Gå til innhold

Ryanair! hvorfor har de så dårlig rykte? erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de har ofte veldig billige billetter, men har hørt at du må skrive ut billetten på forhånd? hvordan sjekker du inn dersom du ikke gjør det? hvor mye baggasje kan du sjekke inn?

Anonymkode: ceb7d...e0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med Ryanair, og jeg har flydd med dem et par ganger i måneden over 2 år. 

Du må enten skrive ut flybilletten hjemme eller bruke appen deres. Om du bruker appen (som de fleste gjør), så sjekker du bare inn noen uker før og scanner billetten gjennom appen på flyplassen. Du kan sjekke inn 10 kg tror jeg, men du må betale for det. Du må også betale for å ta med håndbagasje på flyet (liten veske er gratis). 

Anonymkode: 54516...5c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også reist mye med Ryanair tidligere, og har ikke hatt noe å klage på. (Når du kjøper det billigste, så forventer du ikke luksus).  Med årene har økonomien min blitt bedre, så nå er det en stund siden jeg har flydd med dem.  Det er mest fordi jeg bor like ved Gardermoen, og har penger nok til at jeg slipper å reise helt til Torp for å komme meg til værs :) 

Anonymkode: 5b2af...243

Skrevet

Jeg synes Ryanair er helt OK. Det å skrive ut billettene er ikke noe problem. Og det at du må betale ekstra for bagasje og setereservasjon og slikt, er jo noe også de dyre selskapene har begynt med - uten at det er blitt billigere å fly med dem av den grunn.

Anonymkode: 1d9f6...f97

Skrevet

For kortere turer er Ryanair helt greit. Men er veldig trangt for oss høye, så max 2.5 timers tur. Ellers fornøyd med de. Mener de også er fra Gardwmoen nå?

Anonymkode: 1e13e...67c

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

de har ofte veldig billige billetter, men har hørt at du må skrive ut billetten på forhånd? hvordan sjekker du inn dersom du ikke gjør det? hvor mye baggasje kan du sjekke inn?

Innsjekking
Bagasje

Prøvde du å se på hjemmesiden deres?

Anonymkode: e0bff...261

• Liker 1
Skrevet

Reist med de flere ganger, og er fornøyd. Bruker bare appen deres, så har aldri skrevet ut billetter. 

Anonymkode: 8b344...4cc

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare gode erfaringer med Ryanair, og jeg har flydd med dem et par ganger i måneden over 2 år. 

jeg har også gode erfaringer med de.

Skrevet

Det er med Ryanair som med alt annet: du får det du betaler for, og man må legge opp forventningene deretter. Null problem å fly med Ryanair. Du må bare gjøre en innsats selv.

Anonymkode: 0cfc0...4b4

Skrevet

Fagforeningsknusere som gir dårlige vilkår til sine ansatte. Det er nok til at jeg rygger unna og velger annet selskap. Nei, jeg er ikke superfan av Norwegian heller, men Ryanair overgår alt i den sammenheng.

Så skal det sies at jeg har reist med dem 2 ganger (ikke mitt valg, og heldigvis mange år siden nå), og jeg opplevde dem som sure, grinete og forskjellsbehandlede (ei i klassen jeg reise sammen med den gang fikk smilt seg til å ta med bagasjen sin gratis, men vi andre måtte betale), ugunstige tider osv. Men ja, man får det man betaler for, så da betaler jeg heller mer, enkelt og greit.

En annen ting er også at jeg misliker at det er fritt setevalg, det synes jeg ingenting om. 

Med all bagasje og alskens andre ting, har jeg funnet ut at det ikke er veldig mye dyrere å reise business class med f.eks BA til London. Ryanair vet å ta seg betalt for den minste ting, som selvfølgelig er deres forretningsmodell. 

• Liker 9
Skrevet

Det er fordi de er en versting når det gjelder å drive rovdrift på de som jobber der. De er ikke ansatte, de får i noen tilfeller bare beskjed noen timer før en avgang om at de må komme, og de får bare betalt for tiden flyet er i lufta, ikke alle forberedelsene og etterarbeidet. Man må være veldig egoistisk for å velge dem.

