med diktet opp samarbeidspartnere på ting jeg gjorde helt alene, bare for å kunne vise til gode team-ferdigheter. Anonymkode: 65f0e...dc2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 Enig i det som skrives her. Forteller du meg at du har gjort en gruppeoppgave alene tenker jeg at du har dårlige samarbeidsevner eller er for veik til å få kollegaer til å dra sin del av lasset. Evt. at du overkjører andre og ikke ville inkludere den andre personen i oppgaven siden du vil ha alt på din måte. Anonymkode: a2a7f...f0d
Grandidosa83 Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 (endret) På 5.12.2018 den 18.07, AnonymBruker skrev: Jeg er snart ferdig med utdannelsen min og skal nå begynne å dra på intervjuer. Jeg har noen prosjekter som jeg jobbet med i løpet av studiene som jeg har lyst til å vise frem på intervju. Ett av disse prosjektene var en gruppeoppgave der jeg jobbet sammen med en annen student. Prosjektet gikk fint, det, og vi fikk en bra karakter, men det var omtrent bare jeg som gjorde noe, så selv om jeg var den eneste som lærte noe, er det litt irriterende. Den andre jeg jobbet med gjorde noe, men ingenting som var knyttet til faget. Hadde jeg kunnet gjøre det om igjen hadde jeg helt klart jobbet alene. Det jeg lurer på er, når jeg skal fortelle om dette prosjektet på intervju, kan jeg da si at det var jeg som stod for det aller meste, med andre ord: si det som det er? Det står tross alt på vitnemålet at dette var en gruppeoppgave, og når man er to på noe så stilles naturlig nok høyere krav.. Men er dette helt feil? Er det bare kleint å si det? Er det greit å si noe om det, eller holde tilbake på denne informasjonen? Jeg er redd for å virke hoven, og at de på intervjuet i verste fall ikke skal tro meg - og da har jeg jo bare gjort mer skade... Anonymkode: e79c0...ddd Altså: slik jeg tenker har du allerede kommet dit at kvalifikasjonene dine anses å være gode nok dersom du blir invitert på intervju. Ergo handler intervjuet mer om å bli likt/sjekke kjemi, svare på spørsmål og klargjøre ulike sider ved kandidaten/arbeidsplassen. Hvis du da sitter og snakker andre ned, framstår egosentrisk osv.. hvordan tror du selv det slår ut? Svaret er enkelt: Vær positiv til ting og mennesker. Blir du spurt direkte om noe så svar ærlig men tilpasset. Endret 7. desember 2018 av Grandidosa83 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå