Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg sitter her med tusenogti spm etter å ha opplevd sa..

når er kroppen klar for å bli gravid igjen? 

Hvor lang tid tok det evt for deg å bli gravid igjen? 

Skal jeg vente til graviditetstesten  er negativ igjen før vi prøver? 

Hvordan vet jeg når jeg har eggløsning før mensen er tilbake ?

Anonymkode: 6b419...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, så synd at du har opplevd en SA😔 klemmer til deg❤️

Jeg har hatt SA 2 ganger og sånn var det for meg:

- Kroppen kom ganske fort tilbake til normal syklus begge gangene. Legen min mente at det beste er å vente en syklus, for at kroppen skal rense seg, mens andre leger sier enten 3 sykluser eller når man selv er klar for det. Ellers så er kroppen klar for en ny graviditet ganske raskt. 

-Etter første SA ble jeg gravid igjen etter 4 måneder mens andre gangen har jeg ikke klart å blitt gravid igjen og har nå gått på eggløsningstabletter og oppfølging av gynekolog. 

Jeg fikk aldri fortalt at jeg skulle ta noen test, for å se om den er negativ. Har vært på kontroll etter SA for å se om alt var i orden og ingen rester, og kunne da begynne å prøve.

-Du kan eventuelt ta eggløsningstester, selv om dette kan være vanskelig før du får mensen, eller så vet jeg at mange temper. 

Dette er mine erfaringer, men andre har nok hørt andre ting. Lykke til, og håper det klaffer neste gang :) 

Anonymkode: c17e3...41d

Skrevet

Tusen takk for fint utfyllende svar, skjønne deg❤️❤️

Anonymkode: 6b419...32f

Skrevet

Hei du! Så trist at du har mistet, håper det går bra med deg ❤

I utgangspunktet kan man begynne å prøve med en gang, men jeg ble anbefalt å vente i alle fall én syklus for å bli "ferdig" med aborten både fysisk og mentalt. Er glad for det i ettertid. Jeg tok noen billigtester bare for å følge med på når hcg var ute av kroppen. Vil anbefale det om du vil begynne å prøve med en gang, så du vet om det er sannsynlig med falsk positiv. Eggløsningtester kan slå ut på hcg så ingen vits i å bruke de før evt negativ graviditetstest. Jeg hadde forsåvidt mye tydeligere symptom på eggløsning syklusen etter SA enn jeg vanligvis har. 

Ble gravid igjen første syklus vi begynte å prøve (andre syklus etter aborten) så det er håp! Lykke til 🤗

Skrevet

Jeg fikk beskjed å få negativ test før vi kunne begynne å prøve:)

Tok 7 mnd etter første SA og 3 mnd etter andre SA før jeg ble gravid igjen :) lyLykke til ❤

Anonymkode: a3653...823

Skrevet

Hei❤️Jeg mistet for 4 uker siden og gtestene mine er fremdeles positive så regner med det er en stund til mensen kommer hos meg:( har sex hver dag uansett så håper vi kan klaffe på en evt eggløsning...

Anonymkode: 6882c...843

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...