Gå til innhold

Dere trenger å kvinne dere opp, menn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bli litt tøffere, ta ansvar, vær sterk både psykisk og fysisk. Som kvinner har bevist i alle år. Skal være glad for at menn slipper å føde, de hadde aldri taklet det. Lei av pinglete menn, kvinn dere opp så blir det noe ut av dere også.

Anonymkode: f3044...1b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeh... ok..

Anonymkode: b4ad2...df8

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor ligger tråden under Bryllup?

Anonymkode: f02f2...9cc

• Liker 5
Skrevet

Dette er like idiotisk som når man sier at kvinner må få seg baller og bli tøffere.

Et patetisk forsøk på og lage en mann vs kvinner diskusjon.

Beklager jeg gidder ikke ta del i slike patetiske diskusjoner.

• Liker 9
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bli litt tøffere, ta ansvar, vær sterk både psykisk og fysisk. Som kvinner har bevist i alle år. Skal være glad for at menn slipper å føde, de hadde aldri taklet det. Lei av pinglete menn, kvinn dere opp så blir det noe ut av dere også.

Helt enig, synes også at menn må bli flinkere til å ta på seg brudekjolen.

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Tråden flyttes til Skråblikk og generaliseringer.

Edie, adm.

Skrevet

Ja gratulerer. Utrolig imponerende å klare å føde med dagens teknologi.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, hocane skrev:

Hva slags fødsel har du vært med på om jeg kan spørre? 😂

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, hocane skrev:

øhh.. har du vært med på en fødsel? dagens teknologi- sett litt mye hollywoodfødsler på film eller?😂 der ungen kommer ut på en to tre og mor er like opplagt som om hun skulle vært på spa. tror du alle føder med epidural og at barnet glir ut i en fei? du vet at veer er smertefullt? Ei venninne spøy av smertene. jeg har veninner som ikke rakk å få epidural fordi ungen kom så fort, og de smertene der.. skjønner du smertegrensen når ei venninne ikke engang kjente at hun ble KLIPPET i vagina ? Har du hørt om forsøket der de testet hvor mye veer menn taklet? De hadde et apparat som simulert veer og testet et dusin menn, de fleste trakk seg før smertene var kommet på et helt ordinært nivå. Håper det var et dårlig forsøk på trolling. 

Anonymkode: d42a4...543

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

øhh.. har du vært med på en fødsel? dagens teknologi- sett litt mye hollywoodfødsler på film eller?😂 der ungen kommer ut på en to tre og mor er like opplagt som om hun skulle vært på spa. tror du alle føder med epidural og at barnet glir ut i en fei? du vet at veer er smertefullt? Ei venninne spøy av smertene. jeg har veninner som ikke rakk å få epidural fordi ungen kom så fort, og de smertene der.. skjønner du smertegrensen når ei venninne ikke engang kjente at hun ble KLIPPET i vagina ? Har du hørt om forsøket der de testet hvor mye veer menn taklet? De hadde et apparat som simulert veer og testet et dusin menn, de fleste trakk seg før smertene var kommet på et helt ordinært nivå. Håper det var et dårlig forsøk på trolling. 

At en fødsel gjør vondt gjør det ikke noe imponerende.

Skal du føde har du ikke noe valg, du kan ikke løpe bort fra en fødsel. Akkurat som når du har ekstrem tannverk, det gjør deg ikke tøff for å stå løpet ut hos tannlegen, du har ikke noe valg må bare bite deg gjennom det.

Noe som er imponerende er for eksempel menn som for mange år siden jobbet og bygget skyskrapere risikere livet sitt.

Image result for empire state building construction photos

Skrevet
Akkurat nå, hocane skrev:

Skal du føde har du ikke noe valg, du kan ikke løpe bort fra en fødsel. Akkurat som når du har ekstrem tannverk, det gjør deg ikke tøff for å stå løpet ut hos tannlegen, du har ikke noe valg må bare bite deg gjennom det.

Noe som er imponerende er for eksempel menn som for mange år siden jobbet og bygget skyskrapere risikere livet sitt.

Jeg synes det er imponerende, pga den ekstreme smerten. synes også det var imponerende når en venn av meg gikk så lenge med tannverk at hele ansiktet svulmet opp. Tannlegeskrekk.. Ja han var en idiot som ikke gikk til tannlegen, det er ikke imponerende. Men jeg synes det var imponerende at han tålte den smerten så lenge. Tannlegen fikk sjokk da hun så han, jeg var med. Ja det er imponerende med folk som risikerer livet også, det er mye som imponerer meg 😊 Det bildet der er helt rått.

Anonymkode: d42a4...543

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, hocane skrev:

Herregud. Det kreves stor viljestyrke å gå gjennom et helt svangerskap. At vi kvinner vet hva vi utsetter oss for ved svangerskap og fødsel, gir ikke deg som mann grunnlag for at du troverdig kan snakke ned hvor «tøft» og «imponerende» det er.

