Gå til innhold

Svensk storavis : Fint og riktig at hvit misjonær ble myrdet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av svenske aviser er vel kanskje Aftonbladet et av avisene som fronter det svenske synet på verden, Islam, innvandring og den nye krenkelseskulturen. Avisen løy for et år siden og hevdet i forbindelse med #Me-too kampanjen at Teatersjef Fredriksson tvinget ansatte til å ta abort. Noe som førte til at han begikk selvmord.

For noen dager siden skriver den samme avisen at det var fint at innbygerne drepte den hvite misjonæren John Allen , hadde de sluppet inn en hvit mann inn i sin kultur, hadde de snart blitt utrydet i følge Aftonbladet. Det hører med til historien at avisen/journalisten vil at Sverige og Europa skal ha åpne grenser til Afrika/MidtØsten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/6nJ7R8/invanarna-som-dodade-missionaren-gjorde-ratt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo helt feil å putte sentinelese-folket i samme bås som islam. 

Sentinelese-folket utgjør absolutt ingen fare for oss. Det gjør derimot vi for dem.

Denne "misjonæren" visste godt hvilken risiko han utsatte både seg selv og folket på øya for. 

Det er jo selvfølgelig ikke bra at noen blir drept. Men at "misjonæren" ble drept er vel det minste av to onder. 

Dessuten i følge "misjonæren", var det Gud som hadde bedt ham om å dra dit. Da er det vel Guds vilje at dette skulle skje. Til skrekk og advarsel. "Misjonæren" døde som en martyr og kom til himmelen litt tidligere enn forventet. 

• Liker 12
Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)
12 minutter siden, stan skrev:

Sentinelese-folket utgjør absolutt ingen fare for oss. Det gjør derimot vi for dem.

Slettet pga misforståelse.

Endret av Rosetelys
Skrevet
3 minutter siden, Rosetelys skrev:

Hvis vi hvite er så farlige for muslimer, hvorfor kommer de da i hopetall for å bo i våre land?

Sentinelese-folket er da overhodet ikke muslimer! 

Det er vi i den såkalte siviliserte verden som er en trussel til sentinelese-folket. 

• Liker 7
Gjest Rosetelys
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Sentinelese-folket er da overhodet ikke muslimer! 

Det er vi i den såkalte siviliserte verden som er en trussel til sentinelese-folket. 

Sorry, jeg misforstod deg. Leste litt fort. Jeg trodde du mente at hvite utgjorde en fare for muslimer.

ALLE utgjør en fare for dette folket, fordi vi har bakterier som de ikke har vært utsatt for noensinne. 

Skrevet
5 timer siden, julia83 skrev:

Av svenske aviser er vel kanskje Aftonbladet et av avisene som fronter det svenske synet på verden, Islam, innvandring og den nye krenkelseskulturen. Avisen løy for et år siden og hevdet i forbindelse med #Me-too kampanjen at Teatersjef Fredriksson tvinget ansatte til å ta abort. Noe som førte til at han begikk selvmord.

For noen dager siden skriver den samme avisen at det var fint at innbygerne drepte den hvite misjonæren John Allen , hadde de sluppet inn en hvit mann inn i sin kultur, hadde de snart blitt utrydet i følge Aftonbladet. Det hører med til historien at avisen/journalisten vil at Sverige og Europa skal ha åpne grenser til Afrika/MidtØsten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/6nJ7R8/invanarna-som-dodade-missionaren-gjorde-ratt

Hvor sier Aftonbladet er det er FINT at de drepte misjonæren? 

De skriver at det var riktig av urfolket å drepe ham. For å beskytte seg selv. 

Men hvor skriver de at det var FINT? 

(Forøvrig er jeg helt enig med Aftonbladet. "Misjonæren" visste hvilke risiko han tok. Dette urfolket har vist veldig tydelig at de ikke vil ha kontakt med verden utenfor. Og det skal de ha full rett til å bestemme selv.)

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Rosetelys skrev:

Sorry, jeg misforstod deg. Leste litt fort. Jeg trodde du mente at hvite utgjorde en fare for muslimer.

