AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #1 Skrevet 5. desember 2018 Har en arbeidsplass hvor ting ikke er helt bra. Jeg gruer meg til å gå på jobb, jeg har mista alt av motivasjon og klarer rett og slett ikke gjøre et godt arbeid lenger. Har vært sykemeldt i noen uker nå og trodde kansje det ville hjelpe på litt, men gruer meg til å begynne igjen. Har vært rundt og søkt masse jobber, men er ikke så lett når ingen har noe ledig. Har ikke lyst til å slutte å stå der uten jobb, pluss at man får vel ikkeno penger av nav før det da har gått 3 månder? Og det vil ikke ta seg godt ut på en søknad senere. Hva skal jeg gjøre? Det knyter seg i magen bare av å tenke på jobb og jeg mister alt av livsgnist. Anonymkode: 45537...65d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #3 Skrevet 5. desember 2018 Den over var ikke meningen å sende! Jeg håper du får noen gode svar. Jeg kunne skrevet ett helt identisk innlegg som deg bortsett fra at jeg ikke er sykemeldt (enda....). Håper du får gode svar! Du er ikke alene! Anonymkode: 3c6dc...9a1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #4 Skrevet 5. desember 2018 hvorfor gjør jobben deg deprimert? er det kollegaene eller selve jobben? hvorfor har du jobben da og ikke finner deg noe annet? Anonymkode: ca082...40c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #5 Skrevet 5. desember 2018 Ikke gi opp Abid! Trine er nok snart ute av spill skal du se. Ellers er du hjertelig velkommen til sv. Anonymkode: 6f8c5...9f1 7
Gjest Autofyll Skrevet 5. desember 2018 #6 Skrevet 5. desember 2018 Du skal ta tak i sykdommen din og få hjelp for den. Hull i søknaden har ingen noe rett i å legge seg opp i dersom det er sykdom. Her må du ha respekt for deg selv. Mener du at du faktisk er deprimert nå pga. Jobben så er jo det en sykdom - selvom det er i en mild grad(?). Hvis du mister depresjonen med en gang du ikke er på jobb- så er du ikke deprimert; da er du lei.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #7 Skrevet 5. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hvorfor gjør jobben deg deprimert? er det kollegaene eller selve jobben? hvorfor har du jobben da og ikke finner deg noe annet? Anonymkode: ca082...40c sjefen og kollegaene som gjør det vanskelig. Har jobben fordi jeg ikke kan gå uten penger, og har vært å søkt andre jobber i flere månder uten hell.. Anonymkode: 45537...65d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #8 Skrevet 5. desember 2018 Spørr om utvidet sykemelding 💜 Anonymkode: 15d9f...a4b 1
origin Skrevet 14. desember 2018 #9 Skrevet 14. desember 2018 Sykemeld deg og bruk tiden på deg selv. Nok søvn, godt kosthold osv. Vet det ikke er lett men start der
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #10 Skrevet 14. desember 2018 På 5.12.2018 den 12.32, AnonymBruker skrev: Har ikke lyst til å slutte å stå der uten jobb, pluss at man får vel ikkeno penger av nav før det da har gått 3 månder? Det kommer vel an på hvorfor du ikke vil jobbe der lenger. Hvis det går utover helsen din å jobbe der er det ikke noe karantene hos nav. Anonymkode: 02d8a...f56
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #11 Skrevet 14. desember 2018 Depresjon er vel sykdom. Hvis du får legen til å bekrefte at du blir syk av jobben så slipper du å vente 3 mnd hos nav. Anonymkode: 3b474...f9c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #12 Skrevet 14. desember 2018 Mitt vanskelig å svare deg uten at du oppgir hva som er problemet. Men jeg ville ikke sykemeldt meg, men sagt opp hvis jeg jobbet en plass jeg ikke trivdes. Hadde ikke villet at noen skulle skape så mye misnøye for meg i min jobb at jeg hadde måttet sykemelde meg. Den gleden hadde ingen fått. Men jeg hadde bitt tenna i hop og gjort jobben min, kanskje bedre ennn aldri før, så de kunne se i ettertid hva de hadde mistet. Oppsigelsestiden og så bare gått uten å se meg tilbake. Handler det om mobbing og trakassering derimot finnes det tillitsvalgte på jobb og i kommunen man kan snakke med. Og det er veldig viktig dersom det er tilfelle. Anonymkode: 8bef4...9d7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #13 Skrevet 14. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt vanskelig å svare deg uten at du oppgir hva som er problemet. Men jeg ville ikke sykemeldt meg, men sagt opp hvis jeg jobbet en plass jeg ikke trivdes. Hadde ikke villet at noen skulle skape så mye misnøye for meg i min jobb at jeg hadde måttet sykemelde meg. Den gleden hadde ingen fått. Men jeg hadde bitt tenna i hop og gjort jobben min, kanskje bedre ennn aldri før, så de kunne se i ettertid hva de hadde mistet. Oppsigelsestiden og så bare gått uten å se meg tilbake. Handler det om mobbing og trakassering derimot finnes det tillitsvalgte på jobb og i kommunen man kan snakke med. Og det er veldig viktig dersom det er tilfelle. Anonymkode: 8bef4...9d7 Jeg er ikke TS, men jeg trives heller ikke. Det knyter seg i brystet av å være på jobb. Fredag kveld, og jeg føler liten glede, for på mandag er det bare å begynne på en ny uke. Vet ikke hvorfor det slik det er for TS sin del. For min del, jobber jeg med gamle gubber som følger med på alt hva jeg gjør eller ikke gjør og en ledelse som ikke en gang kunne ha ledet lemmen utfor et stup (gitt at det er hold i myten). Senest i dag fikk jeg beskjed av en annen kollega om jeg "kanskje ikke skulle lure så mye". Heh. Er vel ikke direkte mobbing og trakassering, men har aldri trivdes så lite i jobb. Jeg håper å bli litt syk, så jeg kan være hjemme Til høsten blir jeg student håper jeg, og med 3 mnd oppsigelse blir det dumt å søke på ny jobb, gitt at jeg hadde fått en. Anonymkode: aa783...2e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå