Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Endelig kom det ett nytt Makeup&Hår blad ut! Har selvfølgelig lest side opp og side ned allerede.

Leste "Guiden til sunnere hud"....Er noe jeg ikke helt skjønner og lurte på om noen kan hjelpe meg...

Det står at kremer med A- vitamin glatter ut huden og minsker arr og kviser,samt at det er bra å bruke for dem som er utsatt for mye sol. Tenkte det kanskje det kunne være noe...leste også om antioksidant-kremer...det er bra for å bekjempe frie radikaler og skader av forurensing osv...tenkte kanskje dette også kunne være noe.

Så skriver de at man påfører A-itamin og antioksidanter under kremen,men ikke samtidig med fruktsyrer(noe jeg bruker)Står at antioksidant-kremen kan byttes ut med A-vitamin-kremen annenhver natt fordi disse har ulike virkeområder.

Mulig at må ha ting inn med teskjeer,men jeg fatter ikke helt dette. Er dette A-vitamin kremer og Antioksidant-kremer eller serum som man skal bruke i tillegg(høres sånn ut etter hva de skriver..)Isåfall,er det nødvendig å bruke slike produkter og kan dere nevne noen produkter som har dette? Noen som vet om man bør unngå slike produkter helt nåe jeg bruker glykose lotion?

Håper noen forstod spørsmålet mitt og kan svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg husker fra mine dager som parfymeridamer, så skal man ikke bruke andre aktive produkter hvis man bruker ett eller flere fruktsyreprodukt. Årsaken er at de kan lage veldig kjipe kjemiske reaksjoner på huden sammen.

Et aktivt produkt er et produkt som gjør noe utover det å gi fukt/fett, for eksempel gi glød, ta døde hudceller, glatte ut rynker osv osv. En antioksidantkrem er et aktivt produkt fordi den stimulerer celleaktivitet og gir glød og glatter, dog på en mindre tøff måte enn fruktsyrer, som går dypere ned i huden. A-vitamin regnes vel forsåvidt som en antioksidant også.

Hvis du bruker fruktsyreserum er nok det sikreste å bruke andre ansiktsprodukter som er laget for å virke sammen med nettopp dette serumet. Da får du best effekt og mest sikkerhet for huden.

Skrevet

Så bra svar!Skjønte mer nå!!

Så da er det kanskje best at jeg holder meg unna andre aktive produkter den tiden jeg bruker MD Formulations glykose-produkter da?!Har ikke lyst på noe kjipe kjemiske reaksjoner mist på nesa,nei! :ler:

Men takk for at du svarte...Skjønte mer nå!...Som sagt,mulig jeg må ha ting inn med teskjeer.

Gjest Gjesta
Skrevet

Produkter med antioksidanter kan godt brukes i tillegg til fruktsyrer. I så fall bør fruktsyrer brukes om kvelden, og antioksidanter om morgenen. I tillegg er høy solfaktor viktig.

Jeg snuser veldig på serum med aktivt C-vitamin selv, men i tillegg trenger jeg da en fuktgivende gele, og hele greia vil koste meg rundt tusenlappen....Kremer med C-vitamin er dessverre bullshit, siden C-vitaminet ikke tåler oksygen, og derfor mister effekten raskt. Må derfor pakkes i luft- og lystett emballasje, og brukes opp raskt.

Så hittil sitter jeg på gjerdet.

A-vitaminer finnes i form av retinol som skal reparere solskadet hud. Fås også i sterkere konsentrasjoner (i form av tretinoin, eller noe slikt) hos hudlege, men da på resept. Gjør huden solømfindtlig og tørr.

Dagens roman fra meg :roll:

Forøvrig er daglig bruk av SPF 15 eller høyere det beste man kan gjøre for huden sin (i tillegg til rens og fuktighet).

Skrevet

Kremer med C-vitamin er dessverre bullshit, siden C-vitaminet ikke tåler oksygen, og derfor mister effekten raskt. Må derfor pakkes i luft- og lystett emballasje, og brukes opp raskt.

Hei!

Tenkte jeg bare skulle nevne for deg Dermalogica Power Recovery Masque...Godt mulig at du har hørt om den/prøvd den. Men det er iallfall en maske som er sikkerlig vitaminbombe og som kommer i lufttett forpakning slik at ikke vitaminene mister kraften sin.

Så kanskje det er noe....?! :-?

Gjest Gjesta
Skrevet

Multivitaminmasken er bra, ja, men jeg vet ikke helt ang. tuber og hvor lufttette de er? :klø: noe sier meg at når vi klemmer ting ut av den,slipper vi samtidig luft til.

Det eneste jeg kan tenke meg som virkelig funker som fullstendig lufttett emballasje, er forseglede pumpeflasker og engangsforpakninger ala ampuller (som fra Dermalogica).

:skeptisk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...