Gå til innhold

Jentebarn sopp i underlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har tenkt å ringe lege,men ville høre her først. 

Har en jente på 4år. I den siste måneden har hun slitt med rød betent underliv. Av og på. Hun får det og får krem inotyol,og det blir bra dagen etter. Men et par dager er det pån igjen. Nå har det vørt av og på i 3 uker. I det første trodde jeg fordi hun tørket seg feil,hun klumper sammen papiret og tørker seg. Men har nå tørket seg riktig og varsom. Så det er ikke det. Hun sluttet med bleie for 1 år siden. 

Jeg er redd det er sopp. Kan så små barn få sopp? Hvilke symptomer er det? For hun klør ikke. Det er rødt og betent fra de ytre kjønnsleppene og nedover mot anus. Det likner veldig på bleieutslett som hun går av og til da hun var liten,men hun har ikke brukt bleie på 1år.

Anonymkode: 37762...61a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Begge jentene mine på 3 og 7 har det av og til, spesielt hvis jeg lar dem å vaske seg selv og de ikke er veldig nøye. Når de får det, vasker jeg dem og vi bruker sinksalve og det går over, så det ikke er sopp men vannlig "bleieutslett" (selv om de ikke bruker bleier). Man kan ikke kurere sopp med sinksalve eller iniotyl. 

Endret av evelynn
Skrevet

Datteren min har og hatt det en gang! Dro til legen - fikk beskjed om å smøre med canesten, gikk fort over:) 

Anonymkode: a11e8...345

Skrevet

Åssen dopapir bruker dere? Her er vi to i familien som blir røde og såre om vi har "billig-papir", dorull-sekker fra idrettslag el.l

Tørka nøyere og nøyere, og det ble bare verre og verre... 😛 trenger jo ikke være det, bare nevner det siden vi selv prøvde å behandle for både sopp og "bleieutslett" før vi endelig så sammenhengen. Kun Lambi, og til nød coop'en sitt hvite, myke papir i hus her nå

Anonymkode: 0b6ab...a76

Skrevet

Små barn kan få sopp ja. Vår 3.5 åring har vært plaget med sopp fra han var nyfødt. Vi har dactacort på resept vi bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...