Gå til innhold

forferdelig tacky oppførsel på dagens tenåringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man ser på bloggerbarna og slik, så virker det som vi reiser en generasjon som alle tror de skal bli kjendiser. INGEN vil jobbe på eldrehjem, stå på butikken og den slags 😛 alle skal være noe spesielt. De oppfører seg jo likt også. De drikker seg fulle, dater og så blir det bare noe drama. Og alt dreier seg om utseende.. 

Anonymkode: 0fef5...72d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens ungdommer har alltid vært tacky. Gjennom alle generasjoner 😁 sjekk ut foreldregenerasjonen på 50'tallet, og hvordan de opplevde det da rocken kom. Hoho

Anonymkode: 60821...931

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dagens ungdommer har alltid vært tacky. Gjennom alle generasjoner 😁 sjekk ut foreldregenerasjonen på 50'tallet, og hvordan de opplevde det da rocken kom. Hoho

ja men da var de mer fans. Nå virker det som at alle tror de skal bli kjendiser. problemet blir bare at det kanskje blir så normalt å være blogger at det ikke lenger har noen status, og vipps så ble det en "vanlig jobb" også. og de færreste av dem er så interessante at folk gidder å lese bloggene deres hele tiden.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja men da var de mer fans. Nå virker det som at alle tror de skal bli kjendiser. problemet blir bare at det kanskje blir så normalt å være blogger at det ikke lenger har noen status, og vipps så ble det en "vanlig jobb" også. og de færreste av dem er så interessante at folk gidder å lese bloggene deres hele tiden.

Ja, de var fans ja, og både foreldre og politi mente at det var omtrent verdens undergang og umoral  😅

Ungdomsgrnerssjonen har alltid opprørt de eldre. Det er sånn det bare er. De klarer seg nok helt utmerket 🙂

• Liker 3
Skrevet

I hvilken genrasjon har ungdommer hatt realistisk fremtidsplaner? 

Anonymkode: 9bdda...f1c

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis man ser på bloggerbarna og slik, så virker det som vi reiser en generasjon som alle tror de skal bli kjendiser. INGEN vil jobbe på eldrehjem, stå på butikken og den slags 😛 alle skal være noe spesielt. De oppfører seg jo likt også. De drikker seg fulle, dater og så blir det bare noe drama. Og alt dreier seg om utseende.. 

Å stå på butikken er ingen framtidsplan. Det yrket blir snart automatisert. Å jobbe på eldrehjem er sikkert givende og viktig, men også der må man tenke litt lenger enn bare å gå inn som menneskelig bleieskiftarbeider, men prøve å skaffe seg noe spesialkompetanse. 

Mange jenter i dag er enten ekstremt tacky eller ekstremt overfladiske og kjedelige. Alle ser helt like ut og med stygge klær og brun dritt (selvbruningskrem) i trynet. (Forbereder seg til yrkesskader som bleieskiftarbeider???) Guttene har ofte mer personlighet, ser kjekkere ut og den delen som ikke har meldt seg helt ut av samfunnet (kjellerapene som spiller pc-spill 24/7) tar ofte svært fornuftige valg: https://www.nrk.no/telemark/jenter-skygger-unna-it-fag-1.14311338

Skrevet

Tacky til nitrist. Sånn er livets gang.

Anonymkode: 11401...5f5

Skrevet

Dagens ungdom er helt vanlig. De er på en annen side mye mer i kontakt med foreldre og mye mer veloppdragne enn før faktisk. Dette er noe du innbiller deg fordi du bare legger merke til yttersiden. 

Anonymkode: 0a199...2c5

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnaVanBieverhuizen skrev:

Å stå på butikken er ingen framtidsplan. Det yrket blir snart automatisert. Å jobbe på eldrehjem er sikkert givende og viktig, men også der må man tenke litt lenger enn bare å gå inn som menneskelig bleieskiftarbeider, men prøve å skaffe seg noe spesialkompetanse. 

Mange jenter i dag er enten ekstremt tacky eller ekstremt overfladiske og kjedelige. Alle ser helt like ut og med stygge klær og brun dritt (selvbruningskrem) i trynet. (Forbereder seg til yrkesskader som bleieskiftarbeider???) Guttene har ofte mer personlighet, ser kjekkere ut og den delen som ikke har meldt seg helt ut av samfunnet (kjellerapene som spiller pc-spill 24/7) tar ofte svært fornuftige valg: https://www.nrk.no/telemark/jenter-skygger-unna-it-fag-1.14311338

Hvorfor er du så bitter, egentlig? 