ALLE utgjør en fare for dette folket, fordi vi har bakterier som de ikke har vært utsatt for noensinne. 

Ja. La sentineleserne være i fred. 

Det føles godt å vite at et sted på jordkloden finnes det et slikt folk. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Ja. La sentineleserne være i fred. 

Det føles godt å vite at et sted på jordkloden finnes det et slikt folk. 

Veldig enig med deg. 

• Liker 2
Skrevet

Dette er et av de mest latterlige forsøkene på å spre fremmedfrykt jeg har sett.

John Allen Chau var ikke hvit.

Sentineleserne er ikke muslimer.

Aftonbladet skriver ikke at det var fint at han ble drept.

Hvis Chau hadde tilhørt en viss annen abrahamsk religion ville TS sett på ham som en farlig religiøs ekstremist som forsøkte å påtvinge andre religionen sin. Men han var jo kristen, og ikke muslim, så da er det helt ok..

johnallenchau-287x300.jpg

• Liker 12
Skrevet
54 minutter siden, Nicathv skrev:

Dette er et av de mest latterlige forsøkene på å spre fremmedfrykt jeg har sett.

John Allen Chau var ikke hvit.

Sentineleserne er ikke muslimer.

Aftonbladet skriver ikke at det var fint at han ble drept.

Hvis Chau hadde tilhørt en viss annen abrahamsk religion ville TS sett på ham som en farlig religiøs ekstremist som forsøkte å påtvinge andre religionen sin. Men han var jo kristen, og ikke muslim, så da er det helt ok..

johnallenchau-287x300.jpg

Chau er halvt europeisk og halvt kinesisk ( faren er en kinesisk lege som utvandret til USA), så man kan jo diskutere dette. Aftonbladet skriver :

Sentineleserna på den lilla ön i Indiska oceanen gjorde det som invånarna i Australien, Amerika, Afrika och stora delar av Asien borde ha gjort så fort den vite mannen steg i land och ropade:– Jesus älskar er!

Han må gjerne få mene dette om Afrika, Amerika osv, indianerne kom ikke spesielt heldig ut av dette i møte med den nye kulturen, derimot Afrika er snart kjemisk renset for hvite europeere. Men, hvorfor mener den samme avisen at massiv innvandring til Sverige og Europa er flott?

Skrevet
30 minutter siden, julia83 skrev:

Chau er halvt europeisk og halvt kinesisk ( faren er en kinesisk lege som utvandret til USA), så man kan jo diskutere dette. Aftonbladet skriver :

Sentineleserna på den lilla ön i Indiska oceanen gjorde det som invånarna i Australien, Amerika, Afrika och stora delar av Asien borde ha gjort så fort den vite mannen steg i land och ropade:– Jesus älskar er!

Han må gjerne få mene dette om Afrika, Amerika osv, indianerne kom ikke spesielt heldig ut av dette i møte med den nye kulturen, derimot Afrika er snart kjemisk renset for hvite europeere. Men, hvorfor mener den samme avisen at massiv innvandring til Sverige og Europa er flott?

Nå synes jeg du blander hummer&kanari. Hva er sammenhengen din? 

Hva denne avisen mener om innvandring til Europa, har vel ingenting å gjøre med saken om "misjonæren" som prøvde å trenge seg på urfolket? 

Hvis jeg tar feil: Forklar meg sammenhengen. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
På ‎05‎.‎12‎.‎2018 den 20.34, stan skrev:

Denne "misjonæren" visste godt hvilken risiko han utsatte både seg selv og folket på øya for. 

Jepp. Vanskelig å klandre sentineleserne for sin holdning til omverdenen når man tar med i betraktningen hvordan det har gått med praktisk talt alle andre tidligere isolerte urfolk. Men det er klart, han der misjonærfyren mente vel at det ikke var så farlig om han f.eks. smittet dem med et eller annet de kom til å dø av, bare de fikk høre om guden hans.

Endret av Leifr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...