Gå til innhold

Prøverør i Januar. Samtykke levert idag. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Jeg er spent, og jeg gruer meg litt. Har prøvd å få barn i 2 år og ingenting har skjedd. På ultralyd på sykehuset fant ikke gynekologen noen feil igjen, men mistenker sammemvoksninger i egglederne etter jeg opererte en sprukket blindtarm. Planen er å gjøre et forsøk med IVF og hvis det ikke har blitt graviditet så skal jeg utføre kikhullsoperasjon slik at de kanskje kan finne ut om jeg har endometriose eller sammemvoksninger. 

Uansett, endelig skjer det noe. Og jeg er så glad vi får hjelp. Endelig kan jeg komme ett skritt nærmere babydrømmen. Men jeg sitter med en usikkerhet og angst for at det ikke skal gå. Og jeg har lest at det er større sjanse for at ved en eventuell graviditet kan forekomme misdannelser på barnet, eller at det kan fødes for tidlig. Noen som har erfaring med dette, eller vet litt?

Jeg gleder meg mest til å komme i gang. Og jeg håper for Guds skyld at det skjer noe denne gangen. Når ble dere gravide på IVF? Ble barnet frisk, og var det smerter ved uttak osv?

Jobber som vernepleier og er redd for at jeg kommer til å bli sykmeldt i denne perioden. Tankene spinner og jeg trenger mye ro. Har egentlig ikke overskudd til å jobbe akkurat nå. Og lurer på.om dette er vanlig ved IVF?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det er lurt å jobbe i denne perioden. Har selv prøvd med ivf i over ett år, og det å gå på jobb har vært viktig hele veien. Vært prøver i snart fem år. Grubling kommer du ingen vei med, så det er bedre å holde fokus litt utenfor seg selv. Det er i hvertfall min erfaring. Viktig å ta vare på livet utenom prøving. For meg er kaffe med venninner hvor vi snakker om alt mulig annet, trening og gode middager med mannen viktig for å beholde en følelse av hvem jeg er utenom det å være en prøver. 

Anonymkode: 10131...c2e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...