I tillegg gjør de alt de kan for å få kundene til å gå i feller som gjør at de kan kreve latterlig høye gebyrer.

Anonymkode: dd1c5...e52

• Liker 12
Skrevet

Liker ikke Ryanair. Styrer unna. 

Anonymkode: 5f860...fb0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de er en versting når det gjelder å drive rovdrift på de som jobber der. De er ikke ansatte, de får i noen tilfeller bare beskjed noen timer før en avgang om at de må komme, og de får bare betalt for tiden flyet er i lufta, ikke alle forberedelsene og etterarbeidet. Man må være veldig egoistisk for å velge dem.

I tillegg gjør de alt de kan for å få kundene til å gå i feller som gjør at de kan kreve latterlig høye gebyrer.

Anonymkode: dd1c5...e52

Feller? Man skal være rimelig kørka for å rote seg bort ved bestilling. 

Ryan Air er absolutt ikke mitt førstevalg (for mye mas&skrål under turen - typ skrapelodd og annet ræl, jeg foretrekker litt roligere turer.) Men: Jeg har reist med Ryan Air minst 20 ganger de siste 15 årene. Og har aldri blitt "lurt" for høye gebyrer. 

Sorry, men jeg forventer at folk som bestiller flybilletter for noen tusenlapper er i det minste litt våken og vet hva de gjør. Hvis ikke: sorry for dem. 

Anonymkode: d4856...51d

Skrevet

Det er ikke billetten man på skrive ut, men boardingkort. Det er to forskjellige ting. Boardingkort utstedes ved innsjekking.

Ryanair flyr til Stansted fra Gardermoen.

Anonymkode: c84da...e8f

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innsjekking
Bagasje

Prøvde du å se på hjemmesiden deres?

Anonymkode: e0bff...261

Neppe. TS er nemlig ganske tafatt. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en Dokumentar film for noen år siden, -Tror NRK. 2 Kvinnelige journalister gikk undercover,- filmet skjult fra opplæring som cabincrew, og start -Jobb. D r ø y e Greier. . . Bl.a. Ene oppdaget att manometeret som viser luftmengde til oppblåsbare sklie som brukes under Evakuering Nødsituasjoner, ( Se i Ramme på dør ..! )

_Stod på "TOMT" ..! Fikk klar beskjed av kapteinen: -Hold Kjeft, -Vi skal ta av Nå..! Like -"Bra" Forhold for Piloter . . !

Finner ikke video nå, men: 

https://youtube/zWTCtNumIMI

https://youtube/Lg_d4BIYwWs

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Facts... & -S o l i d a r i t e t ...
  • Liker 2
Gjest padawan
Skrevet
7 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Så en Dokumentar film for noen år siden, -Tror NRK. 2 Kvinnelige journalister gikk undercover,- filmet skjult fra opplæring som cabincrew, og start -Jobb. D r ø y e Greier. . . Bl.a. Ene oppdaget att manometeret som viser luftmengde til oppblåsbare sklie som brukes under Evakuering Nødsituasjoner, ( Se i Ramme på dør ..! )

Ikke at jeg prøver å unnskylde Ryanair men jeg er tilbøyelig til å tro det er flere flyselskap som har svin på skogen når det gjelder slike ting.

Skrevet

De har ikke dårlig rykte pga. dårlige flyturer.  Flightene fungerer bra de.

Ryktet kommer av måten de behandler de ansatte på. 

• Liker 5
Skrevet
On 12/6/2018 at 9:58 AM, Kalevala said:

De har ikke dårlig rykte pga. dårlige flyturer.  Flightene fungerer bra de.

Ryktet kommer av måten de behandler de ansatte på. 

Dette + det evige salgsgnålet.

Om man ønsker å ha med bagasje og velge sete blir det dessuten fort like dyrt som andre flyselskaper.

• Liker 2
Skrevet

Jeg boikotter Ryanair pga hvordan de behandler sine ansatte, og deres motvilje mot å følge arbeidsmiljøloven. 

Dessuten er ikke billettene deres så billige dersom man ønsker å ha med bagasje. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...