Gå til innhold

er jeg sær dersom jeg liker bedre å besøke mer historieske byer enn sånne snasne steder som Dubai?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg liker å reise for å oppleve kulturer og dra til byer som har sjel. Har vært 1 gang i Dubai men det var noe av det mest sjeleløse og materialiske jeg har sett. Hva gjør folk der liksom? jobber? shopping? Synes det er så mange som er mer interessert i år høre om Dubai enn f.eks Praha og Istanbul 😛 

Anonymkode: 6f58d...861

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er hverken sær, spesiell eller unik som ønsker litt mer dybde i dine utenlandsbesøk, det er faktisk helt vanlig. 

• Liker 11
Skrevet

Høre om? Håper ikke du er en sånn som driver og snakker om og viser bilder fra feriene dine. Å se på sånt det kjedeligste folk vet. Dubai er ganske ekstremt og unikt, så at det fascinerer er ikke så rart. Og nei, du er ikke sær. Tror de fleste reiser til Dubai en gang for bare å se alt det ekstreme. Så foretrekker de nok ofte reiser som deg. 

Anonymkode: 318d6...783

• Liker 1
Skrevet

Nei, du er ikke sær. Jeg elsker historiske europeiske byer som Roma, Firenze, Praha, Paris, Barcelona etc. og har besøkt flere av dem flere ganger. Dubai besøkte jeg fordi jeg var fascinert av hvor ekstremt alt tilsynelatende er der og ønsket å se det med egne øye. I gamlebyen er det litt sjel og det var da jeg besøkte den og soukene (markedene) der jeg fikk følelsen av å være i midtøsten og følte at jeg opplevde litt av kulturen i landet jeg besøkte.  Den nye delen av byen er jo spektakulær pga skyskraperne etc, men det mangler sjel og føltes nærmest som en kulisse. Dubai Mall kunne vært et kjspested hvor som helst i verden, eneste som tydet på noe annet var jo de lokale som besøkte senteret i tradisjonelle klær. Det er ikke en by jeg har noe stort behov for å besøke igjen, men jeg er glad for å ha vært der og å ha opplevd det selv. 

Anonymkode: 6abba...760

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er så flott med Dubai jeg... overdådig, usmakelig luksus bygget av slaver i et land der du kan bli buret inne for å kysse dama di på gata... Muslimske land i det hele tatt frister overhode ikke. Ei heller fattige land med mye tiggere og tjuvradder.

• Liker 5
Skrevet

At man har forskjellige ønsker og preferanser er helt normalt. At du tydeligvis føler for å framheve at dine er bedre og verdigere enn andes er derimot ganske sært .

• Liker 2
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
2 minutter siden, Daria said:

At man har forskjellige ønsker og preferanser er helt normalt. At du tydeligvis føler for å framheve at dine er bedre og verdigere enn andes er derimot ganske sært .

Lite generøs i kveld? TS stilte et spørsmål og begrunnet det med egne preferanser som referanse. 

Skrevet
21 minutter siden, dr_zhivago said:

Jeg skjønner ikke hva som er så flott med Dubai jeg... overdådig, usmakelig luksus bygget av slaver i et land der du kan bli buret inne for å kysse dama di på gata... Muslimske land i det hele tatt frister overhode ikke. Ei heller fattige land med mye tiggere og tjuvradder.

Fint med litt rasistiske undertoner i kommentaren din. Skjønner ikke folk som liker Gran Canaria og disse charter stedene. Overfylt med rosa nordboere som drikker seg fra sans og samling mens de ignorere barna sine. Kos deg i syden så kan vi som liker å reise på litt spesielle steder nyte dagen uten å måtte forholde oss til typer som deg. Vært to ganger i Dubai i og synes det er et spesielt sted, mye å se på, masse opplevelser, spesielt historien og fremgangen fra 1960 og frem til nå.

Anonymkode: 1d39f...6d9

• Liker 1
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fint med litt rasistiske undertoner i kommentaren din. 

Føler du deg truffet? Det er dokumentert at fremmedarbeidere lever som slaver i Dubai, blir utsatt for overgrep og menneskerettighetsbrudd. Også har vi de kvinnene som blir fengslet for at de har blitt voldtatt da....det er jo kjekt, eller?

Det er vel heller du som bør tenke deg om siden du er villig til å legge igjen penger i et sted som Dubai. 

Skrevet
15 minutter siden, Daria skrev:

jeg føler meg ikke bedre enn andre, men det er typisk kg å tro at ts gjør seg bedre da. folk er tydeligvis livredde for at andre skal føle seg bedre.

Skrevet

Nei

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint med litt rasistiske undertoner i kommentaren din. Skjønner ikke folk som liker Gran Canaria og disse charter stedene. Overfylt med rosa nordboere som drikker seg fra sans og samling mens de ignorere barna sine. Kos deg i syden så kan vi som liker å reise på litt spesielle steder nyte dagen uten å måtte forholde oss til typer som deg. Vært to ganger i Dubai i og synes det er et spesielt sted, mye å se på, masse opplevelser, spesielt historien og fremgangen fra 1960 og frem til nå.

Du anklager meg for rasisme, samtidig som du kaller nordmenn "rosa". Jeg hadde vel blitt bannlyst fra dette forumet dersom jeg hadde kommentert hudfargen til noen andre enn hvite mennesker på samme måte. Det er faktisk en reell sjangse for å bli satt i fengsel dersom man kysser offentlig i Dubai, og dette er vel en av de mer liberale muslimske statene. Til opplysning er islam en religion og ikke en etnisitet, så spar meg for det gnålet om rasisme. Og benekter du at Dubai er bygget opp av slaver? Da tror jeg du bør gjøre litt mer research.

• Liker 2
Skrevet

Nei

Anonymkode: c1478...2ea

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke folk som liker Gran Canaria og disse charter stedene. Overfylt med rosa nordboere som drikker seg fra sans og samling mens de ignorere barna sine. Kos deg i syden så kan vi som liker å reise på litt spesielle steder nyte dagen uten å måtte forholde oss til typer som deg.

Sjelden å se noen kle av seg selv så grundig i offentligheten. Å reise for godt kan anbefales.

Anonymkode: 6f7e5...337

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var bare kalde fakta. Jeg hadde aldri lagt igjen ei krone i en by som Dubai. 

Personlig vet jeg ikke hvor jeg har lyst å feriere lengre. Jeg har sett mye gjennom jobben og trives nokk best i Nord-Europa. Skal jeg reise mer vil jeg ha fokus på en del historie jeg leser meg opp på.

• Liker 1
Skrevet

Nei, synes ikke du er sær. 

Skrevet
På ‎05‎.‎12‎.‎2018 den 3.38, AnonymBruker skrev:

jeg liker å reise for å oppleve kulturer og dra til byer som har sjel. Har vært 1 gang i Dubai men det var noe av det mest sjeleløse og materialiske jeg har sett. Hva gjør folk der liksom? jobber? shopping? Synes det er så mange som er mer interessert i år høre om Dubai enn f.eks Praha og Istanbul 😛 

Jeg er helt enig med deg Ts :) Dubai er så kjedelig at ord ikke kan beskrive det en gang, helt uten sjel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...