Anonymkode: 0a199...2c5

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnaVanBieverhuizen skrev:

Altså, jeg gikk da med masse sminke og fæle klær da jeg var tenåring også. Ble folk av meg likevel. Umodenhet og dårlig smak hos ungdom er ingen indikasjon på at man ikke vil klare seg godt i livet.

• Liker 1
Skrevet

Syntes ungdommen idag er mer pliktoppfyllende og flinke er det vi var. Mer kontakt med foreldrene har de og. Vi levde våre separate liv. Var ungdom på 90 tallet og da var det heavy metall, flatfyll og utsvevende sexliv som var tingen🤭

Anonymkode: 95034...5c6

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Salvie skrev:

Altså, jeg gikk da med masse sminke og fæle klær da jeg var tenåring også. Ble folk av meg likevel. Umodenhet og dårlig smak hos ungdom er ingen indikasjon på at man ikke vil klare seg godt i livet.

Skjønner ikke dette jeg heller. Det er jo en modningsprosess.

Anonymkode: 11401...5f5

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes ungdommen idag er mer pliktoppfyllende og flinke er det vi var. Mer kontakt med foreldrene har de og. Vi levde våre separate liv. Var ungdom på 90 tallet og da var det heavy metall, flatfyll og utsvevende sexliv som var tingen🤭

Anonymkode: 95034...5c6

Enig. Min tenåring kan driste seg til å slamre med dørene innimellom. Jeg derimot, jeg drakk meg snydens, sov hos fremmede gutter som var eldre enn meg, og stakk av om jeg fant det for godt. Jeg kalte opp min mor, skulket skolen, og havnet også i slåsskamp i skoletiden to ganger. 

Alltid vært nervøs for om min oppdragelse skal skape et slikt monster jeg selv var, men nå virker det derimot som at det er status å ha godt forhold til foreldrene, og at tenåringene inkluderer oss voksne mye mer. Jeg som 14-åring hadde feks. aldri dratt på besøk til en venn for å bake pepperkaker med han og moren hans, det driver de med i 9.klasse her. Jeg var på fest og både røyket og drakk i den alderen... 

Anonymkode: 142c4...2c1

Gjest Dævendøtte
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Min tenåring kan driste seg til å slamre med dørene innimellom. Jeg derimot, jeg drakk meg snydens, sov hos fremmede gutter som var eldre enn meg, og stakk av om jeg fant det for godt. Jeg kalte opp min mor, skulket skolen, og havnet også i slåsskamp i skoletiden to ganger. 

Alltid vært nervøs for om min oppdragelse skal skape et slikt monster jeg selv var, men nå virker det derimot som at det er status å ha godt forhold til foreldrene, og at tenåringene inkluderer oss voksne mye mer. Jeg som 14-åring hadde feks. aldri dratt på besøk til en venn for å bake pepperkaker med han og moren hans, det driver de med i 9.klasse her. Jeg var på fest og både røyket og drakk i den alderen... 

Anonymkode: 142c4...2c1

Samme her, har alltid vært den datteren jeg selv hadde fryktet å få 😄 Eller svigermors mareritt, tror ikke alle mødre var like imponerte når sønnen i huset kom hjem med meg ;)

Gjest Mammalivet
Skrevet

Opplever ikke ungdommer sånn. Jeg har jobbet med ungdommer i 6 år nå (12-23 år), og har inntrykk av at de fleste ungdommer har helt andre fremtidsplaner enn blogger, kjendis osv.. Mulig mange har planer som vi voksne kan tenke er urealistiske, men det er mer fordi man må prestere så mye. De vil bli topp-politikere, statsministere, forskere som finner kuren for kreft... Mange føler at de må strekke til så mye! Miljøet skal reddes, dyrevelferden kjempes for, og ungdommene er svært opptatt av rettigheter, både for barn og eldre. 

Jeg opplever at mange av ungdommene vil utrette så veldig mye. Derfor er nok statestikken for angst og depresjon såppas høy. 

De er skoleflinke, sunne og hardtarbeidene. (Selvfølgelig ikke alle). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...