AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #1 Skrevet 5. desember 2018 Hei! Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2,5 år nå, og i år har svigermor invitert meg til å feire jul med familien deres. Jeg ble veldig glad for tilbudet, og har sagt jeg skal tenke over det. Grunnen til at jeg vurderer å ikke feire jul hjemme er rett og slett fordi jeg og mamma ikke kommer godt overens. Hun sliter veldig psykisk, og i fjor ble jeg sittende alene på julaften fordi vi begynte å krangle. Hun og mine to søstre dro til resten av familien for å feire der. Pappa, som vi egentlig skal feire hos i år, er veldig syk og har sagt han ikke vet om han orker å feire jul. Det skal sies at verken mamma eller pappa er spesielt begeistret over jul, og de synes det er mer stress enn koselig. Jeg har veldig godt forhold med svigerfamilien, og ville vel helst feiret med dem. Det jeg lurer på er om dere synes det er for tidlig å feire med kjæresten sin familie når vi bare er 22 år og ikke har vært sammen lenger enn 2,5 år? Vi har heller ingen barn, og bor ikke sammen ettersom han jobber i Forsvaret og jeg er student. Og til dere foreldre der ute; hadde dere forstått om datteren deres på 22 år ville feire med kjæresten sin? Anonymkode: 5ffa8...0f1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #2 Skrevet 5. desember 2018 Nei, det er ikke for tidlig, du har jo tross alt blitt bedt til dem og. Anonymkode: e4242...acd 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #3 Skrevet 5. desember 2018 Go for it! jeg gjorde det og angret aldri Anonymkode: ebf3e...5a3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #4 Skrevet 5. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke for tidlig, du har jo tross alt blitt bedt til dem og. Anonymkode: e4242...acd Glemte å si at jeg og var 22 da jeg feiret hos kjæresten første gang og vi hadde kun vært sammen en måned. Anonymkode: e4242...acd 1
Kontorotta Skrevet 5. desember 2018 #5 Skrevet 5. desember 2018 Feir med kjæresten og svigerforeldrene dine du. Kos deg masse. Som mamma, vil jeg at mine barn skal ha en fin feiring. Mine to eldste skal feire andre steder enn hos meg eller faren. Jeg vil så klart savne dem, men jeg ser det praktiske i det. Mellomste skal feire med sin svigerfamile, da hun ikke fikk fri fra jobben. Eldste skal reise en av de første dagene i januar og blir å feire sammen med kjæresten. Hun studerer og bor i en by ganske langt borte, og dermed er det lite praktisk med en reise i jula, da hun skal reise mye lenger rett etterpå. Jeg har sagt til dem at de må kose seg masse. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #6 Skrevet 5. desember 2018 Nå var jeg riktignok mer i midten av tjueårene, og hadde fått mitt første barn med kjæresten. Men vi hadde bare vært sammen i 2 år da vi feiret sammen for første gang. Jeg HATER å feire med min mor, hun er litt gal/psykisk sjuk, og vi kommer rett og slett ikke over ens. Hadde jeg fått valget om å feire med kjæresten 1 år inn i forholdet uten baby, hadde jeg definitivt gjort det. Anonymkode: 2f562...809
Gjest INGNTNG Skrevet 5. desember 2018 #7 Skrevet 5. desember 2018 (endret) Dette er ikke noe du trenger å forsvare. Du har blitt invitert og kan takke ja med god samvittighet synes jeg. Endret 5. desember 2018 av INGNTNG
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. desember 2018 #8 Skrevet 5. desember 2018 Om det hadde vært for tidlig, hadde de aldri bedt deg. Dra og kos deg.
Jerry Lee Skrevet 5. desember 2018 #9 Skrevet 5. desember 2018 Du takker absolutt ja, og koser deg med julefeiringa i en ny setting. For tidlig er det selvsagt ikke. 3
Jadzia Skrevet 5. desember 2018 #10 Skrevet 5. desember 2018 2,5 år er da ikke lite. Mange som har både gifta seg og fått barn etter så langt tid sammen. Her feiret vi første jula vår sammen etter å ha vært sammen i et år. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 Jeg var 20 år da jeg feiret med kjæresten hos hans familie, vi fikk baby året etter. Nå er jeg 28 år Familien min så ikke problemet, selv om det ble sagt "nå er det igang" hehehe... Anonymkode: 7a998...6d3
Gjest studentmammaen Skrevet 7. desember 2018 #13 Skrevet 7. desember 2018 På 5.12.2018 den 13.56, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2,5 år nå, og i år har svigermor invitert meg til å feire jul med familien deres. Jeg ble veldig glad for tilbudet, og har sagt jeg skal tenke over det. Grunnen til at jeg vurderer å ikke feire jul hjemme er rett og slett fordi jeg og mamma ikke kommer godt overens. Hun sliter veldig psykisk, og i fjor ble jeg sittende alene på julaften fordi vi begynte å krangle. Hun og mine to søstre dro til resten av familien for å feire der. Pappa, som vi egentlig skal feire hos i år, er veldig syk og har sagt han ikke vet om han orker å feire jul. Det skal sies at verken mamma eller pappa er spesielt begeistret over jul, og de synes det er mer stress enn koselig. Jeg har veldig godt forhold med svigerfamilien, og ville vel helst feiret med dem. Det jeg lurer på er om dere synes det er for tidlig å feire med kjæresten sin familie når vi bare er 22 år og ikke har vært sammen lenger enn 2,5 år? Vi har heller ingen barn, og bor ikke sammen ettersom han jobber i Forsvaret og jeg er student. Og til dere foreldre der ute; hadde dere forstått om datteren deres på 22 år ville feire med kjæresten sin? Anonymkode: 5ffa8...0f1 Overhode ikke! Jeg gjorde det fra jeg var 19.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå