Gå til innhold

Barn kan traumatiseres av å få vaksiner!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har angst for lik larver, har aldri sett de annet enn på tv. Første gang jeg så de på tv, kastet jeg opp, og spiste ikke på 2 døgn. Så har jeg trypofobi. Ingen av de delene er logisk angst. Og jeg kan overhodet ikke se på noen av delene, da må jeg kaste opp. Og ellers så har jeg ikke noe angst.

Anonymkode: 71bee...341

Skrevet

Jeg har en mild frykt for sprøyter. Jeg kjenner rett og slett stress i situasjonen, samme hvor mye jeg sier til meg selv at det ikke er farlig. I noen tilfeller kjenner jeg kvalme og svimmelhet etterpå, jeg har også ufrivillig spent armen for vaksiner. For meg handler det om mangelen på kontroll, det at noen andre skal stikke noe skarpt i meg. Det som hjelper er å ta kontroll over situasjonen ved å si ifra til helsepersonellet, og ha kontroll over når de får sette sprøyta. 

Men altså, som flere sier over, det er noe veldig unaturlig ved å la noen stikke seg med en skarp sprøyte, for så å trykke inn væske eller tappe blod eller hva det måtte være. I tillegg kommer det selvfølgelig med en viss smerte. Jeg synes ikke det er rart at mange er redde for sprøyter, selv om vi rasjonelt vet at det er til vårt eget beste.

Anonymkode: 83973...f79

Skrevet
38 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Jeg er redd sprøyter fordi jeg ikke liker å bli påført smerte. Altså, er få i verden som liker å bli påført det liksom. 

Av og til er vi bare nødt og sprøyter gjør ikke vondt

Hilsen diabetiker, som har hatt sykdommen i 46 år

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg får hvertfall vondt av sprøyter :) men såklart er man ofte nødt, jeg gjør det jo da. 

Skrevet (endret)
22 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg er enig i at dette er noe vi må. Jeg hadde diabetes i mitt siste svangerskap og synes hvert eneste stikk gjorde vondt. Men dette vil jo oppleves forskjellig fra person til person. Tok nylig booster vaksine og den var hvertfall vond. Hilsen Pinlga🤣

Endret av Minlillelykke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...