Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig glad i nøtter, og et det gjerne innimellom måltida - for litt ekstra energi, og for å bli litt 'småmett'. Sånn til 'laurdagsgodt' (ja, for eg likar faktisk nøtter mykje betre enn godteri) et eg gjerne både chilinøtter og honningglaserte (?) peanøtter, men i det daglege vil eg gjerne vere litt sunnare...

Et mykje mandlar, men sånn ellers - kva er sunne og gode nøtter til 'småeting'?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste typer nøtter er sunn mat med mange helsebringende egenskaper - forutsatt at man spiser dem "naturell" uten tilsetning av salt og sukker.

Selv sverger jeg til valnøtter, feks. i grønn salat med avokado og ruccola. Fulle av sunt fett og antioksidanter, og kolesterolsenkende, visstnok. Men først og fremst kjempegode! :wink:

Fant forresten denne artikkelen om nøtter og helse/ernæring. Her er det bare å spise i vei, ser det ut til! :)

Skrevet

Pinjekjerner ristet i panna og strødd over salat eller pastaretter er også utrolig godt :)

Ellers alle nøtter som ikke er behandla ja.

Men så kommer det jo ann på mengden for noen også da og særlig for meg bla som "passer" vekta. Det er forholdsvis mye kalorier i nøtter selv om det er mye sunt fett også.

Alt med måte så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...