Og fødsel har faktisk ikke vært helt ufarlig for oss kvinner gjennom historiens løp. Du som mann kan ikke forestille deg de store smertene, fordi du aldri har opplevd lignende, og aldri vil kunne oppleve det. Vi kvinner ofrer mye for ønsket om barn - fint om dere menn heller kan sette dere litt inn i dette store offeret, og ikke bare feie det under teppet.

Du presterer altså å vise oss et bilde av noen menn som sitter og prater bedagelig under en lunsjpause - skal dette være mer imponerende??  jeg tror nok du som mann heller hadde valgt å sitte der fremfor å gå gjennom en fødsel. Hvorfor må forresten hvor farlig noe er avgjøre hva som er imponerende? Er dette kriterier du plutselig har snekret sammen for å snakke ned hvor mye kvinner ofrer for ønsket til å få barn, den lange svangerskapstiden og selve fødselen? 

Anonymkode: 781a4...8b0

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, hocane skrev:

Hvilken teknologi? 

Elektrode på barbets hode, tang, sugekopp og sykehusseng? 

Anonymkode: 5ceac...a1e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Det kreves stor viljestyrke å gå gjennom et helt svangerskap. At vi kvinner vet hva vi utsetter oss for ved svangerskap og fødsel, gir ikke deg som mann grunnlag for at du troverdig kan snakke ned hvor «tøft» og «imponerende» det er.

Og fødsel har faktisk ikke vært helt ufarlig for oss kvinner gjennom historiens løp. Du som mann kan ikke forestille deg de store smertene, fordi du aldri har opplevd lignende, og aldri vil kunne oppleve det. Vi kvinner ofrer mye for ønsket om barn - fint om dere menn heller kan sette dere litt inn i dette store offeret, og ikke bare feie det under teppet.

Du presterer altså å vise oss et bilde av noen menn som sitter og prater bedagelig under en lunsjpause - skal dette være mer imponerende??  jeg tror nok du som mann heller hadde valgt å sitte der fremfor å gå gjennom en fødsel. Hvorfor må forresten hvor farlig noe er avgjøre hva som er imponerende? Er dette kriterier du plutselig har snekret sammen for å snakke ned hvor mye kvinner ofrer for ønsket til å få barn, den lange svangerskapstiden og selve fødselen? 

Uff kvinnfolk, kan dere ikke bare get over mindreverdskompleksene deres å slutte å prøve å gjøre dere likeverdige med oss. Menn bare ler av dere når dere prøver dere.

Anonymkode: ba819...76c

Skrevet

Jeg som mann, jeg er mektig og sterkt. Du som kvinne, er sårbar. Det er bare sånn naturen er. Ingenting å krangle på

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff kvinnfolk, kan dere ikke bare get over mindreverdskompleksene deres å slutte å prøve å gjøre dere likeverdige med oss. Menn bare ler av dere når dere prøver dere.

50-tallet ringte og ville gjerne ha deg tilbake. Ikke tenk på forsendelseskostnader, det ordner vi.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 5.12.2018 den 17.20, AnonymBruker skrev:

Derfor kvinner topper alt som heter statistikk angående sykemeldinger ? :) 

Mange kvinner og menn som ikke klarer hverdagen, med mye slit og mye innsats over lang tid. Det å komme seg opp hver eneste dag hele livet, arbeide hardt til livets opphold, holde hus og hjem krever mye innsats. Da må andre ting ofres! Prioriteringer heter det!  Ikke bare menn som sliter med dette i dagens samfunn, der veldig mange barn lever i en egen boble langt inn i voksen alder. Enig i at mange menn ikke forstår dette, bidrar lite på hjemmebane. Det går aldri i et forhold.

Illusjonene brister fort i voksenlivet, mange drømmer som blir knust, og det er hardt arbeid som gjelder, i en jobb som du kanskje ikke elsker, men som bringer brød på bordet og tak over hodet. For meg er det en tilfredsstillelse i seg selv, og det gir også muligheter. Men det var dette med å få en eventuell partner med på et slik prosjekt da  :)  I stedet for å sitte og spille vekk mulighetene på playstation som mange "menn" gjør.

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Synes det er på tide med at menn slipper verneplikt. Enn du? Glamrockere har bevist at du KAN bruke sminke og faktisk gjøre det bra her i livet! Prøv du og? :p (nei, jeg prøver bare å erte tilbake)

Anonymkode: 03d8e...766

Skrevet

Kvinner skriker jo som stukne griser når de føder, så det høres ikke ut som dere takler det heller🤣.

Skrevet
På 7.12.2018 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Jeg som mann, jeg er mektig og sterkt. Du som kvinne, er sårbar. Det er bare sånn naturen er. Ingenting å krangle på

Jeg tviler på at du har særlig makt her i verden. 

Anonymkode: f2da2...6d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...